Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

Het zijn Live Pics.

Maar ook ik vind de wijzerplaat raar klein t.o.v. het geheel.

Normaliter moet de lume ( dots ) Top zijn; maar ook hier vind ik ze " raar ".

Om dit horloge een poppenkast te noemen, gaat mij te ver. Maar ik zie wél kritiek punten die ik eerlijk gezegd niet verwacht had van een Seiko van 5K.

Is de bezel niet heel breed ?
Zodat de wijzerplaat kleiner lijkt

2 likes

Beetje brede bezel.

1 like

SBDX017
:saluting_face:

6 likes

SJE099 :slight_smile:

9 likes

Toch zie ik de nieuwe 079 (nog) weinig voorbijkomen. Heb het idee dat die net niet overtuigd zoals de sbdx017 zeker wel doet en begrijp je keuze. Ik heb uiteindelijk ook niet voor de 079 gekozen maar een SLA023, de blauwe.

Poppenkastklok … :joy:

13 likes

7 likes

12 likes

Cool, je hebt ook een SLA059. Zag ik nog niet eerder op het forum. Heb je’m al lang?

14 likes

Niet één maar twee Marine Masters aan de collectie toe mogen voegen de afgelopen paar weken. Mooi spul, vullen elkaar goed aan.

14 likes

Vandaag 1 van de “oer” Seiko’s duikhorloges om - de 7549-7009 :sunglasses:

9 likes

Heeft een van jullie ervaring met saffier van Yobokies voor de sbdx001 (en 017)? Ik heb er een onderweg, heel benieuwd.

Plaatje :innocent:

13 likes

Vakantie beater

15 likes

Ik heb sinds afgelopen weekend weer een Tuna, de SBBN033. Daarvoor had ik de SBBN045 zonder “MarineMaster” op de wijzerplaat. Vond die toch net wat teveel DNA delen met mijn SKX007 en SLA021. Deze vult de collectie aan in plaats van dat hij concurreert met de andere horloges. Zou mijn SLA021 overigens NOOIT tot “vakantie beater” degraderen. Daily wearer, dat wel. Beater, never!

Dang! Nooit geweten dat er een Spring Drive Tuna was. Thanks for sharing. :+1:t3:

1 like

Onlangs één gemist op Catawiki, ging uiteindelijk voor weinig weg. Had deze er voor dat bedrag graag bij gehad

1 like

Zo, da’s echt geen geld inderdaad. :star_struck:

1 like

Ja maar is die er ook daadwerkelijk voor “weg gegaan”, ik verwacht toch een reserve not met?

Edit: zie idd verkocht, das wel echt een koopje dan

De echte !

9 likes