Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

Marinemasters door “mijn” jaren heen (chronologisch);





Wat blijven ze toch ontzettend gaaf he. Die lume zoals ze op deze lijnen uitgevoerd worden… fantastisch!

12 likes

Ja, dit is de 001. Die van jou, is dat de 023?

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Wat tof, jij hebt er ook een berg gehad! Mis je een Tuna of MM300 al?

Gaaf dat je de 001 hebt, de OG. Yes dit is de 023. Ik heb al veel blauwe duikers… dus misschien was een zwarte een betere keuze geweest, maar die blauwe is wel heel mooi!

1 like

Nu ik de SLA023 om de pols heb zit ik me ook weer eens in te lezen in de SLA081 van vorig jaar. De limited van 600 stuks in titanium. Naar mijn idee de enige waardige opvolger van de discontinued MM300. Ik ben heel benieuwd of Seiko er dit jaar of volgend jaar een vervolg aan gaat geven.

8 likes

Ik vond m’n eerste ervaringen het beste. Dus de stalen Tuna en de 021! Daar na weer dat gevoel proberen terug te krijgen met de andere varianten, maar ik heb nooit echt meer die zelfde kriebel ervaren!

Als ik zo’n stalen Tuna weet te vinden, haal ik hem wellicht nog wel terug.

Maar wat een knallers hè! Ga je veel plezier aan beleven Patrick!

1 like

Staat je goed!

1 like

Knoepert van een NA!
Gefeli :+1:t2:

1 like

Ook echt tof die faded bezel op je 001 (of is dit de 017?).

Bedankt, ik denk het ook! Die SJE093 gaat sowieso niet snel weg. En deze SLA023 moet ik echt gaan ervaren… maar de eerste indruk is in ieder geval al een van “Wow!”.

Tuna’s zijn ook heel tof. Heb ik er ook één van gehad en de afwerking was ook subliem. Ik ben weer helemaal enthousiast over Seiko. :smile:

3 likes

Was de 001! Leuk apparaat was het… met inderdaad een hele lichte fade.

Na de laatste Marine Masters heb ik er nog wel eens over nagedacht om een SLA039 te halen, maar het formaat had ik mijn twijfels over (en over het gebruik van diashield in het algemeen).

1 like

Subliem! Ik zou hem er graag naast willen hebben. Maar dat is mijn grootste valkuil. :melting_face:

Ja die SLA039 is ook iets bijzonders. Toevallig staat die nu bij Q-watches te koop. Als je eenmaal een MM300 hebt gehad kan de maat nooit heel erg tegenvallen denk ik. Ook al is het niet te vergelijken met een echt kleiner horloge natuurlijk.
Heeft hij ook diashield? Het is ook een van de weinige horloges in “Ever-Brilliant Steel”. Dat is wel een plus denk ik.

https://www.q-watches.com/product/seiko-divers-watch-55th-anniversary-limited-edition

1 like

17 likes

19 likes

Mooi hoor. Heb je ook een foto van de caseback?

1 like

Mooie glimmer! Staat ziet er echt super uit

1 like

Daar zal ik binnenkort wat foto’s van maken. Als ik de bracelet eraf heb gehaald voor een wissel naar rubber. :ok_hand:

Ja praktisch niks op aan te merken. Ik vind die hele case vorm ook onwijs tof. Ook wel regelmatig gekeken naar een FXD, maar die is dan toch eigenlijk een beetje saai in vergelijking met dit.

Have you ever seen the lume

15 likes

Zaraaatchuuuu!! :sneezing_face:

14 likes

Prachtig hè


14 likes

Ja het is echt next level :ok_hand:

Is dat de Willard SLA? Ook erg gaaf!

1 like