Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

Deze verkoper zegt dat hij Saffierglas heeft… maar dat is niet zo, toch?

Nee

Hoi standaard heeft dit top horloge hardlex glas( van Seiko) maar in duitsland zijn diverse modders, die er een saffierglas in zetten, erg lastig karwei omdat dit via de bovenkant moet, op Seiko SBDX 017 zit gewoon Hardlex glas, maar er is een nieuw type in omloop, dat heeft wel saffier glas en een keramische bezel. dit type is op Bazelworld te zien geweest en heeft een groene wijzerplaat en een ander uurwerk

1 like

Tarzey, welk model bedoel je precies met het nieuwe type?

Ik zie nu dit topic pas. Die van mij kan dan niet ontbreken :smile: Die van mijn is onmiskenbaar uit deze Historical reeks, al is het geen Tuna :wink:



5 likes

Seiko SLA 019,

Ja ok, maar dat is een gelimiteerde uitgave… Die is allang niet meer te koop.

Klopt, ik heb hem ook gezien op Baselworld, dat is de SLA019J1 maar die heeft die (:thinking:) X op de wijzerplaat en was retail maar liefst 3200,- euro (en uitverkocht)

Ik vond een MarineMaster met domed saffier en ceramische bezel overigens wel een heel goed idee, en heb dan ook een mod hierop…

DISCLAIMER: voor de die-hard fans van de MM300, onderstaande is GEEN MM300 maar een Sumo mod met SBDX017 dial en wijzers, ceramische bezel, 5,5mm double domed saffier, en 22mm Super Oyster met 20mm SEL. Excuses voor de off-topic :kissing_smiling_eyes:

9 likes

Prachtige mod, volgens mij al eerder hier op het forum voorbij zien komen.
Wat ik me echter al tijden afvraag is of de waterdichtheid bij zo’n mod instant blijft?

Voor vele mischien geen criteria maar ik duik daadwerkelijk…Iemand die daar een uitspraak over kan doen, of voer voor een nieuw topic?

1 like

Gisteren een aantal leuke foto’s gemaakt van de MM Tuna:

17 likes

Dat kan je bij de meeste duikshop gewoon laten testen. Ik duik ook en neem een Seiko mod gewoon mee onder water. Onder je duikpak geen enkel probleem natuurlijk, over je duikpak en dan een stromingsduik op 40 meter kan een uitdaging worden.

1 like

Nieuwe Seiko SBDX017 zojuist betaald!! Nog even dan kan ik dit topic vol spammen met fotos haha.

5 likes

Top Marc gefeliciteerd! Waar heb je er nog 1 gevonden dan?

Bij SoloJapan! Dus ben benieuwd wanneer die aan komt.

1 like

Is de band van de SBDX017 makkelijk te verstellen?

Zo ja, welk gereedschap raden jullie me aan?

1 like

SBDX001

11 likes

Je hebt de jouwe snel weer weg gedaan, zag ik. Waarom eigenlijk?

1 like

Telt dit ook? :smiley:

6 likes

The dial says yes :slight_smile:

1 like

Was dit topic inderdaad vergeten :thinking: ach ja,




Ben wel een fan van de marinemasters, de laatste is overigens niet meer in bezit.

8 likes