Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

Pretty cool my friend :sunglasses::+1:

1 like

:pray:t2::pray:t2:

Omdat het teveel in mijn hoofd rommelt…

Ja hoor, prima zelfs.
Magi M.M. had vorige week nog 2 exemplaren SLA019 beschikbaar.

(Oh ha, beetje late reactie zie ik. Evengoed, altijd fijn om te weten, toch?)

Vandaag de Tuna erbij gekregen… Dit zullen niet de laatste Seiko’s zijn in mijn collectie.

9 likes

Wat is een nette prijs voor een SBDX017 in ‘zwaar’ gebruikte staat? Wel een full set.

Zwaar gebruikte staat :confounded:. Waarom zou je dat willen? Zou gewoon voor een mint exemplaar gaan.

Om een mooie Seiko te hebben die je overal en altijd omkunt zonder je druk te hoeven maken om krasjes.

2 likes

Er stond laatst een goed gebruikte mm300 001 op facebook voor 1000 euro. Meer zou ik voor goed gebruikt niet over hebben.

Voor iets met 'n aantal krasjes zo’n 1400?

1 like

Hmm. Er zit een kras op de bezel en twee putjes aan de kroonkant.

Is dat zwaar beschadigt?:grimacing:

En verder gebruikte staat. Nee ik zei: ‘zwaar gebruikt’, ik kwam even niet op een betere beschrijving.

Sinds kort ook eigenaar van een SBDX001, echt een prachtige klok. Waar ik alleen niet over te spreken ben is de (kwaliteit van) de standaard stalen band, die beleving staat in schril contrast tot de rest van het horloge. En ook draag ik horloges altijd iets losser waardoor de punt van de sluiting onder in mijn pols prikt.

Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden;

Die Tuna’s blijven toch ook een grote aantrekkingskracht houden !

4 likes

Band is inderdaad niet geweldig. Strapcode maakt goeie alternatieven en natuurlijk kan je hem ook gewoon op een crafter blue dragen. Dat laatste heeft mijn persoonlijke voorkeur.

Met plaatje

10 likes

Het draagcomfort van de standaard stalen band is ronduit slecht ! Herkent iemand dit? Ik draag 'm nu vier dagen maar de irritatie (van mijzelf en mijn huid) neemt langzaam aan toe, smetje op de vreugde.

Tip van flip!

Koop bij Rob een gewone viergaats sluiting van Seiko en zet die erop. Geen geprik en zit ook nog eens vlakker :ok_hand:

2 likes

Edit: dubbele post

1 like

Done! Thnx@SuperC

1 like

Ja, herken ik. Het is wel te doen, maar fantastisch zit ie niet. Na de stalen band heb ik eerst een Crafter Blue geprobeerd. Dat was al veel beter. Maar ik kwam er achter dat ie op macro-shots mooier is dan in het echt. Die perfecte aansluiting op de kast van de CB is in het echt gewoon niet zo nodig, of zo. Ik draag hem sindsdien gewoon op de bijgeleverde Z20 Seiko rubber band. In het begin nog wat stijf, maar na een maand is ie helemaal ingedragen en wil ik niet anders meer. Minpuntje aan deze band is dat ie veel te lang is. Ik draag hem op het op 1 na strakste gaatje en dan steekt het einde er echt te ver uit. Maar afknippen gaat niet, want daar zit ook een logootje.

1 like

Rubber is denk ik het meest comfortabel, maar ik vind het horloge op staal gewoon (nog) meer uitstraling hebben. Ik heb Jaap zijn advies gevolgd en zo’n sluiting bij Rob besteld. Kijken wat dat brengt (en anders binnenkort in het blauwe gedeelte :grin:)