Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

15 likes

14 likes

Schitterend!

Gewetensvraag: welke ben je blijer mee, deze of de SJE093? :innocent:

Lastig… die MM300 is een enorme knaller. Daar hou ik stiekem wel erg van. Met die zaratzu polisheng op de flanken. Die 62MAS is echt heel elegant en mooi afgewerkt. Maar dat is de MM300 natuurlijk ook. En de indices van de SJE zijn net spiegeltjes. Dat is ook iets bijzonders hoor.

Kan niet kiezen :grimacing:

Weet je wat, ik zet hem in het wrist battles topic. :cowboy_hat_face:

12 likes

Ja leuk! Ben alleen ook wel benieuwd wat jij vindt van de draagbaarheid. Ik zit heel diep in de Seiko duikers qua uitzoekwerk de laatste weken.

2 likes

Wat draagbaarheid betreft zijn wint de SBBN 300m tuna het voor mij op zo’n beetje alle punten van de MM300. Lichter, lager, gestroomlijnder en wat minder bling.

1 like

IMG_0877_Original

9 likes

De SJE093 draagt uiteraard aangenamer, gezien de afmetingen. Maar ik vind die te klein voor een duiker, terwijl mijn polsen niet héél groot zijn.

De MM300 zoals we deze kennen van de SBDX001, en alles wat daarna kwam met soortgelijke afmetingen, is fors. Draagt wel kleiner dan de afmetingen doet vermoeden. Maar fors.

Een mooie uitvoering, naar mijn smaak, is de SLA057:

Een soort MM300 light, met afmetingen die comfortabeler zijn.

Mocht ik iets in mijn collectie hebben wat je graag in het handje zou willen voelen, stuur maar een bericht👍🏻

7 likes

Leuk! Ik heb er ook gewoon heel veel mee. Het horloge is best zwaar, maar behalve dat heb ik persoonlijk weinig problemen met de draagbaarheid. Zoals @RightOnTime ook zegt, hij draagt kleiner dan de dimensies op papier zeggen. En omdat je die band on-the-fly strakker kan zetten draagt hij nog best comfortabel. Dit is geen horloge wat je heel losjes om de pols kan dragen.

Die SJE093 natuurlijk wel. Die draagt wat mij betreft heel vergelijkbaar met een BB54. Heb je die SJE dan ook op het oog?

3 likes

Vind zowel de BB54 en SJE093 veel groter dragen dan de maat doet voorkomen. Daardoor top formaat en comfortabel. En dat met 18,5cm polsomvang hier…

1 like

12 likes

Blij dat ik deze aan heb gehad. :ok_hand:

1 like

Ja wel een horloge dat indruk maakt hè. Heb ik zelf ook nog iedere keer :smile:

1 like

Ja en barst van het karakter ook. Enjoy!

1 like