Het grote Smalle Polsen topic

Thx @Triplock :slight_smile:

@Bertus1 sorry…welkom om mee te lezen natuurlijk en te reageren op alle moois :smiley:

2 likes

Datejust 36mm op 16cm pols. Tot 40mm valt het mee bij mij, groter moet ik in veel gevallen niet proberen :joy:.

6 likes

Je zou ook kunnen proberen even na te denken voor je met 22 cm. polsen reageert in het dunne polsen topic. Daarmee voorkom je dit enorme verdriet voor jezelf. Knuffel heb je niet verdiend, je doet het er maar mee :wink:

5 likes

Ik snap sowieso niet dat mensen met een vrij normale polsomtrek in dit topic gaan reageren :smirk:

2 likes

Dunne polsen mensen unite :v:️:v:️

3 likes

verplaatst naar het vivaforum

3 likes

6 likes

Polsjes van net onder de 16cm.
Rolex Milgauss

Rolex GMT, vorig jaar, toen ie nog gewoon op voorraad lag bij S&C

Rolex date 34mm

Seiko snzh53

Seiko skx007

Seiko sla025. Prachtig ding.

Mijn Seiko mm300 sbdx017

Rolex submariner, jaren 80

Oris diver 65 bronzen bezel

Sbdx017 ziet er zo prima uit:

Oris 65

Omega speedmaster hesalite. Nét te groot :frowning:

Rolex datejust 36 116200

Seiko turtle (fiffer)

Sbdx017

Rolex datejust 36 nieuw: 126200

11 likes

Polsen van 16,5mm.

Twee kortere banden op mijn Cocktail Times.
De donkerblauwe hagedissenband is door Ko gemaakt, rekening houdend met die omtrek. De rode kippenleren band is van Hoang dat. Ik vroeg om lengte 110/70.

6 likes

Squale Atmos 20 (40mm) op 16cm pols. Als ik er zelf naar kijk, vind ik hem bijna te groot ogen, terwijl via een spiegel het reuze mee lijkt te vallen.

Ik ben het ook ontzettend eens met degene die zeggen ‘boven de 40/41mm, laat maar’.
Ergens rond de 36 tot 39mm is perfect in balans volgens mij.

Ik las ooit eens op Watchuseek, iemand die had er bijna een studie van gemaakt en aangaf ‘ideale ratio voor kastgrootte is 0,22 tot 0,24 x omtrek van je pols’ en dat lijkt vooralsnog gevoelsmatig aardig te kloppen…

5 likes

Op den 16,7 cm polsch.

9 likes

42 mm Speedy Pro om 16,5 cm pols. Is wel echt de limit - heb ooit een 44 mm Steinhart verkocht omdat-ie echt niet meer kon.

En ja, de tijd klopt niet. Hij staat stil :wink:

6 likes

7 likes

47mm op een 16,5cm pols

3 likes

Wat @SybrenAnne al schreef:
“Meestal wordt er, naar mijn kleine bescheiden mening, veel te groot gedragen :
Dan zie je zo’n dun polsje, met de bracelet aan beide zijden loodrecht naar beneden hangend.
Een wandklok met ankerkettingen zeg maar.”

Ik zou het in jouw geval niet groter zoeken dan 38 tot 40 mm. Maar goed, SybrenAnne schreef -terecht- óók :
“Echt geen gezicht, maar, vind jij het kunnen, gewoon dòen…”

3 likes

Dit is mijn enige zonde wat dat betreft. Verder alles hier tot pakweg 39 mm. Heb zelfs de stalen band verwisseld voor een jaren '70-model, om de “look” wat minder “heavy” te maken.

Maar ik houd 'm hoor. De DJ1601 zal eerder het veld ruimen. :wink:

Goed om te weten :wink:

2 likes

Ga maar vast sparen. :wink:

2 likes

Stand van zaken in het horlogepotje: €0,00 dus niet teveel haast maken, Peter! :grin:

2 likes

Mooie plaatjes @Youri. Wat is jouw polsmaat?

@SeikoFrank mooie uiteenlopende modellen op de smallere pols. De nieuwe DJ is een goed maatje zo te zien :ok_hand:t2:

2 likes