Polsen van 16,5mm.
Twee kortere banden op mijn Cocktail Times.
De donkerblauwe hagedissenband is door Ko gemaakt, rekening houdend met die omtrek. De rode kippenleren band is van Hoang dat. Ik vroeg om lengte 110/70.
Polsen van 16,5mm.
Twee kortere banden op mijn Cocktail Times.
De donkerblauwe hagedissenband is door Ko gemaakt, rekening houdend met die omtrek. De rode kippenleren band is van Hoang dat. Ik vroeg om lengte 110/70.
Squale Atmos 20 (40mm) op 16cm pols. Als ik er zelf naar kijk, vind ik hem bijna te groot ogen, terwijl via een spiegel het reuze mee lijkt te vallen.
Ik ben het ook ontzettend eens met degene die zeggen āboven de 40/41mm, laat maarā.
Ergens rond de 36 tot 39mm is perfect in balans volgens mij.
Ik las ooit eens op Watchuseek, iemand die had er bijna een studie van gemaakt en aangaf āideale ratio voor kastgrootte is 0,22 tot 0,24 x omtrek van je polsā en dat lijkt vooralsnog gevoelsmatig aardig te kloppenā¦
42 mm Speedy Pro om 16,5 cm pols. Is wel echt de limit - heb ooit een 44 mm Steinhart verkocht omdat-ie echt niet meer kon.
En ja, de tijd klopt niet. Hij staat stil 
Dit is mijn enige zonde wat dat betreft. Verder alles hier tot pakweg 39 mm. Heb zelfs de stalen band verwisseld voor een jaren '70-model, om de ālookā wat minder āheavyā te maken.
Maar ik houd 'm hoor. De DJ1601 zal eerder het veld ruimen. 
Goed om te weten 
Ga maar vast sparen. 
Stand van zaken in het horlogepotje: ā¬0,00 dus niet teveel haast maken, Peter! 
Mooie plaatjes @Youri. Wat is jouw polsmaat?
@SeikoFrank mooie uiteenlopende modellen op de smallere pols. De nieuwe DJ is een goed maatje zo te zien 
Ik heb bescheiden polsen van om en nabij de 16cm!
Dit topic is gewoon pure discriminatie inderdaadā¦
Klopt! Merci!
Mijn polsomtrek is iets tussen 15,5 en 16 cm. Vintage maatjes staan mij dus het beste:
21x34 mm tank:
34 mm:
36 mm:
Moderne horloges zijn lastiger, maar als ik iets mooi vind draag ik het gewoon. Hier 40 mm:
Of zelfs 45 mm:
Ik heb ook nog 48 mm maar draag ik weinig, op het randje van oncomfortabel. 
Groter heb ik in het verleden ook nog geprobeerd maar die liggen inmiddels te verstoffen of heb ik weggedaan. 
Christopher Ward heeft trouwens mooie banden in āxsā, een korte maat voor de kleinere pols:
Op een kleine pols kan een rechthoekig horloge prima staan.
En dat geldt ook voor 4kant horloges.
Lijkt alleen niet zo in de mode te zijn.
(Jarenlang compleet in de ban geweest van de vierkante Zenith 6 (?) )
De Oris vertrekt binnenkort naar de blauwe hoek overigens 
Haha dit gaat toch te ver⦠