Ik heb bescheiden polsen van om en nabij de 16cm!
Dit topic is gewoon pure discriminatie inderdaadā¦
Klopt! Merci!
Mijn polsomtrek is iets tussen 15,5 en 16 cm. Vintage maatjes staan mij dus het beste:
21x34 mm tank:
34 mm:
36 mm:
Moderne horloges zijn lastiger, maar als ik iets mooi vind draag ik het gewoon. Hier 40 mm:
Of zelfs 45 mm:
Ik heb ook nog 48 mm maar draag ik weinig, op het randje van oncomfortabel.
Groter heb ik in het verleden ook nog geprobeerd maar die liggen inmiddels te verstoffen of heb ik weggedaan.
Christopher Ward heeft trouwens mooie banden in āxsā, een korte maat voor de kleinere pols:
Op een kleine pols kan een rechthoekig horloge prima staan.
En dat geldt ook voor 4kant horloges.
Lijkt alleen niet zo in de mode te zijn.
(Jarenlang compleet in de ban geweest van de vierkante Zenith 6 (?) )
De Oris vertrekt binnenkort naar de blauwe hoek overigens
Haha dit gaat toch te verā¦
Mooi die Lisboa.
Dan moet je het juist hebben is mijn mening. Paar jaar geleden moest ook bijna niemand hier een klokkie tussen de 34mm en 39mm hebben, maar nu opeens lijkt het iedereen wonder boven wonder heel mooi te passenā¦
Juist, omdat het vierkant is, en dus anders, is het daarom wel gaaf. Kijk eens naar de Tank van Cartier of de Reverso van JLC, stijlvol en tijdloos.
Ik heb een 16.5cm pols. Speedy is maximale grootte. Hoewel de G Shock eigenlijk net niet/wel kan.
34mm
34mm (inmiddels vertrokken)
40mm
36mm (inmiddels vertrokken)
42mm uit een rare hoek (inmiddels vertrokken)
Leuk om de vierkante modellen hier te zien, ter inspiratie. Ja prachtig, JLC reverso en Cartier Tank, ook de de Santos vind ik mooi (wel iets mannelijker). Iemand hier met smalle pols die deze heeft (gehad)? Ik zit altijd naar de maatvoering te kijken van deze en vraag me af welke passend zou zijn.
Rechthoekige horloges dragen naar mijn ervaring altijd groter dan je op basis van afmetingen zou verwachten. Hier een 23x36mm (inclusief lugs) Tissot op mijn net geen 16cm pols.
Fotoās vertekenen wel altijd, in het echt oogt het wel wat kleiner dan deze foto.
Staat prima toch!
Idd fotoās vertekenen snel en ook de positie van je pols (gedraaide arm of niet).
Beste resultaat qua foto vind ik nog steeds voor een spiegel.
Op een smalle platte pols moet deze Sub net kunnen, ook al is de plaats van de grote clasp verkeerd. Deze is gisteren NA en wordt op deze zondag voor het eerst gedragen!
Staat inderdaad prima, helaas was ik deze meteen kwijt; ingepikt door mān vrouw.
Haha, mooi toch. Kun jij gelijk weer op jacht. Heb hetzelfde gehad en gedaan.