Het grote teleurstelling topic

Ach, ik kom niet verder dan m’n Weber. Die dan wel weer op gas gaat, tot grote teleurstelling van een aantal houtskoolpuristen.

Bonne dégustation!

1 like

Mijn teleurstelling vandaag:

Japanse duizendknoop achter in de tuin :scream:

Iemand ervaring met de bestrijding daarvan?

2 likes

Kon het gister al niet laten :yum:

1 like

Die heb ik dus ook helaas! Wat mij helpt is Roundup op glyfosaat basis. Een impopulair middel om terechte redenen, maar helaas tot nu toe de enige remedie. Wat ook helpt is een stevig ontmoedigingsbeleid: trek’m uit de grond zodra je hem ziet en hou dat een paar jaar vol, dat schijnt hij het op te geven. Ik heb gekozen voor het hardnekkige omdat hij erg dicht bij mn huis is en ik geen gezeik wil met leidingen of fundering.

1 like

Excuus voor het ontopic blijven, maar er schiet me nog een teleurstelling te binnen. Ik had ooit een Longines Heritage Conquest. Die moest een keer voor een klein herstel naar Longines gestuurd worden, ging via de AD. Duurde 6 maanden. Toen ik hem terugkreeg merkte op dat de wijzers dunner waren. Ben daarom nooit mee teruggegaan, omdat ik niet goed wist of ik me er aan stoorde of niet. Maar hoe langer ik er mee liep hoe irritanter ik de dunnere wijzers vond. Ik vond de dikke wijzers juist zo mooi. Maar goed, tijd geleden verkocht aan iemand die er erg blij mee is.

4 likes

Dat is dan een hele grondige poetsbeurt geweest :thinking:
Vreemd ook dat daar verder niets over gezegd is, ook geen onderhoudsrapport ontvangen waar iets in stond? Het is echt een enorm verschil en ik zou me daar ook zeker aan gestoord hebben.

Ik snap die trend niet zo eigenlijk. Verbrand vlees is niet gezond volgens mij :thinking:

En wat die hippe chefs ook zeggen, ook gewoon niet lekker :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Klopt, ik hou ook niet van verbrand vlees. Gelukkig was dit niet verbrand. Je krijgt op deze manier een rooksmaak aan je vlees die je niet op een andere manier krijgt. Maar als een stuk vlees een paar minuten in de kolen legt verbrandt het niet meteen hoor.

1 like

Ik zie wel dat je het op nog zwarte kolen hebt gelegd, kan me voorstellen dat het dan inderdaad goed gaat. Op al veraste kolen lijkt het mij niet zo’n succes :thinking:

Als je de as er af blaast kan dat prima. Gewoon niet te lang, en regelmatig omdraaien dan verbrandt het niet.

1 like

Ging om een heel klein vlekje onder het glas, kun je op deze foto niet zien. Maar idd erg grondig geweest! Stond niks over bij, alleen een soort kassa on achtige uitdraai met plusjes en minnetjes, volgens was dat van de afstelling.

1 like

Ok helder, maar ik houd het toch maar bij m’n roostertje :grin:

2 likes

Het schijnt goed eetbaar te zijn;
http://oogstenzonderzaaien.nl/wiki/Japanse_Duizendknoop

Dus wat plukken, eten, meer plukken en verbranden op de bbq ofzoiets…

1 like

Dat ik zuinig, in de ogen van sommigen misschien zelf té zuinig met mijn horloges omga, daar heb ik zowel hier als in mijn directe omgeving nooit een geheim van gemaakt.
De horloges die ik heb of heb verkocht, verkeren altijd in absolute nieuwstaat. Zet 'm in de vitrine bij een juwelier en een onwetende klant zou niet weten dat ie een tweede hands koopt. Kan er gewoon ontzettend van genieten dat ik elke dag een horloge om de pols kan doen die eruit ziet alsof ie net uit de fabriek komt. :slight_smile:

Hoef er eigenlijk geen moeite voor te doen; gewoon niet dragen tijdens (huishoudelijke) klussen, altijd op een zachte ondergrond leggen en af en toe poetsen. Simpelweg: gewoon geen gekke dingen mee doen.
Iedere horlogeliefhebber (op dit forum) gaat er anders mee om en dat is ook het leuke aan onze hobby; ik krijg bijvoorbeeld al rillingen als mijn horloge in de buurt van structuurverf komt, terwijl andere HFers hun nieuwe Seamaster fotograferen terwijl deze op een stenen muur ligt. :wink: Ieder z’n ding!

Anyway, ik kom er zojuist achter dat mijn horloge een dikke kras op de sluiting heeft. Waar ik er eerst optimistisch vanuit ging dat het misschien een vlek is blijkt het toch gewoon een kras te zijn. Ik heb werkelijk waar géén idee waar het vandaan komt. Een deskdive is het ook niet want dat heb ik nooit. Op de sluiting van mijn Seamster 300m (bekend vanwege de krasgevoelige sluiting) ook ooit een onverklaarbare kras gekregen.

Lig ik er wakker van? Nee. Ga ik het wegpolijsten of iets dergelijks? Ook niet. Het hoort er gewoon bij denk ik maar zo, maar toch baal ik want het is zo in contrast met de manier waarop ik mijn horloge draag.

Foto voor de indruk:

Edit: en het feit dat het een vrijwel symmetrische kras is maakt het imo nog wat vervelender :joy:

3 likes

:flushed: dat zijn heel veel potjes. Op een bepaalde manier ben ik hier ook wel weer van onder de indruk; ik dacht dat ik van structuur hield. :joy:

Wat ik me dan af vraag, waar is het potje voor

voor, als het niet voor verassingen is? :thinking:

1 like

Huis opgeven en verhuizen naar een ander gebied. Een verloren wedstrijd.

1 like

Tsja, plant groeit 3 a 4 meter per seizoen, wortels gaan tot 7 meter diep, dwars door de fundering, en riolering :scream:
Maar bij verhuizing is dit toch een " verborgen gebrek" ?

Klinkt logisch idd. Maar bij dit potje dacht ik altijd aan vaatwasser stuk, wasmachine stuk dat soort dingen. Had nooit stil gestaan bij een CV ketel, zoveel geld zit er ook niet in het potje. Maar ja, wat laat je allemaal onder onvoorziene kosten vallen en hoeveel kun je sparen? Je kunt je niet voor alles indekken.

1 like

Ik heb alles onder onvoorziene kosten vallen. :rofl:

1 like

Ik ook, een groot “verrassingenpotje” :joy:

1 like