Het grote teleurstelling topic

Ik had laatst een nieuwe ketel nodig, helaas meneer, die Nefit is niet meer leverbaar dit jaar. We kunnen u op de wachtlijst zetten of een gebruikte BB58 aanbieden. Ik dolblij, had net gespaard voor die ketel en nu een heerlijke watch erbij. Die ketel toch niet nodig, tis verdomme zomer.

4 likes

Bizar! :neutral_face:

Zeker, de nieuwe ketel kost 1700 euro, dus mn Bb58 budget is niet op maar wel flink gehalveerd. Gewoon weer doorsparen!

2 likes

Alles is ook versleten in huis :rofl:

1 like

Klopt, dat dacht ik later ook, maar op dat moment heerste de emotie.

Gast.

Da vinde gij lekker, Henk, da witte gij ook. Da’s zo’n krasje dubbel en dwars waard.

Ik zag het als een noodkreet, die openingspost.

Pffff.

Heb je een potje voor een nieuwe tafel?

3 likes

En onze baby staat er niet op, die zal ik wel verkocht hebben :joy:

2 likes

Je blijft te aardig na al die gemene comments. Die bb58 komt er wel! Gewoon lekker doorsparen en wanneer het zo ver is, is het tijd om jezelf eens ff lekker te verwennen met zo’n mooi horloge. :+1:t3:

1 like

Heeft hij geschreven: ging ie het van een ander potje nemen.
Ik snap het wel hoor. Ik kan op papier een paar honderd van die bb kopen maar hou zelf ook niet veel cash aan. Als het dan echt nodig is, foefel ik ook een beetje aan. Maar liever zo dan een paar 10k nutteloos hebben rondslingeren. Dat kost mi ook geld.

:joy:

1 like

:rofl: :rofl:

Ach het zijn maar chatbots, ik kan er wel om lachen. :upside_down_face:

6 likes

Verkoop je huidige two piece. Tel dat bij je potje op en koop mijn 58 in het blauwe gedeelte bitch :slight_smile:

Hahha kiddin. Sterkte man, ik weet dat jij de zwarte 58 wilt. En wie weet belt die AD pas over 4 maanden en heb jij je potje weer aangevuld :+1:

4 likes

Wat is deze? Grappen over mn tafel gaan echt te ver!!

6 likes

Daarom snap ik de reacties op mijn opmerking ook niet. Ik heb namelijk nooit gezegd dat het goedkoper is dan direct een nieuwe ketel aanschaffen. Het is en blijft een optie, nogmaals. Voor de ene persoon een betere optie dan voor de ander.

2 likes

Zonnepanelen haal je er altijd uit, tenzij heel ongunstige ligging dak en dan nog… Dingen gaan 50 jaar mee en de installatie 25 jaar als je geen troep koopt. Terugverdientijd is minder dan 10 jaar en bij goede ligging 7 jaar… En nee, ik ben geen verkoper😂.

Ik wordt een beetje moe van die Theo Maassen quote, kun je daar mee stoppen?:+1:.

1 like

3-jaarsgemiddelde is 250 euro nog zonder verrekening van jaarlijkse welkomstpremie dus niet in mijn geval.

Pfft, ik zou gek worden van al die potjes…Bovendien, als het potje van de gemeentebelasting leeg is of van de waterschapsbelasting dan neem je toch wel van een ander potje neem ik aan? Mijn vrouw en ik hebben ieder een betaal- en spaarrekening, een gezamenlijke betaalrekening en een spaarrekening voor de kleine en dat vind ik soms al teveel. Als we geld nodig hebben voor een cv dan storten we beide een bedrag op de lopende rekening en betalen we het daarvan. Sowieso is het handig om altijd een aantal K te hebben staan voor onverwachte uitgaven die echt NODIG zijn, zoals een nieuwe CV of reparatie van auto of wasmachine, etc. Dat is eigenlijk het enige potje wat je nodig hebt, onvoorziene uitgaven, de rest voegt niets toe en kost alleen tijd en frustratie.

2 likes

Dan heb je toch binnen 12 jaar je panelen eruit, die 50 jaar mee gaan.Verder zit je heel laag in je schatting, 7 panelen is bij middelmatige ligging al bijna 2 megawatt per jaar, alleen aan teruglevering is dat al meer dan 400 euro en als je zelf nog wat verbruikt wordt dat alleen maar meer…