Bij jou kunnen we nog wel een potje breken!
Wacht.
Voor onderhoud, het keteltje doet t dus nog wel??
Fuck off met de CV man, je keteltje stookt toch nog??
Ik kreeg 5jaar terug hetzelfde advies met een uitgewerkte offerte van de CV man. Had hij al bij.
De deur gewezen en een nieuwe CV man aangetrokken.
De ketel hangt nog steeds en stookt nog altijd vrolijk door.
Nee het is geen zuinige rakker. Ja het is een tikkende tijdbom ondertussen.
Maar he, 5jaar verder ondertussen…
Als de ketel t nog doet, lekker laten hangen.
Het idee is juist om dat niet te doen, dan werkt het. Behalve dus gisteren, maar verder nooit voor een verassing gestaan. Ik stel de betalingen naar elk potje eenmalig in en heb er daarna nooit omkijken naar. Maar ieder zn ding natuurlijk, voor mij werkt dit top.
Warmtewisselaar lekt. Had ik kunnen laten vervangen, maar de ketel is al 14 jaar.
Heb een gezin met kleine kids, geen zin in tikkende tijdbommen, en als’ie het echt begeeft is dat natuurlijk weer midden in de winter met kerst
Snap je wel hoor. Uiteraard .
Dus groots gelijk.
Ik ben daar dan gemakkelijk in.
Onze ketel is inmiddels 19jaar oud.
Dus vergelijkbaar .
Heb ook 3 kids .
Weet je waarom ik wel afwacht…
Moment dat hij stopt, hangt er de volgende dag een nieuwe.
Langer hoeft dat niet te duren. Dat overleven de kids wel.
Nu we eind deze week de sleutel aan nieuwe eigenaren gaan geven moet ik toegeven dat de laatste periode en zelfs deze week echt eng spannend is.
Ja snap ik. Ik ben daar dan weer wat voorzichtiger in. Bovendien wonen wij hier nog maar 2 jaar en we weten dat we hier nog lang willen blijven wonen. Ik had vervanging van de ketel kunnen uitstellen maar ja, voor hoelang? En tegen welke kosten? Ik zou daar te onrustig van worden.
Balen man, maar dit soort dingen kunnen gebeuren.
Je kan op veel voorbereid zijn, maar niet op alles.
Mijn horloge potje zou er ook als eerste aangaan, heeft simpelweg veel minder (tot geen enkele) prioriteit. Aan het einde van de dag is het maar een extraatje namelijk.
En, aangezien de route leuker is dan de eindbestemming, kan je nu extra lang genieten van de route naar je nieuwe aanwinst
Zelf een keer een teleurstelling gehad met één of ander goedkoop horloge dat ik online besteld had. Kleur kwam totaal niet overeen met de plaatjes. Heb hem dus eigenlijk ook nooit gedragen.
Bijzonder. Ik heb géén potjes. Werkt voor mij prima.
Overkomt je altijd met kerst en monteurs zitten bommetje vol met werk.
Past prima in dit topic
https://www.horlogeforum.nl/t/het-grote-cryptocurrency-topic-deel-4/331420/3479
Dat zeggen ze altijd; “Ja meneer en dan zit u met uw gezin bibberend aan het kerstdiner. Daar moet u toch niet aan denken”.
Mooi dan zijn we toch met vakantie.
Uhhh
Het blijft toch een bijzonder mechanisme hier op dat forum.
Iemand deelt zijn teleurstelling in alle openheid en oprechtheid en vraagt of er ook andere leden zijn die een teleurstelling hebben en deze willen delen.
Kennelijk werkt dit als een instant trigger voor sommige leden om online van de daken te schreeuwen hoe goed of dat zij het allemaal wel niet voor elkaar hebben en dat dit hen nooit zal overkomen want…blablabla… (overigens heb ik mijn zeer sterke twijfel over hoe serieus ik dit allemaal moet nemen)
Hoe moeilijk is het nu om te denken, jee dat ik kl#te voor TS en het daar bij te laten. Nu moet hij zich keer op keer verantwoorden over zijn financiële huishouden terwijl hij gewoon een logische keus maakt om het horlogepotje aan te spreken in plaatst van een ander potje.
Tip: bij de grotere bedrijven kan je een ketel aanschaffen en als je dan een SLA afsluit mag je het bedrag over 4 maanden verspreid betalen zonder bijkomende kosten. Een Remeha kost 1200,- incl. installatie dus reken maar uit. IPV 4 maanden sparen, gaat dit naar de ketel. Ophalen die BB. succes.
Maar @Selfie welke cv heb je nu laten installeren?? Dat is voor ons belangrijk, want daar is een horloge voor geofferd.
Ja de Tzerra, de goedkoopste, en die wil je écht niet hebben. Beter €500 meer uitgeven en geen plastic gebakje aan de muur. Dan nog liever een Intergas.
Nieuwe cv betekent vaak ook nieuwe dakdoorvoer en nieuw leiding werk rond de ketel. Zeker als de oude er al 15 jaar hangt.
Nee.
Dank voor het delen van deze teleurstelling
Een Atag met graties thermostaat voor 1700 euro’s. BB58 budget is dus ongeveer gehalveerd.
Een teleurstelling is als ik anders had verwacht…
Eens, ik stem voor om er niet mee te kappen.
Hahaha