Ik zat toevallig vandaag met twee verkopers en twee techneuten te lunchen, allebei de verkopers de obligate Rolex om. Mij viel op dat de techneuten in het bedrijf uniform niet voor Rolex kiezen en de verkopers wel. Dat was bij m’n vorige werkgever ook al zo, en die daarvoor ook al zo.
Grappig genoeg wisten de techneuten meer te vertellen over de onbetamelijk lage tikgetallen van de gemiddelde onrust ten opzichte van het superieure quartz kristal, maar waren de verkoop jongens bezig over poen en berovingen. Eén er van wist interessante dingen te zeggen over status, economie en gedrag. Dat weer wel.
Hoe dan ook weet mijn vrouw intussen redelijk wat van horloges en houdt ze de markt via mij een beetje bij. Er wordt in mijn omgeving dus wel eea over horloges geroepen, maar nooit over de mijne en dan zeker ook niet technisch inhoudelijk.
De techneuten interesseren zich niet voor het logo op de wijzerplaat, de status jongens interesseren zich voor niets anders dan het logo op de wijzerplaat. Dat geldt zeker ook voor de APRO, Nautilus en Off shore eigenaren in het bedrijf.
Er tekent zich een patroon af aan de horizon. Een patroon waardoor ik mij zeer gesterkt zie in m’n keuzes.
Dat zie ik. Teksten te kort. Veel te weinig moeilijke woorden. Veel te weinig borstklopperij en veel te weinig sterke verhalen over vrouwen in verre landen.
Ik ben al vanaf midden jaren 90 bezig met horloges.
In den beginne wat rustiger aan, maar als ik alle vragen opmerkingen en gesprekjes bij elkaar op moet tellen over die periode dan is het nog steeds heel erg weinig.
Ja duh Ruud, natuurlijk luisteren ze naar je als je vraagt “wie wil er nog een bakkie koffie”
Verdorrie, zit ik dan met mijn Rolexen, Omega, Tudor. Dacht dat er KIA wijzers op zaten . Ben dus verkeerd voorgelicht, help op welk horloge zitten KIA wijzers .