Het grote "word je aangesproken op je horloge" topic | Dit keer is het anders

Ik word er zelden op aangesproken door vreemden. Maar de mensen om mij heen weten dat ik van horloges hou. Daar komen best leuke gesprekken uit voort maar ik merk wel dat er voornamelijk meer interesse is gekomen in Rolex en, in iets mindere mate, Audemars Piguet en Patek. En ook om de gebruikelijk redenen.

Zelf spreek ik wel mensen aan maar alleen als de situatie zich (in mijn ogen :crazy_face:) daarvoor leent.

Ik draag al 11 jaar een Rolex Explorer I
Alleskunner en is nog bijna nooit iemand opgevallen.
Enkele keer aangesproken en dan altijd door een liefhebber. Verder herkent niemand het als een Rolex.

De rose gouden Lange krijgt meer aandacht. Maar vooral als fraai gouden horloge. Niet als Lange.

3 likes

🫡

1 like

Valt echt nooit iemand op in het “wild”, maar…

In betere restaurants lijkt het mannelijk bedienend personeel hier juist wel heel scherp op.
Ben daar (op verschillende plekken) vaker aangesproken op m’n horloge.
Altijd leuk, maar ik vermoed ook dat het een slimme manier van attent zijn is.
Prima want het werkt

2 likes

Die is dan ook wel heel erg mooi.

ja… of ze tippen hun matties, de scootersoldaten die staan te wachten tot je nietsvermoedend naar huis gaat om je te beroven.

1 like

Attent is het in ieder geval.

1 like

Ik herken het eigenlijk ook niet maar draag ook een Omega PO. Toch niet zo bekend bij het publiek denk ik. Enkel toen ik hem net gekocht had veel gesprekken gehad. Dit kwam voornamelijk doordat ik zelf zo blij als een kind was/ben met mijn PO.

Toevallig wel afgelopen week 2x aangesproken of ik een nieuw horloge gekocht heb. Omdat mijn PO bij de juwelier ligt en ik nu tijdelijk een Breil om heb.

Deze is herkenbaar Victor. En je slaat de spijker op zijn kop

Wow een hoop reacties!

Heel herkenbaar ook. Ik lees in verschillende reacties dat men toch regelmatig wordt aangesproken.
Dit is echt iets van de laatste jaren, want in de jaren daarvoor ben ik echt nooit, maar dan ook nooit aangesproken (ook als ik een Rolex oid droeg).

Ik zit er persoonlijk niet op de wachten om erop aangesproken te worden en merk dat ik langzaam maar zeker mijn keuze in de ochtend erop aanpas. “Ga ik naar kantoor? Dan toch maar liever de Zenith of Lange”.

Ik word voornamelijk aangesproken wanneer ik een vintage draag zoals onderstaand. Meestal is het iets als “wat een leuk klassiek horloge”

4 likes

hehe.

Toen ik gisteren werd aangesproken door m’n collega met de vraag of ik een nieuw horloge had, droeg ik een witgouden Patek voor bejaarden. Na mijn korte antwoord “Oh, die heb ik al een tijdje” ging het onderwerp direct naar Rolex, dat ik maar voorzichtig mee moest zijn en dat we weer een overval was gepleegd.

Ik moest stiekem gniffelen…

1 like

Dat heb ik veel idd. Meestal of ik een rolex of breitling ken regelen. Dit zijn zn beetje de enige merken die niet kenners/niet liefhebbers kennen. Mijn speedmaster bijvoorbeeld kennen ze onder mijn collega’s niet eens, nooit van gehoord.
Grappige is dat ze dan over bedragen praten waar je 5 jaar geleden al geen rolex voor kon kopen, ofdat er tussen zitten die mee willen doen en roepen dat een breitling misschien wel richting de 1000 euro gaat, en nog wel meer van die vage uitspraken. Eigenlijk vaak dingen waardoor ik steeds vaker de hobby voor me hou en niet over praat

1 like

Op mijn vintage werd ik idd wel aangesproken. Vond t wel een soort horloge voor peaky blinders of zo.

2 likes

Wat een oude meuk mafkees🤭
Dat zou ik het verschil ook niet zien

2 likes

Nooit, nooit, nooit ……behalve de laatste 3 maanden, 5 keer, elke keer, frappant, door een vrouw en elke keer op mijn Tag Heuer Aquaracer 500 met rose gouden bezel.

So if you’re feeling lonely…… :joy:

3 likes

laatst vroeg iemand aan mij hoe laat het was. schrok me kapot

19 likes

En ik dus 10 minuten geleden voor het eerst, wat een toeval​:rofl::rofl::rofl::rofl: Vertegenwoordiger die op bezoek was had ook zijn Speedmaster Moonwatch Saffier om, net als ik!

Ik word nooit aangesproken op mijn horloge.
Maar ik heb dan ook veel slechtziende mensen rond mij heen… :confused:

11 likes

En wat zij jij?
“Ga weg, Koop maar een horloge arme sloeber!”