Het ideale horloge voor de ideale schoonzoon - 500 euro (tot 1000 euro na ingreep sponsor)

Moet hij hem ook op de dag zelf om? Welke kleur pak en schoenen draagt hij? :innocent:

2 likes

De Montblanc uit het blauwe vak hier

1 like

Jep!

1 like

Lijkt me een hele mooie optie. Of een Meistersinger. Toch net even wat speciale dan een cocktail time.
Tip: Mooie trouwschoenen laten maken en bijpassend leer uitzoeken. Vervolgens daar riem en band van laten maken. Om door een ringetje (in dit geval horloge) te halen

3 likes

dan heb je echt heel veel waar voor je geld. Ik pak toch telkens de portugieser, daarom maar weer te koop gezet.

1 like

Mooi gemaakt hoor deze

8 likes

Volmondig mee eens👌

2 likes

Toch mooi, we gaan van 500 budget naar X factor 2😂

2 likes

Een riem bij een trouwpak? Nee, dat kan echt niet volgens de kleermaker van mijn trouwpak (en de andere twee kleermakers die ik in de oriëntatie-fase heb gesproken). Een pak hoort zodanig te zitten dat er geen riem nodig is, dus bij een goed maatpak zitten er niet eens lusjes om een riem door te doen.

Verder hoort een horloge eigenlijk ook niet bij bruidegom of bruid om de pols op de grote dag. Idee is namelijk dat zij als bruidspaar ontzorgd worden door de ceremoniemeesters en zelf niet op de tijd hoeven te letten, zij moeten ongeremd door planningsissues kunnen genieten van de dag. Hier wordt overigens een andere reden aangedragen: [https://prisma.watch/nl/horloges/op-bruiloft-wel-niet/]

Hoe dan ook, doe vooral wat je zelf fijn en mooi vindt! En als horloge-affectionados weten we wel waar dat op uitdraait :grin:

1 like

Bedoeling is dat hij 'm later regelmatig zal dragen. Zijn pak is licht grijs blauw …
Lichtbruine schoenen.

1 like

Ik stem ook voor een nomos, de 36mm club is zelfs 1000 euro nieuw. Anders een Tissot gentlemen, of een Hamilton jazz master, of een vintage Omega (seamaster of constellation, of een Genève).

3 likes

Beste en vaak geopperde tip: plan een verrassingsbezoek aan een horlogier en laat hem zelf zijn keuze maken. Succes verzekerd. Mooie dag daar samen toegewenst. :two_hearts:

6 likes

Hier mijn trouwhorloge.
Een knappe SDGM of SARX is op leer is altijd godd!

3 likes

Beste tip inderdaad, toch zonde als het gegeven horloge niet comfortabel draagt en er 500-1000euro in de kast blijft liggen. Cadeau inruilen voor iets anders doe je ook niet snel!

1 like

De TS vermeldde toch duidelijk ‘geen chrono’. :thinking:

Persoonlijk -met ook een liefde voor classy dresswatches, getuige deze: -

zou ik voor die Certina, MontBlanc van @WillemP of Hamilton Jazzmaster gaan als zijnde een horloge wat je veel vaker kan dragen.
Die Hamilton (en MontBlanc), automaat van slechts ~8mm dik met datumvenster (wat eigenlijk niet hoort op een dresswatch volgens puristen, soit…) op de 6, dus mooi symmetrisch, is denk ik het/de meeste horloge(s) voor je geld.

4 likes

Voor €700. een 97%nieuwe! met ongedragen
Bruin leder op gesp 40mm silver dial Meistersinger NO 01 met 1 en half jaar fabrieks garantie. “ stijl,

3 likes

Sla je slag mensen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Die 1-wijzerige Meistersingers lijken me nu toch niet het meest geschikt om “zeker op tijd te zijn” :slightly_smiling_face:

6 likes

+1 voor deze keuze