Als die producten zo goed zijn kunnen ze toch makkelijk garantie geven? Dan hoeft niemand daar namelijk gebruik van te maken
Naar Belgisch recht als consument aangekocht geldt het unitaire stelsel van verborgen verbreken en comformiteit van de levering van consumentenkoop zoals beschreven in art. 1649bis BW zoals ingevoegd door de Wet Consumentenkoop van toepassing op de verkopen van consumptiegoederen door een verkoper aan een consument.
De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering. (art 1649quater BW) en dit recht is een zakelijk recht dat meegaat doorheen de eigendomskolom en geeft een rechtstreeks vorderingsrecht tegen de originele verkoper.
Hoi Sammie, wie heeft het Rolex Service Center nodig?
Net als met destijds auto’s die niet buiten de dealer om ergens anders mochten worden gerepareerd/onderhouden, ook al i.v.m. garantie verval.
Nu kan onderhoud overal, zonder garantie-verval.
Nu weer Rolex met dezelfde dealer-policy i.v.m. horloges.
Straks kan het servicen overal, zonder garantie-verval.
Net als met nu mijn horloge, ga ik waarheen ikzelf wil met serviceafspraken.
Op naar het Jan Ubels service centrum te Bredevoort. Die kent voor 99.99% positieve klanten over hun service e./o. reparaties.
Lol, je koopt met je rolex toch een heel verhaal, waaronder het verhaal dat ze te goed zijn om garantie op te hoeven geven.
Wel lachen, enerzijds het service interval omhoog gooien () en daarnaast lopen te mieren over de overdraagbaarheid van garantie (
)… Moeten die AD’s nu echt al die rolexen aan de man gaan brengen? Dat lukt ze toch niet zo goed als de grijzen lijkt me… Of krijgen we de grijze kortingen nu ook bij de AD? De toekomst zal het leren.
Snap je jezelf nog wel…?
Ik snap mezelf heel goed! Volg je het niet meer?
Nee, maar doe verder geen moeite…
Dat was ik ook niet van plan
Dat verbaast me. Je hebt al zó je best gedaan om je gelijk te halen…
Ach Sammie, soms laat ik dingen gewoon lopen,…
Hoop niet dat dat ook geldt voor je ontlasting…
LOLZ het is veranderd in een wedstrijdje "het laatste woord hebben"
Zal ik Godwin’s law er maar alvast bijhalen?
Wat nu als je zo’n horloge cadeau (met alle officiële) papieren krijgt en de koper overlijdt en een tijdje later je horloge ermee stopt?
Als dat gebeurt is de nieuwe eis van Rolex dat het horloge in bijzijn van de familie in de geboorteplaats van zijn eerste huisdier het horloge ritueel wordt vernietigd.
De papieren en de originele aankoopbon en de kopie van het legitimatiebewijs van de grootmoeder van de overledene moet dan naar Geneve gestuurd worden.
Dan moet het minstens 17,6 jaar bewaard worden in een roze kluis.
Dit heb ik uit betrouwbare bron van de hoogste baas van Rolex.
Echt…?
Bullshit!
Het is 17,3 jaar…lees maar na!
Apple had er destijds ook een handje van om 1 jaar garantie te willen geven ipv de wettelijke 2 jaar die in Europa geld.
Het werd dus gewoon 2 jaar. Zoals verplicht is in Europa.
Maar dat is nog geen ‘garantie’ dat het waar is…
Hoogmoed …