Heerlijk, zo’n Railmaster-topic
En nog eens…
Ben erg blij dat ik 15 jaar geleden voor mijn eerste ‘echte’ (en heel lang het enige echte) horloge gekozen heb voor de prachtige, tijdloze terughoudendheid van de Omega Railmaster (39mm).
ik heb jaren geleden van de bovenstaande de 39mm versie gehad…blijft ook mooi👍
denk dat ik binnenkort eens ga kijken hoe de nieuwe versie op de pols staat …
van 1 kant lijkt het me een mooie klok maar goed plaatjes kijken is niet alles zeggend
Tsja ik vind de nieuwere serie simpelweg niet mooi…
Niet mooi is veel gezegd, maar de kast en bezel missen wel de elegantie van de voorganger De wijzerplaat vind ik dan wel weer mooi!
persoonlijk vind het totaal plaatje wel goed bij elkaar passen … zeker naast de rest wat ze aanbieden ,
een no-nonsense en niet mooier dan hoeft uitvoering doen ze denk ik wel goed.
de bodem vind ik geweldig, dat uurwerk ken ik nu wel
maar ik zal eens kijken hoe het op de pols staat
Rustig hier, ik kan helaas niet mee doen met plaatjes. Dit model is m.i. zo veel vetter dan bijvoorbeeld een Tudor Ranger. Prijs zal een rol spelen, maar ik snap niet dat de Railmaster in verhouding zo weinig aandacht krijgt.
Waanzinnig mooie horloges. Ik ga sparen voor een XXl.
Blijft toch kriebelen …. Deze ondergewaardeerde Omega mag wel weer wat aandacht krijgen
.
Rond (ik schat ) 2010 ofzo heb ik het vorige model Railmaster gehad in 39mm.
2 jaar geleden de 40mm in het zwart …
Maar in die periode ook een Rolex Explorer 1 in 36mm … daar ging het mis

De Explorer had al lang op mijn lijstje gestaan en zou na een jaar 14 weer een keertje een rolex in mijn horlogebox worden. Dat moest dus goed komen.
In het kort, de 36mm is perfect, maar op mijn pols vrij klein. Om dat een zo goed mogelijke kans te geven, heb ik de in verhouding grote (40mm) Railmaster voor weg gedaan.
Het heeft niet geholpen … de kleine periode is voorbij en intussen een 39mm Explorer in bezit

Nu kwam zag ik de blauwe Railmaster voorbij komen “Denim” …

Denim

Maar op staal is het een prima versie en leeft de wijzerplaat een stuk meer dan bij de veilige zwarte De zwarte heeft ook de schuurstructuur op de wijzerplaat, maar daar moet je iets beter de je best voor doen om te zien.
Stalen band hop meteen eraf … band is op zich niet verkeerd, maar die vlindersluiting is een misser en ik vind de Railmaster op leer en nato sowieso mooier … en achteraf denk ik de leukste uitvoering …
Nato’s in beter passende kleuren zijn onderweg en natuurlijk een shell cordovan band omdat die super dragen en er ook gebruikt alleen maar beter en beter uit gaan zien …
Het gesloten achterdeksel vind ik mooier dan de zichtbodems van bijv. de Seamasters. Je kijkt er 2x naar en het is best grappig, zolang je er maar geen Lange of Glashutte etc bij in de buurt legt … nee doe mij maar mooi de Hippocampus
.
Hop, het topic van deze toppers weer ff onder de aandacht! En nieuwe foto’s komen vanzelf als de banden binnen komen
Fijne zondag!