Mijn nickname stamt uit van het IRC (internet relay chat) tijdperk.
Leden die de midden 40 reeds voorbij zijn zullen dat mogelijks nog kennen.
Yeah, dat was nog voor ICQ, MSN Messenger … ook forums waren toen nog bestaande.
We waren net verlost van de slome BBSsen waar je een 5’ moest downloaden om een blote tiet te zien dat bestond uit 100 pixels. Het was een openbaring …
Ik wilde een originele naam en niet zomaar Fred510 (mijn naam is Frederik) of whatever.
Dus ging ik opzoek naar iets leuks, iets klinkend en iets wat niet jan en alleman gebruikte.
Xiphias betekend eigenlijk zwaardvis.
Door een gebrek aan creativiteit…
Heel kort : Johnny + goud dragend = Johnnygoud
Nog steeds in gebruik hier. Leverde ook een relatie op.
Voor ICQ nog in het testteam gezeten. Dan kreeg je een laag nummer van 4 of 5 cijfers.
Mijn gebruikersnaam is gewoon voornaam + afgekorte achternaam. Nog getwijfeld over 7S26.
Niets bijzonders: Sub gezien de Submariner mijn eerste echte horloge is die ik heb gekocht gecombineerd met de eerste letter van mijn achternaam.
Ok het klinkt wel goed, net al O G!!
idem! (wel niet meer in gebruik)
quote=“XiPHiAS, post:436, topic:191977”]
niet meer in gebruik
[/quote]
Geflipperd?
Bij mij begon het lang geleden, 38 jaar en vijf dagen geleden, tijdens een aardbeving om precies te zijn…
Mijn naam zou Henneman moeten zijn maar dat vonden ze te gevaarlijk bij de gemeente. Er is toen is gekozen voor de naam Herman en sindsdien is dat niet meer veranderd.
Legende wil het… Het is gewoon Herman, met mijn geboortejaar…Herman1983…
Heb het nooit geweten…
Mijn Verhaal… och… da’s eigenlijk een korte… de Bijnaam Arie Kabaalstra heb ik te danken aan mijn neef…
'k woonde vroeger in de Rampstad, maar bezocht regelmatig races op het TT-Circuit in Assen, waar ik dan met mijn motor, een Ducati 851 met Bos uitlaten naartoe reed, op de terugweg ging ik meestal even langs bij mijn Tante, en over’t Drentse land draagt het zoetgevooisde gebulder van een Ducati nogal ver… zo kon het dus gebeuren dat mijn neef me buiten al op stond te wachten, en me verwelkomde met " Zo, Kabaalstra… 'k wist al dat je eraan kwam… 'k hoorde je terugschakelen voor de afrit…"
Die afrit lag op ruim 1½ Km van 't huis…
Later bleek overigens dat er geen vlokkie Dempingswol meer in die “Dempers” zat… ik kocht later Termignoni Dempers… en de eerste reactie die ik overal kreeg was “Nieuwe dempers?.. wat is ie stil zeg!”… Met Termignoni’s… Riiiiiiight… als ze Termignoni’s al stil vinden, dan geeft dat aan dat die Bos Dempers ook echt niet meer dempten…
Zodoende dus “Kabaalstra”… de Naam Arie heb ik er zelf bij verzonnen… 't bekte wel lekker.
'k gebruik dezelfde Nickname op andere fora, en tijdens forum meetings wordt ik ook steevast met “Arie” aangesproken… 'k laat het lekker zo… 't mooie is ook dat de naam “Kabaalstra” ook wel past bij mijn “Nije Heitelân”…
Grappig, ik dacht dat je Timo was……
Erg eenvoudig, ik geef meer uit dan er binnenkomt.
Zou kunnen…
Ik kreeg een melding😀
Als puber was ik gek van alles wat met draken te maken had. Later is er een voorliefde voor fantasy boeken uit ontstaan, hiernaast fascineerde geschiedenis me ook. Sirrush is de Babylonische draak die te zien was op hun vestingmuren. Later ook gezien in het museum te Londen.
Dollar dollar bill yoooooooo
Pas is mijn achternaam D de eerste letter van m’n voornaam . Lekker simpel dus .