Het Panerai-Instagram-debacle

Wel een vrij dramatische reactie om bij zoiets je horloge te willen verkopen, misschien moet je het hele horloge gebeuren een tikkeltje minder serieus nemen? :sweat_smile:
De minst charmante interpretatie zou zijn dat het niets meer is dan het opgeklopte protserige laagje marketing dat je interesse heeft ipv de horloges zelf.

2 likes

Vergeet ook niet dat het loonslaven van de Richemont groep zijn. Het is geen onafhankelijke.

Dat ze het zo aanpakken is dom en onsympathiek. Typisch voor een corporatie, zou ik bijna zeggen, maar da’s misschien te kort door de bocht.

Nee joh, 0,001% van de potentiële clientèle zal hier hoogstens iets van meekrijgen. Het boeit verder niemand.

1 like

Assumpties, ik neem de horlogerie even serieus als Panerai hun sociale media.

Mijn minst charmante interpretatie is dat jij niet met klanten communiceert en het bijgevolg ook niet vreemd vindt als een ander bedrijf gekke toeren uithaalt in bedrijfscommunicatie.

Zoals hier al meermaals aangehaald, het monddood maken van mensen die een sterke (en bewezen) aanhang met je merk betekenen is ongeveer het idiootste dat je als bedrijf kan doen.

2 likes

Blijft een feit dat je je social media dan niet echt serieus neemt en de (evt externe) verantwoordelijke ook niet weet waar hij/zij mee bezig is.

1 like

Ik heb een Panerai, dit soort dingen weerhoud mij er niet van om af te zien van de volgende Panerai, want ja: ik wil er nog 1.

Waarom zul je misschien vragen?
Ik vind mijn horloge mooi, hij draagt fijn, past bij mij, is origineel met papieren etc. Wat anderen doen boeit mij niet zo, ik koop horloges voor mijzelf.

10 likes

:point_down:

Voor de rest een beetje een knullige zaak.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo in dat social media gebeuren zit. Maar volgens mij is het één groot “kijk mij nou eens” verhaal.

Ik gebruik LinkedIn en Whatsapp, en ik bezoek wat internetfora (zoals HF :wink: ), en verder is het voor mij een beetje een ver van mijn bed show.

Overigens begrijp ik ook wel dat de exclusiviteit van een merk ook samenhangt met hoe fanatiek ze tegen namaak vechten. Kijk maar eens naar merken als Montblanc of Adidas, of Rolex inderdaad.

2 likes

Ik zeg hier niks over eh :wink: De vraag is alleen in hoeverre het de beleving van je horloge verpest. Ik blijf het overtrokken vinden als een merk een misstap maakt op social media om dan maar je horloge te verkopen :joy: Is dat zo’n gekke conclusie? Pak die chill :sweat_smile:
Edit: excuus als het wat onvriendelijk overkwam, niet de bedoeling.

1 like

Eens in de zoveel tijd moet Panerai zich kennelijk weer een beetje belachelijk maken.

Ze hebben vaker gekkigheid. Zoals de P.318 met zogenaamd mooi afgewerkt Panerai uurwerk erin. Bleek de meest simpele Unitas te zijn

Weer niet zo handig dit :confused:

6 likes

Wat een heerlijk sneeuwvlokjes gehalte hier. Neem het leven toch niet zo serieus. Iemand/een bedrijf zo op zijn nummer zetten door een fout en er dan een non-discussie over het al dan niet nog durven dragen van een Panerai bij verzinnen. Ik vind het serieus knap. Misschien moet ik die cap en shirts van de markt hier maar kopen en er heel de dag foto’s van posten.

2 likes

weerhoud= niet kopen
weerhoud niet= wel kopen
weerhoud niet van af te zien= niet kopen?

Dit is hogere wiskunde man.

15 likes

Ja, figure it out

1 like

Ach ja, Rolex heeft ook wel eens aftermarket vintage Daytona’s op zijn Instagram verhaal geplaatst.

Ik vind het vooral van Panarai flauw dat ze dan maar een account gaan rapporteren en blokkeren. Dat account post super veel interessante dingen over verschillende merken

3 likes

Als je als merk gewoon als een idioot communiceert dan mag dat benoemd worden. Als jij je huis renoveert en je loodgieter laat plots van geen hol meer horen, dan ben je waarschijnlijk de eerste om rond te schreeuwen wat een amateurist dat is.

Constant al je gemaakte keuzes moeten heroverweging o.b.v. het social media gedrag van de betrokken bedrijven, lijkt me best een vermoeiende bezigheid.

Als het werk is opgeleverd en ik heb geen klachten over het werk, wat kan mij die loodgieter (of wat hij op Instagram zet) nog schelen? Dit geldt bij mij ook bij een aangekocht product.

1 like

Leuke topic. Ik heb gelijk m’n Panerai weer eens tevoorschijn gehaald. Met armhaar.

8 likes

Ik vermoed dat je begrijpend lezen sterk genoeg is om in te zien dat ik midden de werken bedoelde en je reactie volkomen naast de kwestie slaat. Communicatie is key, of je nu loodgieter of horlogebouwer bent.

Niet genoeg ader, NEXT.

Dat doe ik toch niet? Ik zeg alleen dat ze gigantisch voor lul lopen.

1 like