Het Panerai-Instagram-debacle

Het is ook een nep arm. :smirk:

6 likes

Zolang je er maar eerlijk over communiceert, dat kan ik waarderen :sunglasses:

Waar moest ik dit uithalen dan? Jouw voorbeeld was:

Oftewel je hebt al iets geleverd gehad, daarna doet het bedrijf een beetje mal op social media en vervolgens wil je het product niet meer. Als je ergens voor betaald en het product/dienst wordt niet geleverd i.c.m. een slechte communicatie, dan is dit toch een compleet andere kwestie? Dan zal ik over de zeik zijn over het niet geleverde product/dienst ipv de communicatie. Goede communicatie gaat het niet-opgeleverd werk niet goedpraten imho…

Die is inderdaad geweldig. Zo goed en uitgebreid dat ik het echt een hele maaltijd vind om het allemaal te consumeren als ze een nieuwe editie uitbrengen. Dat kost je zeker 30 minuten.

2 likes

De voorbeelden stonden niet met elkaar in verbintenis, mijn excuses als dat zo overkwam. Het gaat er mij gewoon om dat een bedrijf - hoe klein of groot ook- nadenkt over hoe ze met hun klanten en doelgroep omgaan.

In mijn ogen is de manier waarop ze met hun klantenbasis/trouwe aanhangers (die gebruik maken van sociale media) in deze situatie omgaan gewoon verkeerd en doet dat af aan de likeability van een bedrijf, hun sociale media is niet doordacht en dat geeft (mij) dan ook een gevoel van onprofessioneel/ondoordacht aanmodderen. Je mag denken dat ik de enige ben, maar de reacties op hun socials liegen er niet om.

Voila! Is gewoon een weerspiegeling van hun horlogerie doorgetrokken in hun sociale media, alles tot in de puntjes afgewerkt.

1 like

Wat is instagram?

5 likes

Is er al een foto van de Panerai-stagiaire ??
Ik neem haar
mee in de besluitvorming

5 likes

Ik heb de hele Panerai gekte nooit begrepen. Met hun compleet bij elkaar verzonnen historie. Klopt helemaal niks van. Daarbij, er prat op gaan een militaire duikgeschiedenis erop na te houden en vervolgens 30m horloges op de markt gooien?

3 likes

Jeetje van een consternatie

Ik krijg alleen maar meer zin in een panerai

4 likes

Ik heb het meegekregen en het boeit me niet, mijn Panerai is een geweldig horloge met een stoere unieke en mannelijke uitstraling, als ik hem draag voel ik me gelijk breder en masculien :wink:. Marketing is slechts een schil waar je doorheen moet kijken…

4 likes

Als marketing écht mocht genegeerd worden kocht je een Marina Militaire en stak je een paar duizend euro in de zak.

Hebbes!

6 likes

Ik ben Panerai owner en dit debacle doet me niet veel. Het toont aan dat social media soms lastig te besturen is en je het er niet zomaar een beetje bij kunt doen als serieus bedrijf. De reactie van Panerai om de klokkenluider te verbannen is heel erg dom. Erken je fout, ga door het stof als Bill Clinton, leer er van en ga weer door.

9 likes

Knullig van het bedrijf, maar zou mij niet weerhouden er 1 te kopen … ik vind met name dragers van namaak vrij sneu … en helemaal wanneer je dit dan op Social media zet … :blush:

Hoeveel potentiële Panerai klanten zijn nou helemaal social media verslaafd? Dat lijkt me nou echt iets voor de generatie die toch geen geld meer uitgeeft aan horloges (want Apple watch en telefoon enzo).

Storm in een glas water, volgens mij.

1 like

Panerai was een prima merk, maar zijn een beetje de weg kwijt. Die van mij is er een jaar geleden uitgegaan, erg jammer, maar mis gewoon de feeling ermee doordat heel de markt overspoelt wordt met heruitgaves etc.

Heb het gevoel dat de mensen die het daar voor het zeggen hebben het gewoon niet helemaal snappen.

1 like

Denk dat de meeste panerai liefhebbers het niet veel uitmaakt. Je koopt toch een horloge? Niet de rare marketing of knullige instagram commotie daar omheen

Zolang de horloges goed blijven zullen ze echt wel blijven verkopen hoor

1 like

Wat een drama allemaal. Ik weet niet wat ik sneuer vind. Die nep foto op Insta of de hele discussie er om heen… Gett a Life zou ik zeggen.

4 likes

Correct, en voeg waarde toe voor je AD/resellers ; alleen hier koop je de echte spullen !

1 like