HF foto challenge #22 - Thema: 'JOUW HORLOGE EN DE ZON'

De tweeëntwintigste editie van de ‘HF Fofo Challenge’ gaat hierbij van start. :camera_flash:

De vorige wedstrijd is overtuigend gewonnen door @HansT. Aan hem dan ook de eer deze wedstrijd te organiseren. Ik heb aangeboden wat noodzakelijke computerhand- & spandiensten te verlenen, vandaar dit topic van mijn hand.

@HansT heeft een ontzettend leuk en uitdagend thema bedacht. :sunny:

Ik denk dat we voor deze wel even op pad moeten, op naar de zon.
Laten we er maar een uitje van maken! Een vakantie uitje:beers:

Uiteraard mag je helemaal zelf verzinnen hoe je invulling geeft aan dit uitdagende thema, maar ook ditmaal willen we de inmiddels welbekende regels o.a. verzonnen door @ElChueco handhaven. Welke? Deze …

De spelregels:

  • Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
  • Deze mag niet om de pols zitten, dus géén wristshot.
  • Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
  • Eén week om foto’s te maken & in te dienen. Daarna zal er een topic geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
  • @HansT maakt een voorselectie van de 15 tot max. 19 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk! :sunglasses:
  • Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
  • Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
  • Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, … je moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.

Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Winnaars vorige edities:

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9 Metalen: GiveMeYourDough
10 Lente: TiBrew
11 Glas: Denvro
12 Koffie: meisink
13 Borden: TiBrew
14 Veiligheid: dwarrel
15 Kapot en Stuk: GiveMeYourDough
16 Architectuur: WPS
17 Planes, Trains & Automobiles: mozaiek
18 Klussen en Sleutelen: junior
19 Badkamer: Koppie
20 Groenten & Fruit: ABCSteed
21 Zomervakantie/Staycation: HansT
22 Jouw horloge en de Zon:
23
24
25

Inspiratie

@HansT heeft het volgende meegegeven aan alle creativelingen die een poging gaan wagen om aan het thema ‘Jouw horloge en de Zon’ invullingen te geven.


PS Het leukste is uiteraard om een foto te plaatsen die je speciaal voor deze fotowedstrijd hebt gemaakt en dus niet eentje die uit je archief komt. Dit maakt het net iets spannender. :sunglasses:

Inzenden kan tot dinsdagavond 11 augustus aanstaande.

Succes!

PS Omdat het effect 'm vaak in de herhaling zit hierbij nogmaals: Beste mensen, géén horloges om de pols. Wristshots komen niet door de voorselectie!

19 likes

Lumii_20200804_202206598

When the sun creates that halo…

6 likes

Zucht!
De eerste is gelijk al een wristshot, … :see_no_evil:

Het is trouwens ook echt leuker om niet een foto van je bureaublad te plukken, maar er even eentje te maken tbv. deze wedstrijd. Maar goed, dat moet je verder zelf weten … :wink:

4 likes

Stukje pols kan je wegsnijden hoor :rofl::rofl::rofl:

Alsjeblieft ‘piepert’
Lumii_20200804_202206598~01

2 likes

Leuk onderwerp. Wel erg lastig, vaak zit het zonnetje net in de weg bij dit soort thema’s. Ik ga eens verzinnen.

4 likes

Daarom juist 'n cool thema. :sunglasses::+1:

3 likes

@HansT heeft speciaal voor de gelegenheid een paar zonnige dagen geregeld!
Althans, hier in 't Gooi … :sunny:

22

5 likes

20190321_070858

10 likes

10 likes

Copy paste dingetje? of mis ik iets?

2 likes

_1080144

5 likes

Klopt! Excuus daarvoor. Moet uiteraard @HansT zijn.
Ik heb @Jur gevraagd of hij dat even aan wil/kan passen. Kan er zelf niet meer bij. :slight_smile:

3 likes

Zon, horloge. Klaar

8 likes

13 likes

Toch wel een zonnige foto lijkt mij zo.

6 likes

@HansT, leuk onderwerp heb je gekozen.
Mooie foto van zon en horloge pak je vaak per toeval omdat alles juist valt en je dat ziet…klik en hebbes.
Dit onderwerp bewust en mooi op de plaat krijgen, nou ik ben benieuwd wat we gaan zien.

Ikzelf zal één deze dagen er ff de tijd voor nemen iig.

Succes alle.

2 likes

Oké dat wordt een uitdaging. Maar ga het weekend eens wat proberen.

1 like

PS Omdat het effect 'm vaak in de herhaling zit hierbij nogmaals: Beste mensen, géén horloges om de pols. Wristshots komen niet door de voorselectie!

2 likes

Haha, excuus. In een opwelling deze foto geplaatst. Helemaal gefocust op het zonnetje. Vergeten dat ik hem om de pols had.

2 likes

37bea4bc399fead147e295c6302aab42fb0ca771_1_634x500
dit is echt mijn mooiste zon foto.

Fuck wristshot. Laat maar. Ik win dit echt nooit. :joy:

3 likes