HF foto challenge #23 - Thema: oud hout

De drieëntwintigste editie van de ‘HF Fofo Challenge’ gaat hierbij van start.
:camera_flash: :watch:

Als winnaar van de vorige editie heb ik de eer om deze editie te organiseren, waarbij ik gekozen heb voor het thema ‘oud hout’.

Hout is een mooi ‘levend’ product met van nature een warme uitstraling. Het is al mooi als het strak bewerkt is, maar nog mooier als het gebruik en de tijd het karakter geeft. Dat lijkt mij een mooie combinatie met de strakke lijnen van een horloge.
Uiteraard mag je helemaal zelf verzinnen hoe je invulling geeft aan dit uitdagende thema, maar ook ditmaal willen we de inmiddels welbekende regels o.a. verzonnen door @ElChueco handhaven. Welke? Deze …

De spelregels:

  • Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
  • Deze mag niet om de pols zitten, dus géén wristshot.
  • Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
  • Eén week om foto’s te maken & in te dienen. Daarna zal er een topic geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
  • de organisator maakt een voorselectie van de 15 tot max. 19 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk! :sunglasses:
  • Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
  • Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
  • Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, … je moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.

Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Winnaars vorige edities:

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9 Metalen: GiveMeYourDough
10 Lente: TiBrew
11 Glas: Denvro
12 Koffie: meisink
13 Borden: TiBrew
14 Veiligheid: dwarrel
15 Kapot en Stuk: GiveMeYourDough
16 Architectuur: WPS
17 Planes, Trains & Automobiles: mozaiek
18 Klussen en Sleutelen: junior
19 Badkamer: Koppie
20 Groenten & Fruit: ABCSteed
21 Zomervakantie/Staycation: HansT
22 Jouw horloge en de Zon: Stephannl
23 Oud hout:
24
25

Inspiratie

Oud hout vind je binnen en buiten: de eiken houten tafel bij oma, het oude houten sculptuur in de tuin verderop, het karakteristieke tuinhuis van de buren…

…of het krukje in het vakantiehuis…

… of het verweerde paaltje tijdens de boswandeling…


PS Het leukste is uiteraard om een foto te plaatsen die je speciaal voor deze fotowedstrijd hebt gemaakt en dus niet eentje die uit je archief komt. Dit maakt het net iets spannender. :sunglasses:

Inzenden kan tot maandagavond 24 augustus aanstaande.

Succes!

PS Omdat het effect 'm vaak in de herhaling zit hierbij nogmaals: Beste mensen, géén horloges om de pols. Wristshots komen niet door de voorselectie!

22 likes

Een paar oude takken met mijn nieuwe Breitling:

20 likes

Wat een takke breitling :wink: .

Sorry kon het niet laten

7 likes

Goeie :joy:

1 like

image

16 likes

Mijn complimenten voor het nieuwe thema.
Toegankelijk en verwacht weer vele inzendingen :muscle:

2 likes

17 likes

17 likes

21 likes

19 likes

14 likes

Mijn inzending:

27 likes

Met dit thema kan je echt wel alle kanten op. :+1:
Zelf zoek ik het alweer in de tuin. Daar staat/ligt hout zat :slightly_smiling_face:

(dit was mijn plan B)

12 likes

deze maar, groen, ijzer & beetje hout

7 likes

Oud hout, oud horloge.

14 likes

Mooie foto!
Overigens hoop ik niet dat dit jouw achterdeur is :stuck_out_tongue:

1 like

Nee gelukkig niet, het is de schuurdeur.

Oude omgewaaide pruimenboom die al rot was binnenin. Aan stukken gezaagd en horloge erop. :smiley:

56 likes

Poh. :heart_eyes:

1 like

Leuk thema en alweer een hoop mooie plaatjes. :+1:t4: