HF foto challenge #7 - Thema: MUZIEK

Hierbij gaat ronde 7 van de HF FOTOWEDSTRIJD van start!

Hoewel ik de vorige editie net niet heb gewonnen heeft de zeer sterke winnaar @Watchlover7 helaas geen tijd om de nieuwe editie te organiseren. Aan mij, als runner-up, is gevraagd om deze editie te hosten!

Een thema verzinnen?!? Dat klonk mij natuurlijk als muziek in de oren! Dus jawel, jawel;
Pak de instrumenten, albumhoezen, koptelefoons, walkmans, platenspelers, songteksten en concertkaartjes er maar bij voor thema :musical_note:MUZIEK:musical_note:!

Uiteraard mag je helemaal zelf verzinnen hoe je dit invulling geeft maar ook ik wil de inmiddels welbekende regels o.a. verzonnen door @ElChueco handhaven.

De spelregels:

  • Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
  • Deze mag niet om de pols zitten, dus géén wristshot.
  • Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
  • Eén week om foto’s te maken & in te dienen. Daarna zal er een topic geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
  • Ik maak zelf een voorselectie van de 15 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk! :sunglasses:
  • Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
  • Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
  • Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, … je moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.

Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Winnaars vorige edities:

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: …

Inspiratie

Ik zal hier niet te veel zeggen, ik denk dat menig HF’er (zoals ook al in eerdere edities is gebleken) met een erg creatieve inzending zal komen!
Wat ik wel wil toevoegen is dat ik tot nu toe steeds één horloge op elke foto tegen kom, maar een heel orkest aan horloges is natuurlijk ook mogelijk!

Ik zou zeggen, que the music and let the games begin!


PS Het leukste is uiteraard om een foto te plaatsen die je speciaal voor deze fotowedstrijd hebt gemaakt en dus niet eentje die uit je archief komt. Dit maakt het net iets spannender. :sunglasses:

Succes!

15 likes

Muziek. Altijd goed!
Tijd om de gitaar weer is van zolder te halen.

1 like

29 likes

20 likes

Sterk hoor. Back in Black.

Net 40 jaren oud en zoals gisteren was :star_struck::heart_eyes:

@HansT kom er maar in!

3 likes

Leuk, deze bescheiden bijdrage dan,

12 likes

Moest gelijk aan mijn doosje met singles denken… :grin:

10 likes

16 likes

Ja :laughing: 43 foto’s van een horloge aan een gitaar.
Wordt dus echt de kunst om een knappe foto te maken, want origineel gaat t niet worden. Ik wou het zelf ook al doen, maar wacht wel even :sweat_smile:
Wel leuk hoor, muziek. Goede keuze :+1:t4: @TiBrew

3 likes

Ik ga m’n best doen🎶!

3 likes

Klassieker Ladies Love Cool James

1 like

11 likes

@TiBrew, fijn dat je ‘zo snel’ kon instappen! :ok_hand:

Mooi thema heb je bedacht. Van mijn kant komt er welhaast een bijdrage zonder instrument! De laatste keer dat ik zelf een muzieknoot heb gekraakt deed ik dat met een blokfluit, tijdens de muziekles op school. Hoewel? Ik werd altijd de klas uitgestuurd door de juf, omdat ik weer eens aan het klieren was.

Weinig muzikaal dus en daarmee is dit voor mij een extra uitdagend thema. Ik ga er eerst maar eens een nachtje over slapen … :sleeping:

PS Voor iedereen die (weer) meedoet, veel succes! Ik zie al winnende foto’s voorbij komen. Mooi.

2 likes

11 likes

17 likes

Alle boomers aan de kant!! :wink:

13 likes

Ik zie alweer een paar hele mooie foto’s voorbijkomen :slight_smile:

Dit is mijn inzending:

14 likes

heb geen instrumenten, die zijn ideaal voor een mooie foto.
Dan maar de cd’s uit de kast en klik.

alstu.

23 likes