HFLE 2019: Discussie en voorstellen

+1

4 likes

Ik ben met name benieuwd wie er zoveel geld voor een HFLE gaat neerleggen. 99 stuks is ambitieus.

en het verloop van de andere twee projecten hebben waarschijnlijk ook onbewust invloed op de nieuwe HFLE

2 likes

Ja, volgens mij wordt het pelikaan versus subdelta (versus dumet)

Leuke editie lijkt het te worden :fairy:

2 likes

Niets mis met Stowa, maar vind het als idee voor een HFLE weinig origineel. HFLE moet IMHO meer zijn dan een kans om een Stowa een stukje goedkoper te scoren :wink:

2 likes

Hup de battle in met die voorstellen!

1 like

Vooralsnog even hier houden. In de HFLE categorie komen de finale voorstellen en officiele topics. Vanaf het proces start en iedereen de kans heeft gekregen de voorstellen gezien te hebben schuift dit door naar de HFLE categorie. (of zo zie ik het toch, tot een mod mij overruled :stuck_out_tongue: )

2 likes

Zeker! Algemene Horlogepraat is openbaar; op HFLE zit een slotje.

1 like

Wat mij stoort is dat er niet over de timing wordt gecommuniceerd, nu weten teams niet of ze zich moeten haasten en flink vooruitgang moeten boeken, of alles nog lekker relax kan.
Als de timing er is met voorstellen finaal tegen eind augustus, wat ik wel de correcte timing vind, dan moet de communicatie toch wel echt snel gaan komen, 2 months away…

1 like

Ben erg benieuwd of er wel ander teams naast @Motormuis zijn, er is hier alleen nog maar over gehint maar dat was het ook.
Dan doel ik op Stowa en pellikaan voorstellen.

2 likes

Probeer al een aantal maanden een nieuwe Combat te verkopen voor minder, prachtig horloge, dito kwaliteit, maar op e.o.a. manier lukt dat niet echt…

@GhentWatch: Ben enigszins het overzicht kwijt. In de OP staan de regels voor de HFLE2018. Inmiddels is besloten die over te slaan & te gaan voor een HFLE2019 met een maximale prijs van €750. Maar hoe zit het nu met de tijdslijnen? Ik krijg sterk het idee dat de tijdslijnen van de 2018 nu gelden voor de 2019. Voorstel uiterlijk 14.08 a.s.; keuzetopic per 25.08 a.s.; verkiezingen op slot op 31.08 & bekendmaken van de keuzes. Is dat hoe het is? Of zit ik er een heel jaar naast? :flushed:

2 likes

Die Stowa … dat was toch eigenlijk wel een heel goed idee.
Een Duitser in de collectie.
Voor vaderdag van vrouw en dochter een nieuwe horlogedoos (erbij) gekregen
Ik zeg : licence to fill !

6 likes

Voor een beter actueel overzicht vind ik het handig de overige voorstellen wat af te stoffen. Ik heb even wat draadjes doorgespit en zie dat de volgende voorstellen ooit zijn gedaan:

Stowa: @Vigorelli

Pellikaan: @LeenV

Volgens mij ben ik niet de enige die erg benieuwd is of jullie voorstellen nog actueel zijn en wanneer deze (ongeveer) gepresenteerd gaan worden.

Misschien zijn er andere leden die inmiddels een concreet voorstel hebben liggen. Gooi ze er maar (weer) in!

3 likes

Wat betreft de Pellikaan: de eindconclusie toen was, dat ze geen voorstel konden maken en zich derhalve terugtrokken. Ik ben benieuwd of ze het nu wel tot een voorstel kunnen brengen.

2 likes

Stowa=boring

5 likes

Ze zijn bezig.

2 likes

Deadlines zijn nog niet vastgelegd. Daar ga ik volop achterna bij de mods.

1 like

Vakantie … met wat afstand denk ik over mijn zich rustig uitbreidende horloge verzameling. Het ontbreken van een Flieger, de HFLE17 die mogelijk nog in de pijplijn zit, nog geen vierkant/rechthoekig horloge, mijn ooit bij een verhuizing kwijtgeraakte en nooit meer terug gevonden G-Shock, etc.
Maar dus ook de HFLE18/19.
Ben even de actuele status daar van kwijt.

Of is er een ander topic met de status ?

@ Motormuis heeft een mooi voorstel op de plank. Verder is er nog niets.

Als we de vooropgestelde deadline van voorstel indienen ten laatste 31/08 willen aanhouden moet er wel dringende een communicatie komen van de mods.

2 likes

Dank je. @jur