HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 7 - Let's wrap it up! Update bij post 867. Overzicht bij post 957!

Is er al meer te laten zien?

Ik zal zorgen dat het bij het officiële voorstel allemaal terug komt! En als een AI render afwijkt van de huidige Ambassador dan zal ik dat expliciet benoemen, no worries!

3 likes

Spannend! :wink:

1 like

Zo’n meteorite dial. Is dat daadwerkelijk van meteoriet? Of is het een kunstmatige steen.

3 likes

Ben druk bezig! :wink:

Het zou me niks verbazen als beide een optie zijn maar ik kies hier voor echt meteoriet!

7 likes

Je hebt een officieel voorstel ingediend :+1:
Ik had gehoopt dat je de twijfels zou wegnemen doordat je renders van het eindresultaat zou tonen die de fabrikant zou sturen.

• De vorm van de indices: Is dat gelijk aan het Ai beeld, of meer puntig zoals op de website?

Als ik het voorstel bekijk wordt de HFLE wijzerplaat, wijzers, indicies precies zoals de Ai, behalve de vorm van de kleine seconde en de cirkelvormige ribbels?

• De vorm van de kastpoten en de breedte van de bezel lijkt anders.

De kastpoten zijn dun, recht en de bezel is breder. Zoals het in de Ai foto overkomt wil ik stemmen. Zoals het op de website en foto’s hierboven staat ben ik niet overtuigd. Het lijkt een keuze tussen de real thing en een hommage en dat klinkt lullig omdat de real thing in dit geval een afbeelding van Ai blijkt te zijn. Voor 850 zou ik best de Ai versie willen kopen/ stemmen, maar de echte zeker niet voor 1250.

Scherm­afbeelding 2026-05-28 om 23.05.53

2 likes

Wacht nou maar even tot de officiële afbeeldingen er zijn. De AI fotos zijn een sfeerimpressie van de wijzerplaat.

3 likes

Ik heb nergens gelezen dat die officiële afbeeldingen voor de stemming nog komen. Jij wel?
Jouw opmerking over daadwerkelijk meteoriet, of kunstmatige steen is ook interessant gezien de prijs.

2 likes
3 likes

Waarom zullen deze anders zijn?
De horlogekast is toch al een basis.

1 like

Omdat deze persoon niet op zoek is naar antwoorden maar vooral vragen en onduidelijkheid wil creëren :wink:. Als ik deze beantwoord komt er weer een nieuwe lading “onduidelijkheden”. Heb enkele punten expliciet benoemd en zie hier het resultaat.

Zoals jullie me kennen ben ik altijd volledig transparant en beantwoord ik alles met veel plezier. Op een gegeven moment ben ik er wel klaar mee :smirk:.

Dit staat er vrij duidelijk namelijk. Ook dat de Ambassador op de website ook een eerste variant is. De renders worden de basis qua afwerking. De afmetingen/verhoudingen zijn wel van de proto die ik heb.

9 likes

Oh ja bedankt haha! Was deze helemaal vergeten te posten hier :rofl:

1 like