HFLE 2026 Finaal Voorstel Brunmontagne Ambassador Meteoriet

Duidelijk verhaal, mooie video. De investering waard geweest! :wink::ok_hand:t2:

1 like

Je bedoelt lume? :wink:

Dat gaat helaas niet aangezien dan de indexen flink anders zullen worden. Plus ik heb al een finaal voorstel ingeleverd dus daar heb ik me ook aan te houden natuurlijk! :slight_smile:

Leuk om te horen, bedankt! Ik kan ook niet wachten om hem écht te gaan lanceren. Er worden nog wat dingen aangepast voordat dat kan, maar kon niet wachten om hem toch alvast met jullie te delen haha.

Die was het zeker waard! Ik miste wat dynamiek op met name de website en daar geeft dit een mooie invulling aan!

4 likes

Als je ziet dat dit topic bijna 500 berichten lang is, had ik wel wat meer put your money where your mouth is verwacht; de teller staat krap op 50 volgens de stempoll.

1 like

Berichten staat niet gelijk aan gebruikers.

En het kan zijn dat niet iedereen de stempoll invult.

1 like

Ik heb niet meegeteld maar hebben meer dan 50 mensen gezegd dat ze hem gaan kopen?

1 like

In ieder geval 47

image

2 likes

Haha dat heb je helaas met forums inderdaad. Niet alleen hier hoor, heb die ervaring ook wel met WUS! Maar ik snap ergens ook wel dat mensen nu denken “ik wacht tot er een winnaar is en bepaal dan nog of ik instap”.

Vorige HFLE was 50, daar moeten we nu toch dik overheen kunnen dacht ik zo?! :wink:

Das waar! Of andersom natuurlijk! Of misschien hebben mensen nog niet door dat je stem eigenlijk alleen telt als je het bedrag overmaakt naar de genoemde rekening met vermelding van je voorkeur!

Niet alleen het invullen van het polletje :slight_smile: .

Ik zie inderdaad 52 stemmen hier staan. Of die helemaal eerlijk ingevuld zijn dat weet ik natuurlijk niet :wink: .

Kortom, stemmen met z’n allen! En aan ieder die het al heeft gedaan, bedankt uiteraard! :slight_smile:

1 like

Dat wordt in de gaten gehouden door de admins.

1 like

Dan komt dat vast goed! Het begin is er in ieder geval! Mooi om alle support te lezen en ook daadwerkelijk de stemmen te zien. Er zijn nogal wat mensen met een gewenst nummer boven de 50 dus laten we die ook maar gaan helpen! :wink:

3 likes

3 likes

Ik zag hem inderdaad! :wink:

1 like

Ik sluit niet uit dat ik na een prototype nog aanhaak, en zo zullen er meer mensen zijn. Die ruimte is er nog volgens de regels tot ik zeg even uit het hoofd 175 stuks.

Edit: citaat uit de regels.

2 likes

Dat zou top zijn, maar ik moet wel ergens gaan beginnen met de productie. Dus heel veel tijd na het einde van de stemming hebben we ook niet meer en daarbij is het alleen een wijzerplaat… De rest gaat pas in productie zodra alles definitief is. :wink:

En ik denk, gevaarlijke aanname, dat we een wijzerplaat best kunnen inschatten met de bestaande kast qua looks. En ja, deze kast is ook een prototype natuurlijk dus wordt nog beter! :slight_smile:

5 likes

Ik wist niet of er al eeder gesproken was over lume, ik dacht check het direct bij de bron. :wink::ok_hand:t2:

Uiteraard niet van belang met betrekking tot het finaal, gewoon interesse in het mooie eind product. Dank voor je antwoord!

1 like

Zou het een optie zijn om dan iig een professionele render te (laten) maken met alle specificaties?

Ik vind het zelf echt te tricky om af te gaan op een AI gegenereerd plaatje.

4 likes

Haha alleen maar goed! Aangezien het in de basis toch een dressy horloge is heb ik het eigenlijk nooit als optie meegenomen.

Oh het is en goed punt hoor! Als ik de Ambassador echt een soort GADA wil gaan maken dan kan het maar zo handig zijn om het wel te doen haha.

Ja met alle plezier, maar heel eerlijk ga je daar niks meer op zien dan wat de huidige plaatjes laten zien. Sterker nog, ik heb natuurlijk al regelmatig foto’s gedeeld van de kast van de Ambassador dus eigenlijk is het juiste beeld er al. Die kast blijft ook wat het is. Echter zal ik zorgen dat de gesatineerde delen mooier worden afgewerkt, ik zal zorgen dat er een mooiere facet op de lugs komt en ik zal zorgen voor een caseback die veel mooier is afgewerkt dan de huidige.

Ik heb het @Batossai net ook al gestuurd via Whatsapp maar als je betere beelden van de kast wil dan stuur ik je met alle plezier even een video van het horloge zoals ik hem op dat moment draag. Echter kan dus niet :wink: . Het “enige” wat je jezelf dan moet inbeelden is een andere wijzerplaat :slight_smile: .
En je kunt hem natuurlijk sowieso komen bekijken op de Rikketik volgende week!

2 likes

Niks dan liefde hoor. Horloge gaat prachtig worden. Ik heb alleen het gevoel dat er subtiele verschillen zitten tussen de AI renders in post 1 en de horloges op je website. Gaat met name om de verhouding bezel/wijzerplaat en de ruimte tussen kast en band.

1 like

Oh voel je vooral niet bezwaard! Alleen maar goed om aan te geven wat je gevoel is, er zijn immers meer mensen op het forum die wellicht hetzelfde voelen.

De ruimte tussen kast en band kan ik heel simpel verklaren. De huidige band is een heel subtiele en dunne alligator band. Die is beduidend dunner dan de band die op de HFLE komt. Die sluit daardoor sowieso anders aan op de kast dan mijn prototype.

Verhouding bezel en wijzerplaat snap ik. Ik ga het maar even persoonlijk maken maar ik had mijn horloge even bij de fotograaf liggen om alle nieuwe Ambassadors op de gevoelige plaat te laten leggen. In de tussentijd keek ik uiteraard vaak naar de foto’s en de plaatjes in dit topic en kreeg ik wel het gevoel van “hmmm, ja die bezel op mijn proto is wel echt lomper dan die op de renders”… Het horloge kwam terug en binnen 1 seconde was ik weer helemaal tevreden met de verhoudingen. Het feit dat het horloge een concaaf bezel heeft vertekent zo ontzettend op de foto’s (en ik laat foto’s zien op een heel smalle pols). Daarbij heeft dit specifieke horloge al 100en horlogeliefhebbers gezien en keer op keer hoorde ik dat het horloge echt klopt.

Kortom, foto’s zijn gewoon lastig bij het horloge. De AI renders zijn een betere weergave van een horloge dan ik ooit op voorhand heb kunnen laten zien voordat het in productie ging.

Stuur me anders even een PB en dan stuur ik je met alle plezier even een video en aanvullende foto’s vanuit elke hoek :wink: . Niet dat ik dat hier niet wil delen, maar ik kan je direct even een real time video sturen dan!

2 likes

Even een heel andere vraag wat ik mij spontaan afvraag… Ik zie veel nieuwe leden op HF komen de laatste tijd. Ik weet nog van mijn 21 editie dat ik later veel leden sprak die toen nog geen idee hadden van wat de HFLE überhaupt was en dat men graag mee had willen doen. Is er eigenlijk een grens voor hoe lang iemand lid moet zijn om mee te mogen doen?

3 likes

Ik zou die video graag ontvangen, zit voorlopig nog in het buitenland dus rikketik ga ik niet redden. Ik stuur je een pm met mijn nummer. Gegroet!

1 like