HFLE2021: Verkiezingen! [Officieel Stemtopic]

Geachte Leden

(nvdr. dit topic zal enkele dagen in Algemene Horlogepraat staan vooraleer naar de krochten van de HFLE21 categorie te worden verbannen)

Het is zover. De voorstellen zijn binnen en gecontroleerd. En dus kan ik zoals beloofd de officiële stemming openen. We kiezen uit ondergenoemde voorstellen 1 horloge dewelke effectief in productie gaat onder de noemer HorlogeForum Limited Edition 2021 (kortweg; HFLE21).

De HFLE21 heeft wederom heel wat voeten in de aarde gehad, maar doorheen de pandemie werd toch beslist om de HFLE trein wederom op gang te trekken.

Het proces wordt dit jaar licht aangepast (met nieuwe snufjes als een Paypal-pot, en een Google Forms, hallo 21ste eeuw!)

Ik wil vooreerst dan ook van de kans gebruik maken de indieners en de fabrikanten te bedanken voor hun inzet en ook het moderatoren-team, in het bijzonder @Jur. Zonder hen was er geen HFLE. En ook jullie wil ik wederom bedanken voor het vertrouwen in mijn organisatorische (on)kunde.

Vooraleer we naar de kern van de zaak gaan even dit: Dit topic is het enige officiële stemtopic en zal sterk gemodereerd worden. Discussie omtrent de voorstellen verwijs ik graag naar de topics vermeld bij de individuele voorstellen (cfr. infra). Vragen, steunbetuigingen, en algeheel enthousiasme zijn uiteraard wel meer dan welkom.

Waarom stemmen?
Stemmen is de enige manier waarop je verzekerd bent van de kans om de uiteindelijk gekozen HFLE aan te kopen. Hoewel instappen in het project na de stemming in principe mogelijk is krijgen stemmers voorrang, op=op.

Ik wil nummer 69!
Veel mensen zijn gehecht aan een bepaald nummer HFLE. In het verleden werden dan ook de gekste stoten uitgehaald om toch maar jouw geliefde genummerd HFLE exemplaar in de wacht te kunnen slepen. De fabrikanten hebben dit jaar een eigen systeem om de nummers te verdelen! Mij omkopen heeft dan ook (jammer genoeg) geen zin meer!

Hoe stemmen?
Je stemt door:

(1) €100 over te maken via de PayPal-pot op volgende link: https://paypal.me/pools/c/8yc45mQxpd
EN
(2) Volgende Google Forms in te vullen: https://forms.gle/UaJYDa65mQyVy1136

(nvdr. dit systeem is nieuw voor me en heeft mogelijks nog wat kinderziektes, vragen of opmerkingen zijn meer dan welkom!)

Waarom Paypal
Paypal biedt ons allen de hoogste veiligheid en ook het grootste gemak in terugbetaling. Aldus zal ik ALLEEN Paypal betalingen aanvaarden. Een account is zo gemaakt en een koppeling met je bankkaart is ook zo gebeurd (Je hebt zelfs geen creditcard nodig!). Enkel in grote uitzondering aangevraagd via een gemotiveerd verzoek naar mij gericht zal ik afwijkingen toestaan!

Stemmen voor meerdere exemplaren / meerdere voorstellen?
Je weet niet wat te kiezen of je vindt meerdere voorstellen even mooi? Het is mogelijk om te stemmen voor meerdere voorstellen. Echter vragen we je dan wel dezelfde procedure als supra uiteengezet te volgen. En dus wederom stemgeld te betalen. Dit om onze administratie zo eenduidig mogelijk te houden. (Uiteraard wordt je stemgeld teruggestort indien je niet voor het winnende voorstel koos).
Wil je meerdere exemplaren van de HFLE reserveren? Volg wederom de bovenstaande procedure en betaal dan ook stemgeld voor elk exemplaar die je wilt. !Let op! De organisatie behoudt het recht de verkoop van meerdere exemplaren aan dezelfde persoon te weigeren indien hierdoor de maximale oplage aan individuele kopers wordt overschreden of om welke reden dan ook.

De voorstellen
Nu over naar de kern van de zaak. Hét gevecht tussen Nederlandse horlogebouwers. Wie zal het halen? Wie zal het onderspit moeten delven?

Voorstel I: Brunmontagne Representor HFLE2021
Ingediend door: @Brunmontagne

Het heeft even geduurd, maar daar gaan we mensen! Nu zijn we op het mooie punt aangekomen waarbij we kunnen gaan stemmen voor de uiteindelijke variant voor dit bijzondere jaar.

Wat begon als een project om gezamenlijk te gaan werken aan een speciale variant van de Representor, ontpopte zich al snel tot actieve topics waarbij VEEL ideeën en wensen werden uitgesproken, super! Ik ben jullie erg dankbaar voor het enthousiasme en de bereidheid van jullie allen om mee te denken.

Ik heb, qua ontwikkeling van mijn merk, veel te danken aan het Horlogeforum. Uiteindelijk heb ik veel mooie feedback mogen ontvangen op het forum en zijn alle verschillende aspecten van de Representor uitgebreid besproken in de verschillende topics. Ik vind het daarom ook erg mooi dat ik de kans heb gekregen om hier samen met jullie allemaal aan te werken.

Aangezien er al veel punten zijn besproken in de onderstaande topics, geef ik hier even een samenvatting.

Brunmontagne Topics
Show je Brunmontagne
Representor for a week!
https://www.horlogeforum.nl/t/hfle-2021-brunmontagne/304409
https://www.horlogeforum.nl/t/hfle-2021-finaal-voorstel-brunmontagne-hfle2021-renders-post-478/308941/1

Het ontwerp

Gezien de vele mooie suggesties die voorbij kwamen was het nog een hele uitdaging om alles samen te gieten in het uiteindelijke ontwerp, maar ik ben erg tevreden met de uitkomst! Jullie krijgen zelfs de opties om uit te kiezen, aangezien het anders bijna niet te doen was .

Specificaties

TYPE UURWERK
Seiko NH35 met Brunmontagne gravering
MATERIAAL KAST
316L roestvast staal, met graveringen welke worden ingekleurd met zwarte lak
MATERIAAL HORLOGEBAND
Massief stalen band met vouwsluiting en quick release.
20mm bandaanzet en de keuze uit 2 stalen banden, in lijn met de kast of tussen de lugs.
In lijn met de kast: 22 naar 18mm en tussen de lugs: 20 naar 16mm.
Gezien de enthousiaste reacties op de rubberen band voor de Representor zorg ik er voor dat deze eenvoudig bij te bestellen zijn.
DIAMETER HORLOGEKAST
40mm
DIKTE HORLOGEKAST
11,4mm
WATERDICHTHEID
10 ATM (Zwemmen- & snorkelen)
MATERIAAL GLAS
Saffier met AR coating voorkant, mineraal achterkant
WIJZERPLAAT
Wit. Motief met opgelegde indexen (Foto van motief volgt hier onder)
INDEXEN
Zwart, opgelegd.
WIJZERS
Zwarte wijzers met witte lume.
Keuze opties voor de seconde wijzers (oranje/blauw/zwart)
DATUM
Keuze uit date/no-date. Datumpositie op 6
CASEBACK
Caseback met zichtbodem. Gravering van HFLE2021 + Nummer X/X
Wijzerplaat motief

Bezel
Het was leuk om te zien dat er zoveel veelzijdigheid is qua voorkeur voor de bezel. Mét Brunmontagne stippen of juist zonder. Daarom heb ik besloten wat bijzonders te doen. De bezel wordt verwisselbaar! Jullie krijgen een bezel mét de stippen en een zonder. Kunnen jullie naar hartenlust wisselen om te bepalen welke het best op je eigen pols past!

Prijs
€ 399,- inclusief btw, excl. verzending of eventuele extra’s.
Na inschrijving zal een bijkomend voorschot van €75 te voldoen zijn.

Oplevering
De doorlooptijd zal ongeveer 150 dagen zijn vanaf de “go”.
Het definitieve oplevermoment zal dus afhangen vanaf het moment dat dit project van start kan gaan.

Haalbaarheid
Minimale oplage bedraagt 25 stuks. Ik verwacht dat dit geen probleem is gezien het animo in het andere topic.

Doorgeven van je wensen
In het andere topic werd al enthousiast gestrooid met allerlei voorkeuren voor nummers en het horloge zelf. Laten we het zo met elkaar afspreken. Bij je inschrijving geef je door welke opties je wil (date/no-date, secondewijzer, band) en je voorkeur voor een nummer. Garanties kan ik niet afgeven, maar ik zal proberen om er rekening mee te houden waar mogelijk. Uiteraard is de definitieve toewijzing na inschrijving.

Ik heb er zin in mensen! Gezien alle leuke reacties en de positieve inbreng van iedereen verwacht ik dat we hier een mooi project met een mooie HFLE van kunnen maken! Wellicht dat ik nog iets vergeten ben, in dat geval hoor ik het graag.

Voorstel II: The Crusial diver Twenty-one
Ingediend door: @crusial en @handavinci

Een Twents onderonsje :beers: Afgelopen januari vroeg Han aan Yvo Staudt (niet bekend met zijn werk? check deze link) of hij een horloge wilde maken voor de HFLE’21. Het resultaat is de ‘ Crusial diver Twenty-one ’. Een kwalitatief duikhorloge met dé cruciale specificaties om te fungeren als jouw ideale daily beater :partying_face:

Specificaties
Horlogekast:
Edelstaal (316L), diameter 41mm (incl. bezel; excl. bezel: 40mm), hoogte 46.8mm, dikte 10.7mm, lug breedte 20mm, 200m waterdicht, schroefkroon met HFLE-logo, dichte achterkant met gestanste (embossed) afbeelding en HFLE-serienummer.
Bezel:
Zwart glanzende keramische bezel gevuld met zwarte BGW9.
Wijzerplaat en wijzers:
Verzilverde wijzerplaat, glanszwarte opgelegde indexes gevuld met BGW9, glanszwarte wijzers gevuld met BGW9.
Uurwerk:
Automatisch Zwitsers uurwerk (Sellita SW200)
Band:
Zwarte rubberen horlogeband met diamantpatroon, edelstalen dubbele vlindersluiting.
Toebehoren:
Reisetui, handleiding, garantiebewijs (2 jaar).
Prijs:
25 - 49 stuks 750 euro
49 - 74 stuks 725 euro
75+ stuks 699 euro
Aanbetaling: 50% van de aankoopprijs
Aflevering
Week 36, september 2021

Meer info? LINK!

Algemene Voorwaarden

Verkiezing:
Een moderator van het Horlogeforum / het aangewezen lid dat de coördinatie van de HFLE op zich neemt zal uiterlijk 31 maart 2021 (na de vereiste controle zoals aangegeven in stap 4 van het voorstelproces) een topic openen in de voorziene categorie van het Horlogeforum met titel; HFLE 2021: Verkiezingen
Hierin zal de moderator van het Horlogeforum / het aangewezen lid dat de coordinatie van de HFLE op zich neemt de goedgekeurde voorstellen oplijsten en kan door de leden van het horlogeforum gestemd worden op de uiteindelijke HorlogeForum Limited Edition.
De stemming zal gebeuren per Google Forms. Leden die een stem uitbrengen dienen een voorschot (stemgeld) te betalen. Indien gekozen wordt voor het voorstel waarop je hebt gestemd, wordt je stemgeld afgetrokken van de uiteindelijke kostprijs. Wordt het voorstel waarvoor jij stemde niet gekozen? Dan krijg je je stemgeld onverwijld teruggestort. Je stemgeld en je stem worden als een bindende, voorgenomen aankoop gezien indien je voor het winnende voorstel stemde. Eventueel kan een aanvullend voorschot gevraagd worden. Eventueel instappen na de stemprocedure is mogelijk zolang het maximaal aantal stemmen met bijbehorende betalingen nog niet is bereikt. Eventuele verhandeling van je inschrijving is mogelijk (tegen kostprijs) op het forum via de Horlogemarkt (uitzondering op de verkoopregels).
Het bij punt 4 genoemde aangewezen lid is @Ghentwatch.

Uiterlijk 15 april 2021 worden de verkiezingen gesloten en de keuze bekend gemaakt.

48 likes

Idem. De pool/pot is kapot. Jammer mannen. Volgend jaar weer een HFLE.

SadPertinentAiredale-small

10 likes

Same

Inderdaad is het op dit moment ook voor mij niet mogelijk om de gevraagde 100 euro over te maken, omdat “de pool” zou zijn verwijderd.

Formulier overigs al wel ingevuld en aangevinkt dat ik heb betaald. Niet helemaal waar dus, maar zodra het kan staat het geld erop.

1 like

Oeps. Even kijken hoe we dit kunnen oplossen.

EDIT: Opgelost lijkt me. Bevestigen jullie even?

Nieuw potje aanmaken via je Paypal-wallet?

1 like

Linkje was fout, stond een ; achter. Zou nu gewoon moeten lukken.

Ja hoor hij doet het
afbeelding

3 likes

Yes, gelukt!

Super.

Die verwees niet stiekem door naar een ander potje? :wink:

Ik las iets over een tropisch eiland ergens anders? :face_with_hand_over_mouth:

Mooi snel opgelost zo! :ok_hand:

4 likes

Done

Vestzak broekzak operatie :wink:

3 likes

Gestemd en betaald. Kunnen we ook ergens een tussenstand van de stemming zien, om de spanning nog een beetje draaglijk te maken :wink:

1 like

Ik lever om de zoveel tijd wel een tussenstandje aan (als de Google sheet gekoppeld aan de forms zijn werk doet moet dat snel gaan).

3 likes

Als het goed is heb ik alsnog betaald via Paypal, maar ik twijfel enigzins. Kan iemand dat nagaan? Dank!

Gestemd en betaald. Succes beide :raised_hands:

Ook hier gestemd en betaald. Ik ben benieuwd, het zou mijn eerste HFLE worden.

Betaald en gestemd. Ging nu goed.