Ik heb ook geen twijfel dat een voorstel met een te hoge prijs ten opzichte van de specs op dit forum door de mand zal vallen. Maar als je minimale specs instelt, weet je zeker dat de voorstellen voldoen aan de prijs in het duurdere jaar. Het voelt een beetje arbitrair om een minimum prijs te verplichten. Als er een ander uurwerk in de Brunmontagne had gezeten (wat een optie was volgens mij) was het ook duurder uitgevallen. In dat opzicht is er inderdaad gekozen voor een goedkopere optie door de forumleden.
Met een minimale prijs kom je er ook hoor, maar duur doen om het duur doen⊠minimale specs nodigt voor mijn gevoel iets meer uit tot competitie.
Hoezo niet? Omdat de een goedkoper is dan de ander? Kwaliteit zijn voor mij hier competitief. Daarbij er zou gekozen moeten worden op grond van wat iemand mooi vindt. De keuzes vandaag zijn montagne t.o.v. een duiker, dat is al een lastige keuze.
Dan is een âduurâ en âminder duurâ jaar ook overbodig.
Ik blijf het vreemd vinden dat in een duur jaar de goedkopere variant ook mee kan doen,andersom is niet mogelijk ivm een plafond,maar deze zou toch weer kansloos zijn.
Vandaar mijn opmerking dat de goedkoopste wint
Minimale specs lijkt me niet echt te doen. Een handgemaakte enamel plaat met een Miyota kan interessanter zijn dan een standaard duiker met een SW200 erin.
Slechte bang-for-buck zal niet winnen gok ik. Maar minimumprijs maakt wel dat gerenommeerde namen interesse kunnen blijven houden voor een HFLE. Niets ten aanzien van Brunmontagne overigens. Maar Yvo heeft toch net wat meer credits in horlogeland. En Stowa is volgens mij al een keer afgeketst omdat er een veel goedkoper model was.
Klopt,Stowa had een mooi voorstel voor ergens in de âŹ600,- er werd toen massaal gekozen voor een Chinees horloge die pas een jaar later geleverd werd,en waarvan een gedeelte het niet goed deed.
Maar wel voor de helft van het geld,dat dan weer wel
De Subdelta en de Pellikaan in 2019 waren min of meer gelijk qua prijs meen ik. Ook qua specs deden die niet veel voor elkaar onder, wat resulteerde in een behoorlijk gelijk opgaande stemrace.
Dit is democratie heren. Vindt jullie wel een stel calimeros worden zo. Constante vergelijkingen met eerdere goedkopere mislukte HFLEâs is ook triest te noemen. Dat is een bewuste actie(?)
En btw âgoedkoopâ. Voor mij is het nog steeds een behoorlijke som.