Het is toch functioneel ?
Ik ben allergisch voor zogenoemde hommages (=schaamteloze kopieën).
Hear hear
Heb ik ook eens aan een Japanner gevraagd wat reden hiervan is maar bovenstaande wist ie niets van. Hij hield het op een gewoonte…
En er zijn mensen letterlijk allergisch voor Rolex. Of in elk geval het rvs 904 staal met een nikkelgehalte dat zo hoog is dat het onprettige huidreacties veroorzaakt.
Ik snap het sentiment maar er zijn kunststoffen die die duurder en duurzamer zijn dan de veel gebruikte metaalsoorten in een uurwerk…
Plastic klinkt (onterecht) als goedkoop.
Tja horloges nieuw kopen is een dure hobby (tenzij het een sport rolex is voor list). Daarom houdt ik het op met de kop er af of vintage
Snap ik, net als met sportauto’s. Zodra je je pinpas door die pinautomaat haalt ben je 20%van de waarde kwijt of meer
Ah, gaan we weer
Hommage = eerbetoon
Replica = kopie
Ik denk dat ik allergies ben voor mensen die het verschil niet weten
Dat is er voor mij ook eentje. Alsof er continu een druppel op het glas ligt.
Verder onder andere:
- Romeinse cijfers
- Geelgoud/brons/two-tone
- Zichtbare schroeven in de kast
- Brede bandaanzetten met daartussen een smal stukje band
Ik ben allergisch voor types die niet weten dat er diverse quartz calibers zijn met zwevende secondewijzer en maar blijven meuten over de 1 Hz.
Die horloges waarop je amper kunt zien hoe laat het is. Die vind ik erg.
De onderstaande op Chrono24 bijvoorbeeld. Voor bijna €900.000,- staat hij te koop. De verzendkosten kun je er wel afkletsen lijkt me.
De enige echte logica die je kon bedenken? Echt? Serieus?
Een Panerai is tegenwoordig natuurlijk ook geen duikhorloge meer… Was een beter excuus geweest inderdaad
Dat is gewoon het standaard 1861 uurwerk. In het 1863 zit een metalen vervangstuk, omdat dat fraaier oogt voor de zichtbodem.
Daarom mag het blijven zitten in de mijne. Leve plastic onderdelen in uurwerken
Zoow ffing hell nog An toe ja !
Mannen in maatpak icm Polar horloge.
Oh, en cuff straps. Vooral dat!
Merkgeilheid. Bah.
.
Ik ben allergisch voor te korte bandjes, want ik heb echte mannen polsen
BS. als je de juiste sportauto koopt verlies je nooit een cent en als je het echt goed doet maak je zelfs winst. Ik heb 17 jaar Porsche gereden en heb er een knappe BMW aan overgehouden. Kwestie van weten wat je koopt.
Zelfde geldt trouwens voor horloges