Hier ben ik nou echt allergisch voor...

Quartz horloges.
Het tikken van de wijzer met 1Hz
Replica-hommages
Fashion horloges
Invicta
Horloges groter dan 45mm
Krassen of beschadigingen
Breitling logo zonder wings

2 likes

Sommige mensen nodigen het uit, om gewoon heerlijk pedant tegen te doen.

Bescheidenheid, bah.

5 likes

Oeh vreselijk ja, maar ligt dat aan je horloge of aan jezelf :wink: op mijn werk vragen ze het nooit maar daar loop ik in overhemd/colbert maar als ik in de kroeg sta met een verlopen t-shirt en een doodgeslagen biertje in de hand dan is het wel een vraag die ik zou kunnen verwachten…
Ik heb die vraag ook wel eens gesteld maar toen kon ik aan de sociale situatie van de betreffende persoon wel afleiden dat het geen echte kon zijn… ook zat het glas onder de krassen dus dat was ook een weggevertje…(en nee het was geen plexi:sunglasses:

Heel herkenbaar

4 likes

Rolex bezitters voelen zich niet superieur, ze zijn superieur :stuck_out_tongue_winking_eye:

Sarcasme ten top voor degene die het niet door heeft

1 like

De eersten zullen de laatsten zijn.

3 likes

Ik dacht dat @Franst dat al had gedebunked. En gelukkig maar, want als de manier waarop je je horlogebandje draagt al een kwestie van respect is dan zijn Japanners de grootste pietlutten ter wereld.

En dan hoef ik gelukkig geen tirade te beginnen in de zin van van: “respect? De godvergeten FLAP van een horlogebandje respect!? En hoe zit het met het respect dat ze tegen mijn ome Wim in het Jappenkamp blablabla schuimbek schuimbek :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: etc…,”

En dat is twee. Thanks Alletijd.

5 likes

Komt dat uit de bijbel?

2 likes

Ja.

4 likes

Mijn grens ligt bij 100 euro, dat heb ik wel over voor de belevenis…verder ben ik niet zo sentimenteel. Geld is geld en ik moet er hard voor werken…

1 like

Ik heb een paar uur met een Zulu-meneer die in de IT werkt zitten praten, en misschien is het op selecte momenten de gracieuze manier van zijn. Ik riep vroeger altijd dat ik geen tijd had voor mensen die nederigheid of bescheidenheid vereisen, maar hoe ouder ik word hoe milder mijn oordeel. :slight_smile:

Ralph, ik waardeer je consistente contributies. Nog even een wristshotje met de hele verzameling er bij? Sternglas wel even meepakken aub. :slight_smile:

En mijn achterneef Bennie, zijn vader (burma) en moeder (animeermeisje).

Maar ja, als ik dan met Bennie praat moet hij ook weer toegeven dat zij daar ter plaatse onfrisse dingen aan het doen waren, dus de Indonesiërs stonden niet bepaald te huilen toen ze afgevoerd werden.

Ik vind dit moeilijke vragen. Respect in tijden van kolonialisme is vaak ver te zoeken.

2 likes

Mooi man. Ik kan niet zeggen dat je uitspraak daarmee meer gewicht krijgt. Ik ben geen fan van dat verzonnen boek en de ideeën erachter.

Maargoed je hebt wel gelijk. Er is meer dan alleen Rolex. Als ik wat ouder ben wil ik een PP Calatrava.

Ach, je kent me toch? Ik kan ook wel nederig zijn, alleen niet op een internet forum.

2 likes

End game/retirement watch

Wijsheid komt met de jaren. :crazy_face:

1 like

Nee. Het is wel synthetisch, maar geen kunststof in de zin van plastic.

Synthetische robijnen bestaan uit een kristalstructuur van aluminiumoxide met chromium (dank Wikipedia). Een plastic is een polymeer

3 likes

De Japanners deden dit niet om die arme Indonesiërs te helpen.
Mijn oom was daar gewoon gelegerd als sergeant, hij kwam in een krijgsgevangenenkamp. In het kamp wilde hij een ruzie opbreken maar kreeg een klap van achter. Hij sloeg terug en dat bleek een Japanner te zijn. Voor die klap is hij ter dood veroordeeld. Dit werd later omgezet in levenslang. Hij is gemarteld en heeft op het randje van de dood gelegen. Maar overleefde, trouwde met een Molukse vrouw en leefde tot over de 90. Een van zijn kleinkinderen won dit jaar The Voice.
Van zijn verhalen over hoe de Japanners de krijgsgevangenen behandelden word je akelig, kolonialisme of niet.

2 likes

on topic:

Ik ben allergisch voor mensen die de horlogekeuzes van anderen afbranden, omdat hun eigen horloges kostbaarder zijn.

6 likes

Dus kunststof in de zin van kunststof kun je het mogelijk wel noemen? Mogelijk zelfs kunststof wat plastisch gevormd wordt? Semantisch geneuzel waar ik een beetje allergisch voor ben?

Enfin, moet me dus weer ergens in verdiepen blijkbaar:

Eens kijken,

Afgehakte cijfers op de wijzerplaat
Titanium en bronze kasten
Datum op 4/5 uurs positie
Romeinse cijfers
Natobandjes (en andere goedkope bandjes icm kostbaar horloge)
Neppers en hommages
Slechte uitlijning
Mensen-met-een-hoe-duurder-hoe-mooier/beter-instelling

Ik vergeet vast nog wel het een en ander maar dit zijn wel de hoofdlijnen…

2 likes