Als ik het onderdeel Natobandjes er uit haal dan zou dit ook mijn lijstje kunnen zijn
Afgekapte cijfers op een chrono.
Tja ik ben blij met mijn ervaring bij hen.
En ja die uitspraak over mint condition had ik ook niet moeten doen zijnde leek.
Maak je maar niet druk over gemeen overkomen, heb al doof dat jij niet al te serieus genomen moet worden haha
Iets met een korreltje zout
edit:
Niet te vergeten dat jij mij ook compleet voor gek verklaarde toen ik terug wou gaan met mn Datejust
Kunststof is eigenlijk gewoon niet een heel handige term. Het klinkt als ‘een stof die kunstmatig’, dus synthetisch is. In de praktijk wordt het in de regel echter alleen gebruikt voor polymeren (zoals polyvinyl chloride (PVC), polyethyleentereftalaat (PET), etc), waarmee het dus een synoniem voor plastic is. Maar inderdaad, dat is semantiek.
IWC Portugesier is that you?
Ik ken de verhalen. De man die ik noemde had ze ook. Zijn vader was hetzelfde aan het doen was voor de KNIL, en dat hij zelf bij de politionele acties van 47-48 ook z’n gram haalde, iets waar hij zich 50 jaar voor geschaamd heeft.
Er zijn twee dingen gebeurd: Hij is terug gegaan naar z’n geboortegrond in Indonesië en heeft daar met tijdgenoten gesproken en iets van vergiffenis ervaren, en ten tweede heeft hij na 50 jaar haat jegens Japanners contact gemaakt met een Japanse dame die al 40 jaar bij hem in de buurt woont.
Die twee zijn bevriend geraakt. Er is veel gepraat, en op z’n 85e is de goede man in een redelijk goede plaats beland. Ik ben blij voor 'm. Het is geen slechte kerel.
Wat ik van de goede man heb geleerd is dat je akelig moet worden van alle verhalen van hoe iedereen alle anderen behandelt. Mijn vrouw is als Servische die als tiener langs de lijken van “ongewensten” uit Croatië moest vluchten intiem bekend met de universaliteit van dat gegeven.
Ik ben geen Christen, maar ik ben toch mild allergisch voor mensen die zich het recht voorbehouden om een steen te werpen.
Hoe krijgen we dit on-topic?
Soms denk ik inderdaad wel eens dat het haantjesgedrag wat minder kan. Nu ben ik de eerste die gepeperde uitspraken doet, alleen zal het de oplettende burger opvallen dat ze niet vaak aan het adres van de underdog zijn.
Ergens in mijn hoofd wil ik alleen een Blancpain Fifty Fathoms zodat ik met een grote boog op Rolex snobs kan zeiken. Ik geef het niet graag toe, maar het is een kinderachtige gedachte die ik wel eens krijg.
Da’s ook de reden dat ik na de Pellikaan even ga kappen met horloges loeren, en me ga richten op een Tenere 700 en een cursus off-road rijden. Ik ben een beetje klaar met kinderachtigheid, tenminste zeker m’n eigen. Deze race houdt niet op.
Misschien heb ik nog koorts.
Ik heb gelukkig geen allergieën, ik heb wel onbegrip voor sommige zaken maar dat zal aan mij liggen:
Onder andere
+3000 euro IWC’s/Tudors met 250 euro ETA uurwerkjes
Seiko Marinemaster (?)
Digitale horloges
Extreme Rolex verering
Schrijnend tekort aan een AP, VC en PP in mijn collectie
Ik vind Seiko gewoon niet leuk, omdat bijna iedereen een heeft. Hetzelfde als Douwe Egberts koffie, mijn buurvrouw die VW rijd drinkt het, dus dan drink ik het ook maar… Je moet er haast een hebben om er bij te horen. Maar ze zijn wel mooi!
Patsen.
De meesten op het forum laten gewoon graag hun horloges zien omdat ze ze zo mooi vinden.
Maar soms, ik zeg met nadruk soms, voel je op je klompen aan dat er wordt gepatst. Dat gebeurt zowel in geschreven woord als met foto’s. Van horloges, van auto’s en van andere zaken.
In de bus? Dus je hebt een OV-kaart? Patser!
Zolang de auto te koop staat wel
nou, het grappige is dat ik dus maar 2 mensen ken met een Seiko. En die heb ik nota bene allebei voor ze gekocht
Je ziet bv amper een Seiko op tv, zelfs niet bij het journaal of weerbericht. Dus tja, iedereen…iedereen…ooit een SKX in het wild bij een ander voorbij zien komen? Ik niet.
Ik ken persoonlijk maar twee andere mensen met een Seiko en eentje daarvan bleek nog forumlid te zijn ook. Dus iedereen? Nou nee.
Doolt gij niet rond op dit forum Frans, dat is mijn bron! Dat viel mij als eerste op toen ik me had ingeschreven. Hoef er niet voor onder behandeling hoor.
Persoonlijk, ik neem aan dat de rest van de allergieën hierboven genoemd, ook grotendeels van het forum afkomstig zijn.
Ik genoeg…
Het is niet de Iron Man van Marvel he…
Tenzij je een Nikkel-allergie hebtc, want het alom bejubelde 904l staal bestaat voor minimaal 24% uit nikkel…en dan groeien er dus binnen een half uur paddestoelen onder je horloge vandaan😆
Das eng en bah.
Foei Rolex!