High-End Only

Naar het voorbeeld van Watchuseek (https://forums.watchuseek.com/f381/) lijkt het me leuk om hier op ons HF ook een topic te hebben voor het hogere segment van de markt. Discussie, aanschaftips, nieuws en foto’s van het betere high-end werk. Om de aankomende discussie bij voorbaat te beslechten en een idee te geven wat wel en niet in dit topic thuis hoort: níet in dit topic horen Rolex, Omega, Zenith, wél in dit topic horen JLC, Blancpain, Chopard LUC.

Om af te trappen een paar foto’s van mijn Moser op een nieuwe antraciet croco band van Graf.

44 likes

Oei oei. @Veblen, kom er maar in!

1 like

Oeijoei , komt er maar in @Bidle

De discussie komt toch, dus waarom ook niet via mij: welke parameters bepalen dat Blancpain en jouw moser high end zijn? Chopard? JLC voor sommige modellen ok. Niet?

4 likes

Rolex heeft een eigen subforum, dus die begrijp ik. Maar Zenith niet en bijvoorbeeld Chopard wel? Dat gaat discussie geven :wink:

6 likes

Waarom Chopard wel. Is toch meer een juwelenmerk

En dan geen rolex of omega?

Apart!

2 likes

High end of niet, deze vind ik toch echt fijn.

!

34 likes

Hier hebben we w.s. geen discussie over. Mooi :ok_hand: En deze komt w.s. wel door de high-end ballotage commissie :joy:

Dit topic heeft geen bestaansrecht door het wazige spectrum waaruit je wel en niet kan putten. Er zijn geen wetten voor. Je Moser is wel prachtig.

2 likes

Beetje vergane glorie topic lijkt me :zipper_mouth_face:

lelijk grapje van me, ben benieuwd wat hier allemaal de revue zal passeren, succes met het topic

Gewoon lekker een foto plaatsen van een horloge met de genoemde namen, en niet zo piepen om alles heren.
Het zijn maar foto’s, gewoon een onschuldig topic zonder discussie.
Niet op alle muggen olifantenzout strooien.

17 likes

Eens. Maar je weet hoe dat gaat. Er komt ruzie van. Helaasch.

2 likes

Wel
https://www.ahci.ch/

Niet.
De rest…dat is toch allemaal commerciele meuk.

1 like

High end quartz

11 likes

Ja zal wel weer :rofl: maar misschien helpt t

2 likes

Oei oei topic 2 minuten oud en het gaat al mis. Ik ga hier geen uitgebreide definitiediscussie voeren. Ik denk dat we allemaal best aanvoelen welke merken op basis van historie, afwerkingsniveau en positionering in de markt (waaronder de rrp) in de high-end categorie thuishoren. Dat is meer dan alleen de VC, AP en PPs van deze wereld maar omvat ook een aantal kleine producenten, zoals een FP Journe, Laurent Ferrier, Moser etc maar wat mij betreft ook zeker JLC, Blancpain, de L.U.C. lijn van Chopard, Octo Finnissimo van Bulgari etc. het is niet mijn bedoeling hier weer een Rolex discussie van te maken, svp die elders voeren. Het is niemands bedoeling een ander op de tenen te trappen. Hier graag op inhoud voor de liefhebber. Als het op Watchuseek kan, kan het hier ook.

13 likes

Alles staat en valt met de definitie van ‘high end’. Ik herinner me een college-syllabus waarin er over drie levels werd gesproken, met elk drie sublevels. In het bewuste voorbeeld werden er ‘social classes’ besproken:
Upperupper class, uppermiddle class en upperlower class
Middleupper class, middlemiddle class en middlelower class
Lowerupper class, lowermiddle class en lowerlower class.
In deze reeks is het discutabel of sommige Rolexen in de upperlower class horen of in de middleupper class.
Ja ja, er is meer en zelfs voornamer dan Patek Philippe. We gaan zien dat na een keuze erg veel heibel zal ontstaan, Daarom stel ik voor dit topic een stille dood te laten sterven. Er is al herrie genoeg in de wereld.:roll_eyes:

1 like

Precies, vind ik ook. Maar ik denk dat uit discussie en inzendingen nu al anders blijkt helaas…

Kom er maar in @lasteraar! Oh… wacht

:persevere:

Dus Rolex vind je een High end merk?

2 likes