High-End Only

Bij mij betekend high-end de mate van afwerkingsgraad van de inhouse uurwerken.
Dus geen Rolex of Omega b.v.
Lange, PP enz. Uurwerken die onder een vergrootglas prachtig zijn afgewerkt en zelfs de onderdeeltjes die je niet ziet zijn perfect afgewerkt.

groetjes Lenno

p.s. kijk naar de achterkant van de Moser van de topicstarter,

5 likes

Het lijkt een beetje op
Quasimodo, maar het is zo gruwelijk mooi gemaakt :+1:

3 likes

Dit vind ik ook wel high end…
Mooi gemaakt. Hoge kwaliteit. Nederlands fabrikaat.

17 likes

Ben je je nu aan het verontschuldigen bij Han? Volgens mij, staan er bij veel hier, de potten stroop naast de computer…

2 likes

Zeker. Prachtig.

1 like

Echt prachtig.

14 likes

Ik krijg de catalogus van VC thuis en dat is smullen.
Dit simpele pareltje is €60k

En dit meesterwerk €80k+

8 likes

Wat me opvalt als ik het topic doorblader zijn de kasten, maar dan niet in positieve zin. Vaak heel recht toe recht aan simpele pootjes en allemaal hoogglanzend afgewerkt zonder verschil tussen gepolijst gebrushed. Eigenlijk heel simpel en helemaal niet high-end. Niet dat ik het kan betalen maar ik vind het toch jammer en zou mij er van weerhouden zo iets te kopen.

Orient, seiko, citizen stuk voor stuk echte manufacturen die alles in eigen beheer maken inclusief de uurwerken.

Over welke horloges heb je het nu? Want enkel de kasten van VC zoals hierboven getoond zijn relatief simpel (hoewel zeer mooi uitgevoerd). De rest van de kasten van de horloges tot nu toe gepost zijn echt alles behalve recht toe recht aan en ‘simpel’ afgewerkt of uitgevoerd. De kasten van Grönefeld zijn om te smullen, die van Greubel en Armin Strom zijn uniek in design, de afwerking van de Nagakawa is perfect tot in de kleinste details, en de Moser en Akrivia zijn ook zeer kenmerkend met hun facetten en inkepingen… In deze prijsklasse zijn de kasten, hoewel op het eerste oog/van voren wellicht ‘oh zo eenvoudig’, dit bij een gedetailleerdere blik alles behalve.

2 likes

Moser, JLC, Nagakawa, Armind storm, VC, van wat er hier gepost is maar ik zie het vaker bij high-end horloges. De Gronfeld heeft wel bijzondere facetten maar ze zijn allemaal wel met 1 glimmende finish afgewerkt. Zullen ongetwijfeld tot in de details perfect zijn maar ik vind het er zo vrij “simpel” uit zien, een smaak dingetje. Jij hebt ze vast in het echt gezien maar dit is wat ik er vanaf de fotos van vind.

Dit lijkt me een goed criterium. Maar heeft iemand Grand Seiko al genoemd dan?

1 like

Moet zeggen dat ik dat juist wel mooi vind. Een ‘simpele’ kast echter qua uitvoering toch niet zo simpel.

10 likes

Schijn bedriegt soms. Vaak klassiek, maar echt mooi afgewerkt. Op foto’s komt dat niet altijd tot zijn recht.

Valt mijn (nog onderweg) Angular Momentum gemaakt door Martin Pauli ook onder high end? #durftevragen

5 likes

Vind dit wel een gaaf sporthorloge!

Het is ook een kwestie van smaak natuurljk.

Nou nou. Die Armin strom zijn echt niet allemaal gepolijst en klaar. Soms zijn de zijkanten gematteerd.

9 likes

Mooi…


18 likes

Full frontal lijkt mijn Moser inderdaad een superklassieke gepolijste ronde ronde kast te hebben. Van de zijkant is het toch anders. Kijk die lunette die met een curve omhoog loopt, de welvingen in de kast en de afwisseling van hoogglans en brushed. Horloge oogt een stuk sportiever door dit soort details dan je op het eerste gezicht denkt.

image

image

15 likes