Hij bekeek zijn N.A.. WAT ER TOEN GEBEURDE!

Je kent dit soort koppen wel… En er gebeurt uiteindelijk niets.
Echter, in dit topic ga ik je iets laten zien wat je waarschijnlijk nog nooit gezien hebt.

Nu denk je, hahaha tuurlijk Brodie, ik zit hier al jaren en heb zo.n beetje alles gezien op horlogegebied, zelfs een Rolex Sub… Welnu, houdt uw jopen vast (mits aanwezig) want dit is andere koek.

Ik heb een voorliefde voor horloges die niet iedereen heeft. Ik heb bijvoorbeeld een Speedmaster, maar wel één die bijna niemand heeft ( of zou willen hebben) , oh, en alles wat ik heb is OUD.

de speedmaster in kwestie

Het horloge dat ik ga voorstellen is ook oud en heeft net als bijvoorbeeld mijn Zodiac Astrographic, iets bijzonders met een rode punt, wat mij bij mijn punt brengt.

De rode punt in kwestie

Het horloge… Mondia. Ooit van gehoord? Misschien wel, maar het is geen bekende eend in de bijt. Wat veel mensen echter niet weten is dat Mondia een dochtermerk van, jawel, ZENITH is. En Zenith… dat vind ik echt een tof merk. En met mij velen weet ik.

Toen ik dit horloge zag wist ik gelijk, dit is iets bijzonders. Terwijl je dat bijzondere eigenlijk alleen kan zien in bewegend beeld maar daarover later meer. Een erg mooi horloge, volledig origineel, een prachtige geborstelde frijze dial en mooie gefaceteerde kast en geïntegreerde band met de prachtigste endlinks die ik in tijden heb gezien. Clasp gesigneerd met ‘Mondial’ en alleen de kroon had geen logo. Dat moet een reden hebben want nergens op het horloge heb ik het kenmerkende beeldmerk van Mondia kunnen vinden. Afijn, dat gebeurde vaker met horloges uit de jaren zeventig.
Ik deed een bod en tot mijn verbazing werd dat direct geaccepteerd. Alarmbellen dus.
Maar alle vragen werden netjes en snel beantwoordt en ook het whatsapp contact maakte duidelijk met wie ik communiceerde en ik kreeg bovendien zelfs een uitgebreid filmpje van het horloge doorgestuurd.

Net als vele anderen horloges vond ik deze ook in Duitsland. Alleen bleek de verkoper in Turkije te wonen. Dat stond ergens weggemoffeld buiten de advertentie, en er stond ‘buitenland’ niet ‘GEEN EU LAND’.
Sterk over de zeik ( brabants red.) de verkoper een app gestuurd. Kees-jan( naam gefingeerd) bekende schuld en zou de helft van de inklaringskosten betalen. Ik wilde nog even mijn assertiviteitscursus in de praktijk brengen maar ik heb geslikt en ben doorgegegaan. In sommige delen van Europa hebben mensen het veel slechter dan ik. Ik gun ze die bijvangst van de verkoop van harte.

Goed, heel kort nog… hoe werkt het?
Simpel maar geniaal. Een kort filmpje is te zien op mijn instagram. https://www.instagram.com/p/CLuEGFuM6hn/

Het betreffende rotortje in kwestie ( foto van fratellowatches )

Achter het venstertje draait een rotor met 2 rode uiteindes die elke 2 seconden een volledige draai maakt. Elke seconde komt er dus een rood vlakje onder het venstertje door. Het lijkt oprecht op een digitaal foefje maar het is volledig analoog. Cool!

Ik presenteer u de MONDIA TOP SECOND

158 likes

:grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Haha Gaaf ding! Gefeliciteerd! Wat zijn de afmetingen?

1 like

Mooie aanwinst, echt iets voor jou :ok_hand:

1 like

Cool. Erg cool :sunglasses: :ok_hand:

1 like

Heel gaaf!

1 like

Proficiat met de aanwinst, mooi horloge met leuke complicatie :red_circle: én vooral ook aangenaam om te lezen,!

1 like

Grappig, veel geluk ermee.

2 likes

Heel mooi!

1 like

tof ding!

Kan je een filmpje posten? Ben benieuwd naar het effect :smiley:

3 likes

En die uurmarkeringen!!
Een ontzettend gaaf horloge!

1 like

37 breed x 39,5 lug to lug

https://www.instagram.com/p/CLuEGFuM6hn/

4 likes

gaaf !!!

1 like

Heel erg gaaf horloge, en dito complicatie.
Lekker dikke indexen ook :ok_hand:
Het ticked heel veel boxes waar ik ook een zwak voor heb :blush:
die heeft toch helemaal niet zo’n clickbait titel nodig :wink:

2 likes

Het lijkt wel een knipperende led :star_struck:
Mooi zeg. Enjoy!

1 like

Ik haat dit soort clickbait koppen. Het was een knipoog naar die onzin.:joy:

1 like

Heel cool horloge. Bovendien erg origineel. Gefeliciteerd!

1 like

Leuk ding! Gefeliciteerd!

Zowaar een Speedmaster die ik cool vind. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :wink:

1 like

Wat een gaaf ding zeg! En wat voor uurwerk zit erin dan?

En eigenlijk is die secondewijzer dus overbodig, nou ja, min of meer…

Nogmaals leuk, gefeliciteerd!

1 like