Hobby of verslaving?

Zojuist ben ik wel even wakker geschud. Ik zit gemiddeld ruim 6 uur per dag op mijn telefoon, waarvan het grootste deel vanwege de horloge hobby.

Het gros van de tijd op horlogeforum, YouTube, Chrono24 en marktplaats. Hoeveel tijd spenderen jullie aan de hobby? Ik ga proberen te minderen :lying_face:

18 likes

Eerste therapie voor je is dat ik geen antwoord geef op je vragen

7 likes

Ik herken dit.
Ikzelf zit ook rond de 7 uur. Het gros van de tijd is het informatie opdoen over horloges, verkoopsites, fora en vooral Instagram.

Het neigt naar een verslaving; een lekkere verslaving.

6 likes

Waarom minderen? Als je er toch gelukkig, of in iedergeval niet minder gelukkig van word is er geen probleem toch?
Mijn schermtijd zit ong op 3u overigens…

2 likes

Het is een verslavende hobby denk ik

3 likes

Ik ben een beetje bang voor vierkante ogen. :smile:

1 like

Een absolute verslaving. Ik zeg elke keer “nu ben ik wel klaar met horloges” om dan een uur later te denken: “nu ja, ik heb nog geen blauwe natuurlijk.”

7 likes

Verslaving. De jacht, de koop, de verkoop, de jacht, etc etc.

4 likes

Geen idee.
Ik heb “schermtijd” uitgezet, … oh enne dat heeft een reden. :beers: :wink:

9 likes

Ja idd, heerlijk!

Maar ik merk wel dat het steeds meer af leidt van werk. Dat is op zich niet erg als je een beetje slim handelt met horloges, maar dat gaat voor mij niet op. Bij mij kost het alleen maar geld :rofl:

1 like

Dat herken ik ook wel hoor. Lang leve thuiswerken op dit moment. Ik zorg dat ik m’n target wel haal, maar effectief is het niet :rofl:

1 like

Dit is van 6 dagen…
Ik game bijna net zoveel dan ik op internet kijk :sweat_smile:

1 like

Heel herkenbaar :joy: #verderprimazo

1 like

Gaat het ten koste van iets belangrijkers? Dan zou ik minderen.
Zo niet, lekker doorgaan met de “hobby”.

3 likes

Beat this.

11 likes

Het ging over hobby of verslaving… dit neigt naar totale obsessie :joy:

4 likes

Wat snuif jij? :grimacing:

2 likes

Ik ben meer met mijn hobby bezig tijdens werk dan in mijn vrije tijd en ik moet zeggen dat mij dat prima bevalt ! :sunglasses: ik volg inmiddels wel twee handen vol podcasts in binnen en buitenland, nog een tiental YouTube-kanalen en ik lees hier net zo goed alle Posts over Doxa en Seiko als die over de merken die ik zelf bezit. Daarnaast ben ik zelfs een cursus horlogemaken gestart bij Kalle Slaap met als resultaat dat ik ook wel eens iets koop om te demonteren. Ik denk al met al dat het misschien wel wat minder kan maar zolang ik er van geniet en niemand -behoudens jullie - eronder lijdt dan denk ik dat het wel goed komt allemaal.

5 likes

image-5

6 likes

Godsamme jij verdient een badge

1 like