Hobby op pauze

Gelukkig niet :sweat_smile: maar eh er is geen stad zoals

:kissing_heart:

“Van wie ben jij d’r één dan…?”

Heerlijk die sociale controle

“Goh buurman, nieuwe jas… toe maarrrr…”

1 like

Terug on topic, groot gelijk door te sparen voor een huis! Doe ik ook momenteel huur ik :boom::dash:
Meegluren en je inhouden is lastig vooral in het blauwe!
Succes gewenst mijn advies: telefoon uit houden🤣

Ik heb van mijn 35 jaar 28 jaar in de provincie gewoond. Amsterdam is onvergelijkbaar.

2 likes

We kunnen allemaal wel mutsen over huizenprijzen… Als we goedkoper willen wonen is Groningen, Drenthe of Friesland een prima alternatief. Brabant wordt ook alsmaar duurder. Maar hell no dat ik krom ga liggen voor een huis… Lekker leven is belangrijker dan een woning :blush:

2 likes

Ik word per whatsapp al goed getest met foto’s van iemand anders’ recente NA, een AP Royal Oak. Eens kijken hoe lang ik me in kan houden. :innocent:

2 likes

1 dag al!

1 like

Je kunt ook nog overwegen op een camping te gaan wonen :wink:

Daarover zijn we het eens.

Hahaha, het stigma wat hierop berust is wel enigszins waarheidsgetrouw :joy: … desalniettemin zou ik t voor geen goud willen verruilen voor het dynamische wat de grote stad met zich meebrengt; sterker nog: dat benauwd mij juist (hebben citytrips uitgewezen) losstaand van t feit dat je veel meer grond voor je geld hier krijgt dan in de grote stad (onze tuin is inmiddels verworden tot een soort van speeltuin voor onze kleine :smiley:) … naja … om enigszins ontopic te blijven … het is in onze contreien in die zin wat makkelijker om een horlogehobby te onderhouden naast het zoeken van een koopwoning prijstechnisch gezien tov wanneer je wat wilt kopen in de randstad :blush:

1 like

Naja. Ik wil ook Amsterdam wel uit hoor. Ik heb wel behoefte aan ruimte.

Ik heb onlangs ook een wat langere pauze gehad waarin ik niks heb gekocht. In die periode, waar er geen focus lag op “het volgende horloge”, heb ik minstens net zo veel plezier van horloges gehad. Misschien juist meer.

Je hebt super mooie horloges die je in principe de rest van je leven met trots en plezier zou kunnen dragen. Gewoon lekker met je huis bezig zijn (kan ook leuk zijn, al is het soms pijnlijk voor de portemonnee) en je verder niet druk om maken.

Goeie keuze !!!

Aan het eind van de tunnel is “horloge nieuws” . Succes !!!, en tot dan

Nee nu is het te laat. Je keuze is gemaakt!

3 likes

Zeker!

En er is ook een reden dat de huizen daar goedkoper zijn…

Er zijn minder en minder goede banen…

2 likes

I know :wink: daarom ben ik heel blij om in Brabant te zijn geboren en getogen. Noord Noord-Brabant is nog steeds behoorlijk centraal en heerlijk wonen :kissing_heart: financieel ook nog op te hoesten zonder krom te liggen.

1 like

Hier in mijn straat ken ik ook wel iedereen en veel mensen uit de buurt, zeker als je kinderen hebt gaat dat makkelijk.
Maar de sociale controle en bekrompenheid zoals ik die ooit ervaarde bij klasgenoten die uit dorpjes aan de Lek kwamen is er gelukkig niet. En dat is ook niet wat ik zoek😇.

Tsja… dat vraag ik me af… je zult toch geld moeten verdienen en dat gaat in mijn geval eigenlijk alleen in de Randstad. Dus dan zou ik kunnen doen als een collega en buiten de Randstad gaan wonen, huge huis voor weinig… maar wel elke kantoordag minimaal drie uur reistijd… dan is zo’n huis alsnog duur door je ingeleverde tijd.

1 like

Ik neem voor het gemak aan dat je hiermee Amsterdam en Rotterdam bedoelt…?

De Maas stroomt niet door Rotterdam.
De Nieuwe Maas wel.

1 like

Hij schrijft ook ‘rond’, aangezien de oude Maas langs Hoogvliet, Portugaal en Spijkenisse stroomt lijkt me de term ‘rond’ wel op zijn plaats :wink:

Wanneer je voor je werk dagelijks naar de randstad moet begrijp ik het wel ja, … zou ook niet mijn voorkeur genieten om dagelijks zowel heen als terug te moeten aansluiten in een lange rij auto’s

3 likes