Hobby op pauze

Dat zou voor mij een game-changer zijn. 20 minuten rijden is de max voor mij :thinking: ik vind dat zo’n zonde van mijn tijd… Net als werken :rofl:

Da’s de Oude Maas, die ontspringt in Dordrecht.
Oude en Nieuwe Maas hebben helemaal niets te maken met de Maas, waar (o.a.) het mooie Maastricht aan ligt.

De Nieuwe Maas is een uitloper van de Rijn (via Lek). Vandaar ook Rotterdam Rijnmond :wink:.

Ik ken de mensen van mijn gebouw al niet. Komt ook omdat 1 onder buurvrouw steeds dr huis verhuurt.

Nog nooit minder dan 45 minuten reistijd gehad :upside_down_face:

Ik ken de omgeving van Amsterdam niet zo goed dat ik ieder dorpje in de omgeving ken. Maar dat moet te vinden zijn toch :wink: on topic: groot gelijk dat je even pauzeert en prioriteiten stelt. Dit zijn veel belangrijkere zaken in het leven dan horloges.

Succes met je zoektocht :+1: ook leuk om mee bezig te zijn, vind ik

1 like

Haha. Dat ben ik niet. Maar ik zit wel in hetzelfde schuitje.

1 like

Pfoah heftig. Ook moet ik binnen max 45 minuten fietsend op mijn werk zijn, als ik dat zou willen :sweat_smile:

Werk is er zat, tijd te weinig

Ik zit nu aan een half uur, dat vind ik prima :blush:

Dit dus.
Óf duur wonen dichtbij werk, óf goedkoper verder weg.

Voor mij liever duur dichtbij. Geld is een (noodzakelijke) bijzaak, maar tijd krijg je maar één keer :wink:.

1 like

Zelfs in sommige dorpen, neem Uden.

In het dorp van mijn nieuw verworven stukje grond zijn niet eens winkels…er gaan geruchten dat er een friettent gaat komen… dat is dan ook echt het enigste wat er is.
60% van het wegennet is niet eens verhard.

Hoor geeneens auto’s …

Ik hou ervan.

Meest belangrijk voor mij is wel dat ik niet moet “reizen” voor mijn werk. Dat is verloren tijd. Alles voorbij 30min vind ik tever . Mijn vrouw moet het hele land door, dus die vind alles prima.
Krom liggen voor een huis is ook bull.

Hylarisch, wat jij beschrijft kan ik missen als kiespijn. Je hoeft toch niet alleen lopend/fietsend naar een museum restaurant of bioscoop? Ik spring in de auto en ben binnen 30 min bij een Pathe. Ik steek de 100.000 die je teveel betaald liever in een paar mooie horloges…

Neem maar eens 3 kinderen dan hoor ik je wel weer :rofl:. ik heb jaren in Den Haag gewoond en ik kom veel in de grote steden ivm werk maar ben blij dat ik nu in een klein dorpje in Gelderland woon.
Sorry ik kan die ‘grote stad Fetisj’ gewoon echt niet begrijpen…

3 likes

Het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten over wel of niet in de stad wonen. Zal voor iedereen anders zijn.

Anyway. Horloges dus.

2 likes

Ok,dan doe die Conny maar voor weinig geld van de hand. Aan mij bij voorkeur :joy:.

Let op: ik sta op het punt de hut te verbouwen, dus beschikbaar budget staat zwaar onder druk.

Dit is natuurlijk het ‘mooie’ aan veel Brabantse dorpen… Té groot om nog dorpje genoemd te worden, te klein of historisch / planologisch niet mogelijk om een stad genoemd te worden. Neem Uden inderdaad, maar ook Best, Rosmalen of Heesch. Allemaal dorpen met eerder genoemde voorzieningen; theater, bios, restaurants, multiculturele winkels, etc. De meeste van deze dorpen hebben aantallen inwoners vergelijkbaar met Nieuwegein, Capelle ad IJssel of Assen.

Eens.
Wel 1 groot voordeel met een Brabants “dorp” ten opzichte van bijv Nieuwegein …
De sfeer is wel echt dorps en dat terwijl je werkelijk alles voorhanden hebt.
Qua werk hebben deze gemeente ook bizar veel te bieden.
De grote stad in een dorps gevoel, prachtig toch!

1 like

Heerlijk :blush: ik vind het inderdaad een mooie balans tussen voorzieningen en dorpse gemoedelijkheid. Ik ervaar het als prettig :+1:

1 like

Kan je echt niet vergelijken met een stad. Tuurlijk, wooncomfort genoeg… maar stads is het niet.

Je kunt er wel verrekenis goed uiteten en/of bieren.

1 like

Kinderhand is snel gevuld denk ik dan.

1 like

herkenbaar :stuck_out_tongue: succes, ik verwacht dat de prijzen van je na’s gewoon omlaag gaan haha.

ps. mooie stands! waar komen die vandaan ?

Doe ik toch ook juist niet.

Enigste vergelijk dat ik maak is qua voorzieningen die benoemd worden. Die heb je daar ook.
Bijkomende voordelen, beter bereikbaar , makkelijker parkeren, vaak grote vestigingen .

Ik heb het ook altijd als zeer,zeer prettig ervaren.

Pas toen ik in Wijchen terecht kwam kwam ik er echt achter hoe prettig het was daar in de Brabo “dorpen”
Blij dat ik dat Wijchen nu weer achter mij laat en naar een echt ECHT dorp ga in jawel Brabant.
Wel met alles op steenworp afstand, om het prettig te houden.

1 like