Hodinkee is van LVMH

Nope, Rolex hoeft niks te doen! Het verkoopt zichzelf en is op het moment het meest gehypte merk dat er is.

Lees dit eens door…

Appels met peren.

Je kan ze niet vergelijken

Rolex heeft toch alles in eigen beheer?

Jawel hoor, allebei luxury merken die blijkbaar in een zelfde rijtje worden vergeleken.
Dus blijkbaar wel vergelijkbaar.

Louis Vuitton wordt alleen verkocht in eigen winkels

1 like

?
Rolex heeft toch externe dealers ?
In tegenstelling tot LV die echt alles in eigen beheer doen.

Dat dus.

Ahzo :slight_smile:

Ahzo

Maar dat betekend ook meer kosten&verantwoordelijkheid. Die legt Rolex voor een groot deel bij een ander.
En de horloges worden er niet minder om verkocht.

1 like

Maar ook maximale controle en marge.

Dat laatste weet je pas als je de kosten van het persoon+pand/verbouwingen/onderhoud aftrekt en vergelijkt met de marge die Rolex nu over houdt.

2 likes

LVMH verkoopt drank, tassen, kleding, hotel overnachtingen, juwelen en ja ook horloges.

Rolex verkoopt alleen horloges.

Dus niet echt te vergelijken :sweat_smile:

En omdat een droeftoeter van pure luxe ze in het zelfde rijtje zet zijn ze echt nog niet te vergelijken.

1 like

Fratello is toch ook van Hodinkee tegenwoordig?

Ik heb het niet over LVMH maar over het merk Louis Vuitton.
Dat merk staat ook in het rijtje, en niet LVMH.
Louis Vuitton en Rolex, beide Luxury merken en met een vergelijkbare doelgroep.

Wel grappig dat best veel mensen zo weinig hebben met LVMH (lees: grote concerns), maar er zo weinig waardering is voor Chopard. Dit is nog steeds een familie bedrijf.

Wat ik raar vind is dat Zenith nog wordt gezien als de gem binnen dat bedrijf, terwijl ik die nieuwe lijnen lijken op Hublot klonen.

1 like

Haha voeg BMW, Audi enz dan ook toe. :innocent: zelfde doelgroep

Beter lezen dan zie je dat de doelgroep één van de factoren is.
En als je denkt dat merken als BMW en Audi ook tot dit lijstje zouden kunnen behoren dan snap je er niet veel van.

Ga er verder ook niet meer op in, we denken er blijkbaar anders over en dat kan/ mag.

en nog steeds appels met peren.

Louis Vuitton is veel toegankelijker dan Rolex, ik bedoel je kan met een mijer in je zak al die winkel binnen stappen om te shoppen.

Dus het punt van een zelfde doelgroep klopt ook niet helemaal. Maar dat is toch wel duidelijk omdat LV Virgil Abloh als creative director heeft gekozen om zo de jonge doelgroep aan te boren.

Kijk maar eens wat voor mensen je ziet bij een LV winkel, diezelfde mensen ga je niet snel terug zien bij een Boutique.

So lets just agree to disagree.

1 like

De doelgroep van LV is een clientèle die bereid is minimaal 3K euro voor een tas uit te geven.
Ik vind dat vergelijkbaar met de Rolex doelgroep.

Het creëeren van schaarste is iets dat LV ( en merken als bv Hermes ) al heel lang doen, waarschijnlijk langer dan Rolex.

Dat ze de jongere doelgroep triggeren met wat goedkopere producten lijkt me logisch, een deel van die jongere doelgroep zal het potentieel voor de toekomst zijn.

Overigens koop je voor een meier niks bij LV hoor.

We zijn het nog niet zo oneens, misschien in detail een beetje… :blush:

En nu hou ik ermee op … :blush:

1 like

Dan heb je een sleutelhanger, een instapmodelletje. :joy: Dat gaat je bij Rolex ook nog wel lukken denk ik. :smiley:

3 likes