Hoe bepaal jij de waarde van een horloge?

Ik ga alvast een schuttersputje graven :grin:

1 like

Tijd voor een switch naar ‘Rolex Only’ of blijven we het in ‘Algemeen’ ook over het o zo interessante geld icm. Rolex hebben. Lekker flexen en investeren met je klokkie! Het lijkt wel onlosmakelijk met elkaar verbonden tegenwoordig, terwijl Rolex toch zo’n mooi merk is/was. Priceless als je er een mag dragen, jij bepaalt de waarde zelf …

:beers:

2 likes

Ligt vaak aan de markt, en soms is er geen pijl op te trekken.

Je kan een zeldzame limited edition te koop zien staan waar er maar 1 van te koop staat.

Hoe bepaal je dan of de prijs klopt? Of denkt de verkoper dat ie puur goud aanbiedt?

Vaak is de periode dat een horloge te koop staat ook soms een indicatie. Als je een bepaalde prijs in gedachte hebt en er is geen volk voor te vinden dan kan dat 3 dingen betekenen. Je prijs is te hoog of het is brol waar niemand op zit te wachten. Of je zit in een segment dat retehoog is en er zijn maar weinig die het op kunnen hoesten.

1 like

Tot 2004 gewoon een plakmerk :face_with_hand_over_mouth:

En de officiele prijzen staan gewoon op rolex.com Maar daar ga je er nooit eentje voor scoren, als ze al beschikbaar zijn.

Dank voor jou mening! :heart:

Ik lees zojuist dat iemand een echte Cartier Tank gekocht heeft voor slechts € 130

Prijs en waarde zijn verschillende dingen.

1 like

Had me de moeite kunnen besparen om alles te lezen. Tuurlijk, het gaat er weer over wat een rolex waard moet zijn.:roll_eyes::yawning_face:

1 like

Oef, wat een hoop gevoelige zieltjes hier. De vraag is toch gewoon legitiem?

Hoe bepaal jij de waarde van je horloge?

Combinatie van Chrono, HF, marktplaats en ervaring. Niet alles is 1 op 1 te vergelijken. Staat van het horloge, volledigheid van de set etc.

5 likes

Ik kijk naar het prijskaartje.

Totaal niet, het was inderdaad aardig naar Rolex aan het leunen omdat ik Rolex als voorbeeld nam. Dit is een algemene topic over alle merken horloges.

Hartelijk dank dat jij jou gezond verstand wel hebt meegenomen naar deze topic.

En wat nou als er meerdere opties zijn van het zelfde horloge. Maar dan wel met andere prijskaartjes?

Als alle specs, garantie etc etc hetzelfde zijn, dan koop ik waar ik me het prettigst voel maar meestal zit er bij de merken die ik heb niet zo veel prijsverschil of speculatie in. Als ik een nieuwe omega koop krijg ik overal wel ongeveer dezelfde prijs.

… dus niet van:
:arrow_down:

Oké. Fijn dat je dat alsnog even duidelijk maakt want afgaande op je openingsbericht leek het er sterk op dat het “met name” over Rolex gaat, waarvan je wil weten hoe de waarde wordt bepaald. Hoef je je trouwens niet voor te schamen hoor. Tegenwoordig wil iedereen dat weten. Passie voor het merk noemen ze dat. :wink: [de knipoog staat er niet voor niks hè]

Maar goed, alle merken dus. Bij Seiko bepaalt de staat van het horloge, afschrijving en leeftijd vaak de waarde. Verkrijgbaarheid is ook wel een dingetje.

1 like

Zo boos.

1 like

De knipoog staat erbij, omdat je zelf ook enigszins realiseert dat Rolex dan mijn persoonlijke interesse is. Echter is de titel “Hoe bepaal jij de waarde van een horloge?” :wink:

Echt?
Niet boos zijn hoor, slecht voor je nachtrust …

1 like

Niet helemaal de reden, maar dat doet er verder helemaal niet toe. We gaan lekker door met hoe ‘men’ de waarde van een horloge bepaald. Als gezegd, bij Seiko zijn er meerdere factoren. Bij Rolex en alle andere merken trouwens ook, vaak is het gewoon vraag- en aanbodgedreven …

Dan neem je het gemiddelde en trek je daar 5-10% vanaf, dan heb je ongeveer de echte waarde te pakken. Is het een horloge in splinternieuwe staat, dan kijk je naar de duurste op de markt en haalt daar 15% vanaf, dan heb je de juiste waarde te pakken. Zo ongeveer dan.

:rofl: :rofl:, waar kom jij persoonlijk de vraag en aanbod van horloges tegen?