Hoe bepaal jij de waarde van een horloge?

Zo boos.

1 like

De knipoog staat erbij, omdat je zelf ook enigszins realiseert dat Rolex dan mijn persoonlijke interesse is. Echter is de titel “Hoe bepaal jij de waarde van een horloge?” :wink:

Echt?
Niet boos zijn hoor, slecht voor je nachtrust …

1 like

Niet helemaal de reden, maar dat doet er verder helemaal niet toe. We gaan lekker door met hoe ‘men’ de waarde van een horloge bepaald. Als gezegd, bij Seiko zijn er meerdere factoren. Bij Rolex en alle andere merken trouwens ook, vaak is het gewoon vraag- en aanbodgedreven …

Dan neem je het gemiddelde en trek je daar 5-10% vanaf, dan heb je ongeveer de echte waarde te pakken. Is het een horloge in splinternieuwe staat, dan kijk je naar de duurste op de markt en haalt daar 15% vanaf, dan heb je de juiste waarde te pakken. Zo ongeveer dan.

:rofl: :rofl:, waar kom jij persoonlijk de vraag en aanbod van horloges tegen?

Hier op HF waar jij best wat meer tijd mag besteden?

3 likes

Wordt ik dan ook zo’n negatief persoon die geen aanvullende waarde heeft aan het gesprek?

:arrow_down:

…ûhm laat me even nadenken. :thinking:
Oh wacht, allereerst in de winkel (of zoals men ook wel zegt “bij de AD”). Where else?

“Meneer heeft u nog een horloge voor mij?” Nee sorry! “Oh jammer, dan ga ik maar meer betalen bij een handelaar.” Dit is de laatste 15 jaar al schering en inslag bij het door jou zo geliefde merk. :sunglasses:

Neh. Het gaat erom 'wil ik het horloge hebben. Zo ja, dan moet de prijs niet uitmaken, ja, ook bij xelor. Maar ik heb het idee dat het hier gaat om 'wat kan ik voor deze xelor vragen. Nou, heel eenvoudig. Neem de listprijs ±6K en gooi er 2K bovenop. Voila.

Haha. Proost ouwe!

:beers:

1 like

Haha zo negatief ben ik niet hoor. Het gaat jou om waardevermeerdering. Of niet dan?

Anders kijk je gewoon welk horloge in de beste staat past binnen jouw budget. Je koopt dat horloge en geniet er van. De waarde is daarna pas van belang bij de verkoop van het horloge. Iets waar jij je dan al druk over maakt voordat je het horloge hebt gekocht. Ach, allemaal aannames van mij.

6 likes

Dit is voor mij iets nieuws op hf. Een topic dat ik op negeren zet…

3 likes

Totaal niet, het gaat meer om het fijt dat je natuurlijk niet meer wilt betalen dan de waarde bij aankoop van het horloge. vandaar de vraag “Hoe komt je tot…”

Ach joh, blijf nog even. Een feest is geen feest als de politie niet is geweest :grin:

2 likes

Ik vindt jou geniaal :joy: :joy:

1 like

De waarde van een horloge is te bepalen door het feit of je hem wil of niet.

De een geeft 2 x de list prijs voor een Rolex, de ander verdomd het om een cent boven list te betalen.

Maakt dat het horloge 2 x de prijs waard of niet?

Nee.

Sterker nog, geen enkel horloge is z’n prijs waard. Het zijn nutteloze dingen, die compleet achterhaald zijn door de huidige techniek.

Maakt dat de hobby minder leuk? Zeker niet, misschien juist leuker zelf, want een beetje kwaliteits horloge leeft echt en draag je met trots.

Alleen jij kan een horloge een prijs geven, die is compleet afhankelijk van wat JIJ er voor over hebt.

1 like

Voor zover de politiek correcte antwoorden.

Goede avond.

2 likes

Je vraag is al honderd keer beantwoord. Maar toch eikelt dit wat vulgaire topic vrolijk voort.

Van mij mag hij dicht, want dit soort onzin draagt nu ook niet exact bij aan het forum. Het wordt altijd een ordinair relletje, en ik krijg niet het idee dat jij, zolang je geen antwoord krijgt wat je wilt horen, alle gegeven antwoorden echt ter harte gaat nemen.

Ik laat me graag in positieve zin verrassen, maar het voelt als een popcorn topic. Sorry. Dan lees ik liever een NA van een negatieveling.

1 like

Ik ook niet…maar als ik mijn eerste echte zou moeten benoemen is dat die Tissot Date (die jij ook hebt). Die kocht ik bijna 20 jaar geleden en daar was ik weg van. Daarvoor kocht ik horloges van twee, drie tientjes (gulden) en die deed ik weg als de batterij leeg was.
Vond ik luxe, hoor, 260 euro voor een horloge.

1 like