Hoe foto's maken

Help, het lukt mij niet om fatsoenlijk foto’s te maken van een horloge of in dit voorbeeld een zakmes. Ik heb een Huawei P20 pro maar krijg hem niet scherp op een dial of bijvoorbeeld een kroon. Iemand tips?

Zit soms te kwijlen bij de meest prachtige foto’s die voorbij komen, ik wil dat ook kunnen (of een telefoon camera moet gewoon niet geschikt zijn)

1 like

Volgens mij houd je je telefoon te dicht op het object…
Maar zorg in de eerste plaats voor voldoende licht!

Een Huawei P20 Pro moet echt wel prima plaatjes kunnen maken, ik ken het toestel niet maar dat lijkt mij een actueel ding.

Dus neem een foto op voldoende afstand (10 cm of zo) en nadat je de foto hebt gemaakt kan je nog gerust wat op de foto inzoomen met de bewerkingstools, althans in mijn iPhone 8 is dat makkelijk te doen.
Mijn foto’s zijn ook niet top maar ik probeer er wel voor te zorgen dat ze scherp zijn.

1 like

De GSM op 20/25cm houden en zoomen voor de foto te nemen is ook goed

1 like

Is al iets beter, meer licht heb ik nu niet, dat wordt van het weekend proberen. Inderdaad iets verder eraf en dan later zoomen.

4 likes

Heb een 3 jaar oude Sony telefoon maar
daar lukt 't best mee. Goed licht en niet te dichtbij fotograferen. En daarna op je gemaakte foto inzoomen.


Deze zijn gewoon met die telefoon gemaakt.

18 likes

4 likes

Dit soort foto’s bedoel ik inderdaad, ik heb nog niet kunnen showen omdat de foto’s er niet uitzien. Ga er van het weekend mee aan de slag. Heb nu wat vertrouwen dat het niet aan de telefoon ligt. Thanks voor de super snelle replys!

3 likes

Zeker ook gewoon met een gsm :grin:

2 likes

Mooi gedetailleerd, alleen nog even verdraaien, krijg pijn aan mijn nek van die gedraaide foto’s

4 likes

Probeer daglicht

1 like

Ja ga ik dit weekend doen, ben meestal pas thuis als het al donker is door de weeks.

3 likes

:blush:

Sans titre

4 likes

Richard, ik heb de P20 Lite en red me aardig met het foto’s maken. De commentaren die ik krijg onderbouwen dat gevoel.
De Pro die jij hebt heeft nog betere software en als het goed is heb jij zelfs een dual lens van Leica aan boord. ( leesbaar vermeld op jouw mobiel)

Dus technisch gezien ben je voldoende geequipeerd.

Kies, als je foto’s gaat maken voor de tab aan de rechterkant ‘meer’, kies vervolgens ‘pro’ en ga dan naar ‘ev’. Verschuif de belichtingscorrectie naar ’ - 0.7’ of ’ - 1,0’

Als je op je beeldscherm de vingers uit elkaar beweegt, vergroot je je brandpunt. Vaak doe ik dat, maar ga niet over de helft.

Bij het maken van de foto steun ik bijna altijd de hand af aan de bank/deurpost/muur/knie met vingers of hand: hou dan het apparaat echt stil en druk af.

Afdrukken zorgt vaak voor onscherpte: ik heb daarom de camera op voice command staan.
Als ik zie dat goed scherp gesteld is, klak ik met m’n tong en de foto wordt gemaakt.

Succes!

Tip: bij bewerken foto niet aan de scherpte gaan klooien.

8 likes

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, ik heb inderdaad een Leica lens. Ga er van het weekend mee aan de slag :+1:

1 like

Zo’n tentje is ook een goed idee, die zie ik hier ook wel vaker voorbij komen.

Heel goed! Keep us posted.
Check deze foto’s ook (eens niet van horloges of andere kleine dingen)

2 likes

Je kunt best leuke dingetjes met zo’n telefooncamera. Heb je een ‘pro modus’?

1 like

Heb dezelfde telefoon.iets verder af houden en scherp(er) wordt de foto.

2 likes

Hee, zie ik daar een Totem voorbij komen?

1 like