Hoe foto's maken

Foto’s maken is een leuke bezigheid, maar helaas weinig tijd voor. Gaat stiekem toch altijd best veel tijd in zitten. Met de telefoon maak ik maar weinig foto’s, enkel meer voor praktisch gebruik.

Voorlopig gaat de vrije tijd op aan iets anders, maar daarna weer eens aan de gang gaan in mijn fotohoekje. Er liggen nog genoeg horloges klaar die graag model willen staan. :wink:

2 likes

Met de s10+ lukt dit prima denk ik :sunglasses:

1 like

Dat ligt totaal aan je wensen en eisen. Op een kinderfiets met twee lekke banden en een pak speelkaarten tussen je spaken kun je prima de Tour de France rijden.

6 likes

Samsung Galaxy 9 met macrolensje. Aan bokeh geen gebrek :stuck_out_tongue:

1 like

Haha. Ja zo zou je optisch falen en onscherpte natuurlijk gewoon kunnen noemen. :joy:

Wist je trouwens dat die ‘h’ er later achter is gezet en het eigenlijk gewoon ‘boke’ was?

1 like

Hahaha, haters make me famous :joy:

Ik geloof dat dit de vijfde gelegenheid is dat je me met dit feitje vereert.

2 likes

Iemand moet jou een beetje dingen bijbrengen over fotografie. Anders ben je overgeleverd zijn aan smartphone koning @Myrrhman. De man voor wie druivensap met een scheutje vodka net zo smaakt als een mooie Barolo.

1 like

Sorry ?

1 like

bondreflect

Goed licht, maar wel op de juiste plek…
Gemaakt met Sony Xperia

2 likes

Excuses aanvaard.

2 likes

Hoi hoi, is dit inderdaad het smartphone met macro lensje topic?
Dan doe ik ff mee :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Zeg nou eens een keer precies wat je bedoeld. Zonder je te verschuilen achter vage metaforen.

Btw, ik denk dat de foto’s hier voor zich spreken.

1 like

Wat ik altijd bedoel. Dat smartphones voor geen meter een substituut zijn voor een echte camera. Tenminste als je serieus bent over fotografie en de resultaten. Want

Dat weet ik wel zeker. Het geeft niet hè. Voor iedereen is het anders. Ik heb bijvoorbeeld geen verstand van motoren of motorrijden. Voor mij rijdt zo’n Lime Scooter al uitstekend.

2 likes

Dat beweert ook niemand. Maar je maakt het altijd zo zwart / wit.

Die foto’s van hierboven zijn toch prachtig ?

Ok, zeg dan gewoon dat je de macro foto’s van hier boven ronduit slecht vind. Niet om aan te zien.

Je mag dan trouwens wel wat aan je ogen doen.

Normaals - en dan houd ik er over op - het ligt er helemaal aan hoe hoog je de lat legt en wat je referentiekader is. Het lijkt inderdaad negens op. Klopt. Maar dat is helemaal niet erg. Als de maker en kijkers het mooi vinden dan is het geslaagd.

1 like

Ook maar even een macro plaatsen. Erg blij met het resultaat, het is een vervelende PIG om vast te leggen.

5 likes

Smartphone met macro lensje zeg je? Ok…I’ll play :sunglasses:

@anon50762135 :kissing_heart:

9 likes

Gaat eigenlijk best wel goed met een IPhone 6s al zeg ik het zelf :see_no_evil:

Ze zijn trouwens minder scherp als op mijn eigen telefoon

5 likes

Een macrolensje, maar vooral voldoende licht doet wonderen voor een afbeelding.
Teveel licht heb je niet snel, maar te weinig is heel vlug een punt omdat dat de foto korrelig gaat worden.

3 likes

Dit dus :smiley:
Toch blij dat je dit toch wel in ziet.

En zand erover
:+1:t2:

2 likes