Ik kies op werkdagen of in vintage of nieuw wil, dan kies ik vervolgens of het ingetogen of iets uitgesproken er mag zijn.
Na de werkdag voltrekt zich hetzelfde ritueel normaliter. Zodoende zit een horloge bijna nooit langer dan 2 dagen om m’n pols
Ik kies op werkdagen of in vintage of nieuw wil, dan kies ik vervolgens of het ingetogen of iets uitgesproken er mag zijn.
Na de werkdag voltrekt zich hetzelfde ritueel normaliter. Zodoende zit een horloge bijna nooit langer dan 2 dagen om m’n pols
…
Heb het al overwogen maar dat ga ik toch laten voor wat het is. Maar zeker geen slecht voorstel!
Datum niet?! Barbaar… daar zou ik mij de hele dag aan storen
Lekker veel wisselen.
Ik heb negen horloges, waaronder twee G-shocks. Ik probeer om ze alle ‘om toerbeurt’ te dragen. Dat is meestal twee tot vijf dagen per horloge. Naar kleding kijk ik meestal niet, want hoofdzakelijk ‘casual’…
Tijd voor een glas water, en een ander horloge!
Sinds ik ‘de collectie’ heb beperkt tot 4 horloges die ik regelmatig draag is het een stuk overzichtelijker geworden. Ik heb hierbij ook rekening gehouden met de ‘rol’ die de horloges spelen.
Meestal draag ik mijn Tudor BB36. Bij formelere gelegenheden wissel ik naar de Longines Conquest Heritage en op meer casual momenten en in het weekend draag ik meestal mijn Turtle (voorheen NY0040, daarvoor PRS18Q). Bij klussen of sporten draag ik mijn GShock.
Dan heb ik nog een Laco flieger die ik zelden draag, maar die niet weggaat omdat het een cadeau was.
Welke ik draag is vooral afhankelijk van de situatie. Op werkdagen waarvan ik weet dat ik moet sleutelen gaat mij beater Seiko duikhorloge om de pols. Toen ik regelmatig nachtwerk deed ( in bijna complete duisternis) had ik hiervoor een field horloge met gtls-tubes, welke binnenkort de verkoop in gaat. Voor formele gelegenheden heb ik een vintage Eterna-matic en voor gewoon casual draag ik meestal een black bay of een mooie duiker waar ik op dat moment zin in heb.
Zonder leesbril zie ik die datum toch niet…
Is vrij klein ben ik bang
Gooi t 'ns ergens in dan?
Moet ik nou alles om mijn arm slingeren en een foto maken?
Wel als je in het grote slinger je collectie om de pols topic wilt posten.
Wil je posten in het Collectie topic niet
24 horloges in volledige roulatie: Ik wissel dagelijks al naar gelang hoe de pet staat op die dag. Er zijn er drie of vier die ik maar zelden draag, maar een is een erfstuk, terwijl drie oude quartzen zijn die verder geen HAQ of speciaal design vertegenwoordigen.
Alles kan een toolwatch zijn, Henk. Da witte gij ook.
Kiek die bezel goan dan. Dat komt van tuinieren, koken en klussen in huis.
Ik heb periodes waarbij ik een bepaald horloge erg veel draag. Naar het buitenland ga ik meestal met mijn Sub. Horloges met veel gepolijste vlakken op de band draag ik wat minder omdat ik ze mooi wil houden. Ik merk dat ik de laatste tijd de BLRO veel draag, krasjes op de Jubilee vallen niet zo op.
Ik huil mezelf in slaap op het moment dat ik er een krasje bij krijg, helpt wel even op dat moment.
Zonder flauwigheid, ik draag waar ik zin in heb, neig toch telkens weer naar men mooie Tudor, wisselen naar nato of leer bekrachtigd mijn zorgeloosheid wat meer als het gaat over krassen. Misschien is dat een idee? Daarbij is het een gebruiksvoorwerp, wil ik het draagcomfort ten alle tijden ervaren, met de nodige voorzichtigheid weliswaar.
Ik heb drie horloges die best wel verschillen qua style en kleur. Een collectie van 3 is mijn sweet spot. Mijn outift/ activiteit van de dag bepaalt dan wat ik draag.
POST EENS IN HET COLLECTIE TOPIC .
Ik mag niet all capitals posten.