Nergens kan ik het antwoord vinden. Hoe heet zo’n bandje als hieronder? Of heeft het geen specifieke naam?
En wat vind je ervan? (anders wordt het wel een heul kort draadje)
Nato?
Bund
Bund, zoals @Ruud al aangeeft. En ik vind het in 9 van de 10 gevallen teveel leer en afleiden van je horloge. Een beetje zoals een brugklasser met een te volle en grote rugtas: “waar gaat die tas met die brugger naar toe?”…
Hier trouwens een heel topic er over:
Een Bund strap:
Nou, dan zijn we snel klaar. Een bund strap dus.
Kijk, das top! Was natuurlijk niet te vinden, zonder te weten hoe zo’n ding heet…
Tip van flip; In je voorbeeld gebruik je de Tudor S&G… als je die referentie op zoekt op de site van Tudor of een een AD (Authorized Dealer)… ga daarop zoeken in YouTube… en nagenoeg zeker wordt zoiets aangeven in het filmpje. WatchBox reviews doet dat vaak wel goed!
Noem je mij nou lui? Of dom?
Ik ga de volgende keer wat beter mijn best doen!
Bund straps!
Ooit vond ik het een goed idee. Da’s lang geleden en ik begrijp niet hoe dat ooit zo kon zijn.
Er is geen “Case for Bund straps” want als je iets stevings wilt wat tussen je pols en je horloge zit doe je maar een NATO om. Los van de lelijkheid van Bund (ik vind het iets wat James Hetfield zou kunnen dragen, en dat is geen compliment) heb ik iets tegen grote lappen zweterig leer op de huid. Een leren bandje wat niet te dik is, fine, maar een grote lap? Bah.
Lelijk (wanneer het nieuw is)
Vies (na een paar maanden draagtijd)
Wansmaak (i.h.a.)
Tja, wat is een ‘case’? Je kunt het toch ook gewoon mooi vinden? Ik houd wel van deze stijl in sommige gevallen. En ik kan je ook vertellen dat ik er niet uitzie als de leadzanger van Metallica…
Zoals je ziet; 100 mensen 100 meningen.
Lekker genieten van je eigen voorkeuren en als je die bund strap wil, lekker doen!
Ik vind een bundstrap zelf niks, maar kan in een goede combinatie bij de juiste persoon wel vet zijn!
Niet zo miepen mensen, het is maar een breed leer bandje
We hoeven er niet allemaal als Jeurt Kelder bij te lopen (met zijn lelijke nato om).
Daarom. Dikke Henk de boomdokter kan dat gewoon hebben. James Hetfield ook. Geurt-Jan Diederickstein de accountant moet het maar gewoon niet doen met zijn 14 cm polsjes.
In mijn belevingswereld is dat niet mogelijk, maar over smaak valt niet te twisten.
Hahahaha… Alle hardrockers die ik ooit op de middelbare school kende waren juist dunne mennekes met skinny jeans, zweetbanden om de pols en sepultura t-shirts. Ik denk niet dat ze de 14cm polsmaat overstegen, en die gasten kwam ik ook nooit tegen wanneer ik tussen de boeren aardappels stond te rooien, zal ik maar zeggen. Vaak wel geweldig mooi lang haar.
Tis erg 70s. Ik vind ze ook spuuglelijk, maar de hele subtiele die gaan nog wel. Dus niet die van Brad Pitt, maar dit (zie foto van RobH) kan in mijn ogen nog net wel. Ook omdat het een flieger is, en de band niet te massief is geworden.
“hi, I’m Tim”
Naast het nut, in een ver verleden, was het toch vooral in de seventies een mode ding?
Ik vind ze buitengewoon lelijk (al moet ik zeggen dat het wel past in de foto hierboven van @Sebastiaan). Een nato lijkt mij ook prettiger dan zo’n lap leer, al vind ik een nato ook niet bijzonder mooi.