Back in the days is er voor de Bundes Republiek Deutschland piloten een bepaalde soort lederen band ontworpen die later de naam Bund strap kreeg. De Bund strap had als functie de temperatuur van het horloge in het geval van extreme warmte of extreme kou niet direct op de huid te projecteren. Een Bund strap typeert zich namelijk door een stuk leer nog achter de caseback.
In de jaren 60/70 zijn veel bekend heden gespot met een Bund strap, zoals bijvoorbeeld Paul Newman met z’n Daytona en Steve McQueen. Tegenwoordig zie je ze bijna niet meer.
Ik zou wel een grafiekje willen zien met de leeftijdsverdeling van bezitters van dit soort straps. Ik associeer het zelf eigenlijk vooral met 60 plussers
Heeft voor mij wel degelijk een functie, heb soms last van lichte psoriasis plekken waar mijn huid in aanraking komt met bijvoorbeeld een horloge. Paar dagen een bund strap en de plekken zijn weer weg.
Dat moge duidelijk zijn vanaf de eerste zin, maar tof dat je de bron even vermeldde.
Ze. Zijn. Zo. Lelijk. Ik heb twee modehorloges gehad met een Bund strap, ik vond ze cool toen ik 25 was, nu 20 jaar later zou ik het niet snel meer doen.