Het grote 'Bund' strap topic

Hallo allemaal,

Back in the days is er voor de Bundes Republiek Deutschland piloten een bepaalde soort lederen band ontworpen die later de naam Bund strap kreeg. De Bund strap had als functie de temperatuur van het horloge in het geval van extreme warmte of extreme kou niet direct op de huid te projecteren. Een Bund strap typeert zich namelijk door een stuk leer nog achter de caseback.

In de jaren 60/70 zijn veel bekend heden gespot met een Bund strap, zoals bijvoorbeeld Paul Newman met z’n Daytona en Steve McQueen. Tegenwoordig zie je ze bijna niet meer.

Even zoals gebruikelijk een kleine pol.
Wat vinden jullie van de Bund strap?

• Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

Wie van jullie heeft een Bund strap? Heb je er een?Laat hier je Bund strap zien!

Cheers!

Video die de inspiratie voor dit topic was:

3 likes

Dit is het beeld wat ik heb van mannen die graag een bundstrap dragen…

19 likes

:face_vomiting:

Bund vind ik echt helemaal niets. Misschien als het nog een functie had gehad… dat ik t zou dragen. Nu never.

1 like

Het heeft totaal geen functie. Ik heb het niet en ben ook geen fan om eerlijk te zijn.

2 likes

Best cool maar je moet wel Brad Pitt heten :sunglasses:

12 likes

Echt wel dat ik die van mij morgen even ga zoeken! :joy:

1 like

Lekker retro. Doe mij er maar zo een! :slight_smile:

5 likes

Staat op die Tudor niet verkeerd!

1 like

Once upon a time in Hollywood :sunglasses::+1:
Hij droeg toch een Citizen Bullhead?

3 likes

Yes. Een 8110 bullhead!

1 like

Ik zou wel een grafiekje willen zien met de leeftijdsverdeling van bezitters van dit soort straps. Ik associeer het zelf eigenlijk vooral met 60 plussers

2 likes

Ook als je Steve Prefontaine heet,

85226160_10221179683709969_2138130935806164992_n

1 like

Kan heel mooi zijn; moet bij jou, je horloge passen. Én niet voor grijze muizen!!!

Deze imo voor de bredere pols, voor mijn smalle pols zou zo’n langer/bréde band mooier zijn.
Ik ga ‘ns kijken…
Voorbeeld met ‘n willekeurig klokje:image

2 likes

Miles Davis met zijn Navitimer 806 op een Bund achtige strap.

7 likes

Is dat niet een zweetbandje die tennissers ook gebruiken? :smile:

5 likes

Veel te weinig liefde voor Bund hier. :wink:

25 likes

Sorry voor de slechte foto.

Heeft voor mij wel degelijk een functie, heb soms last van lichte psoriasis plekken waar mijn huid in aanraking komt met bijvoorbeeld een horloge. Paar dagen een bund strap en de plekken zijn weer weg.

En natuurlijk voor het comfort en het … stijltje.

11 likes

Dat moge duidelijk zijn vanaf de eerste zin, maar tof dat je de bron even vermeldde.

Ze. Zijn. Zo. Lelijk. Ik heb twee modehorloges gehad met een Bund strap, ik vond ze cool toen ik 25 was, nu 20 jaar later zou ik het niet snel meer doen.

2 likes

Ik ben al wat ouder maar denk maar niet dat ik dit wat vindt. Het lelijkste wat ze ooit een horloge aan konden doen :joy:

Dan heeft het voor jou wel enig nut :+1:

1 like