Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Schitterend! Ik hou niet van Romeinse cijfers, maar in deze setting is het wel erg tof.

Ik draag geen leer. Dat haal ik meestal van die horloges af om het te vervangen door kunststof of metaal. Probleem is dat die 18mm lastig is. Die zwarte metalen band vind ik mooi, maar hij oogt dun op dit horloge.

Klopt, Ze hadden er 22 mm van moeten maken. Wat is een Bund?

Ja, ik zie het. Zo kan het wel. Staat goed.

1 like

Misschien blauw silliconen.

Aha, nu weet ik wat dat voor banden zijn. Heb ik vroeger nog gehad. Zou weleens kunnen passen bij dit horloge.

Ook nog een idee, misschien zou een blauwe NATO ook nog wel kunnen staan. Ik zie dat het inderdaad nog lastig is met die grote kast.

1 like

Die foto in de eerste reactie op dat topic :joy:
What has been seen…

1 like

Hebben jullie dat ook? Dat je dan de hele middag bezig blijft?
Ik heb er een leren bandje op gezet (ik bewaar ze natuurlijk wel) en gek genoeg ziet dat er minder misplaatst uit.
Dat bandje op die andere Vostok zou misschien ook wel staan, maar dat krijg ik er niet af. Gek. Ik heb hem er ook op gekregen.
De originele band is te groot en bovendien krijg ik dat gedeelte waar je de grootte kan aanpassen niet dicht. Was al zo toen ik hem kocht. Daar heb je kenbelijk een speciaal pinnetje voir nodig en dat heb ik niet. Maar deze zou het mooiste zijn, denk ik.

7 likes

Voor een Nato is die kast te zwaar, denk ik. Maar wat dikker canvas, ja, zou misschien kunnen.

2 likes

Die blauwe is niet zo verkeerd. Alleen de kleur nog wat meer naar de wijzerplaat toe. :blush:

1 like

Ooit overwoog ik een bund op een Sturmanskie, en toen kreeg ik iets dergelijks toegestuurd als waarschuwing. Nu denk ik daar meteen weer aan elke keer. :grin:

1 like

In de seventies associeerden wij zo’n band niet met SM dingen. Het paste bij je plompe boots, je veel te strakke ribbroek en je loomheid doir het blowen.

2 likes

Na Vostok vrijdag begint nu Vostok vrijdagavond.
Met een lekker licht Vostok dressertje.

13 likes

Deze is zo prachtig.

2 likes

Paste toen natuurlijk ook veel beter in de metal scene waar brede leren banden ,ook nu nog, een belangrijk aandeel hebben.

1 like

Dank je. Nog net zo blij mee als toen ik de eerste keer het doosje open maakte.

1 like

Had ik niks mee Eddie. Ik was een boeren jonge die motor reed en van Jonny Cash maar ook vanoude stijl jazz hield. (Wij gingen met zundapp naar de hbs, de stadsklasgenoten op de puch en thomos, heel andere wereld). Denk nog met plezier terug aan het Jazz festival in Breda, een groot feest! Maar ook op pink pop geweest en het legendarische life concert van Pink Floyd in de goffert meegemaakt.

2 likes

Dit hebben we allemaal gemeen.
Meer dan je dacht toch?

1 like