Wat is dit nu weer voor een belachelijke clickbait- titel?
Wel, het is een vervolg, zoveel is zeker, maar een bijzonder vervolg. En geen woord van die topictitel is gelogen.
Voor mensen die het niet hebben gezien, dit topic:
was de start van iets wat ik al tijden niet meer deed. Tekenen. Ik heb in vier dagen eenzame opsluiting in het ziekenhuis toen een vintage Accutron Spaceview getekend met een Bic pen. Simpelweg omdat ik niets anders bij me had.
Bij plaatsing van de tekening op het forum inclusief het ziekbed- verhaal kreeg ik prachtige reacties en het deed me goed het te delen. Daarna de tekening op instagram gezet met een hashtag ( die ik altijd haat ) naar @accutronwatch. Dat bleef niet onopgemerkt en plots kreeg ik een DM ( zo heet dat geloof ik) van Accutron met complimenten en de vraag of ik niet eens iets voor hen wilde maken . Ik vond het prachtig en heb natuurlijk ja gezegd. Ik zou voor hen een Accutron DNA -horloge tekenen met pen en zij zouden het resultaat delen op instagram en hun facebookpagina. Interessant…
Ik ben in mijn werkende leven docent vormgeven en grafisch vormgeven is mijn grote hobby… dus dan weet je dat je nooit iets gratis moet doen als je er kaas van hebt gegeten. Alleen ben ik een eersteklas boomer en moest ik me beseffen dat ’ exposure ’ op social media soms onbetaalbaar is. Niet dat ik daar echt op zat te wachten, maar hé, even geen boomer zijn is goed voor je vader/ leraarimago.
Ik kreeg van Accutron het voorstel om een Esterbrook Accutron-pen als dank voor de tekening te krijgen. Een pen. Mmm…een pen??? …
Even googelen leerde me dat die pen $230 dollar kost, dus ik ging akkoord met de voorwaarde dat ik er een Accutron boek bij zou krijgen. Dat was akkoord. Dat gaf de burger moed en een paar weken later had ik mijn accutron DNA- pentekening af en opgestuurd naar Accutron.
Vandaag kreeg ik mijn ‘bedankje’ binnen:
Vanuit de states gestuurd dus ik moest wel even €35 euro aftikken. Hahahaha… ach, het is vakantie.
Overigens heeft Esterbrook (het pennenmerk) zelf ook aangegeven graag een tekening te willen… Leuk hoe het kan lopen…
Alles te samen toch het mooiste verhaal dat ik op het forum gelezen heb.@Brodie. Hoe het forum samenkwam voor de actie, je eigen strijd tegen de rot ziekte maar met een optimisme waar je U tegen zegt en nu dit cadeau.
Thanks voor het delen. Weer een lach op mijn gezicht . Geniet ervan!