Waar denk je dat de politie hun pistolen koopt?
Of defentie.
Sportschutters, jagers, overheid. En buiten Nederland is de markt natuurlijk veel groter
Ik zit op een Amerikaans forum met een rubriek (luxe)horloges en het is haast alleen maar die lui. Wellicht zijn de salarissen daar wat hoger
Finance. Enorm cliché maar dit klopt wel aardig;
Credits aan @cdg die hem eerder poste volgens mij.
Salarissen daar zijn sowieso hoger (maar costs of living ook) maar het is met name een cultuurdingetje denk ik. Hier zijn we allemaal net wat meer down to earth en geven we minder om uiterlijk vertoon heb ik het idee.
Leuk artikel. Laatste twee alinea’s:
Just as Sam Walton drove a Ford truck and Warren Buffett drives a Lincoln, get yourself a Swatch like Lloyd Blankfein or a Nike sport swatch like Hank Paulson.”
“Or better yet, don’t wear one. The power move is to have a few watches stuffed away at home and then, rarely, if ever, wear one. When you control time, you don’t need to know what time it is.”
Ben software engineer bij een internationaal tech bedrijf. Meeste collega’s waar ik mee te maken heb zijn mannen in de leeftijdscategorie 25-35. Veel expats. Hoewel er leuk verdiend wordt zal, gezien de leeftijd, de prioriteit voor de meesten (nog) niet liggen bij het aanschaffen van een mooi horloge.
Inherent zijn de meeste vakgenoten erg praktisch ingesteld, dus de doorsnee collega verschijnt in een spijkerbroek, zwart t-shirt en sneakers (bij voorkeur gedragen totdat het door de zolen begint te tochten). Hangt er al iets om de pols, dan is dat vrijwel altijd een apple watch of andere smartwatch.
Vermoed dat ik dat ben geweest. Pas nadat ik gister een reactie plaatste viel me op dat de vorige bijdrage stamt uit de tijd dat men bij “corona” nog dacht aan een biertje op een zonnig terras. Ging er van uit dat het verwijderen van die post dit topic wel weer naar pagina zoveel zou verdwijnen, maar zag 'm zojuist toch weer staan. Met excuses
Ik werk ook bij een gemeente. Armoedebestrijding en schuldhulpverlening. Daar zijn de horlogeliefhebbers dungezaaid. Veel smartwatches. Een collega met een Tag, een met een aantal vintage Omega’s en een collega met een Zenith. En ik😁
Defentie
Maar dat slaat meestal niet over op de tweede generatie. Rob Walton bezit niet één maar twéé Ferrari 250 GTO’s, chassisnummers #3607GT van 1962 en #5575GT van 1964.
Bij mijn medestudenten van Erasmus zijn er weinig die het begrijpen. Ze zijn wel heel goed in sustainability, inclusiveness en andere ellende
Die gaan een glansrol in de maatschappij van de 21e eeuw tegemoet.
(voor alle duidelijkheid: dit is niet ironisch bedoeld )
Grappig genoeg niet nee.
You still live paycheck to paycheck. You probably still have a roommate. And you spend all your time doing monkey work that is unglamorous and mostly irrelevant. But you still need a watch, well, because you want to fit in. So give that Omega to your little brother, and upgrade to the investment banker starter watch: the Rolex Submariner . It’s versatile and easy enough for girls to recognise in bars.”
Onderwijs en de meesten overleven dag na dag en gaan van vakantie naar vakantie.
Maar 1 collega heeft ook de tic… Tissot, Alpina, Seiko5 vintage, Timex Pepsi en wordt binnenkort 60 en is aan het omkijken naar iets echt heel moois…
We zitten in de pauze vaak bij elkaar…
Klopt, de salarissen zijn daar veel hoger.
Maar als iemand op VP niveau daar bijna persoonlijk failliet kan gaan door hoge ziektekosten (zowel zijn vrouw als hijzelf kanker), dan zijn die hoge salarissen niet voor niets; de risico’s zijn ook veel hoger.
Op mijn werk zit ik met 125 directe collega’s waarvan meer dan de helft 2 of meer titels heeft verworven. En gemiddelde leeftijd dik in de 50. Qua horlogecultuur is het echter sappelen. Één moonwatch, iemand met TagHeuer en Ebel.
Doe ik nog een beetje moeite met m’n GS quartz’je om het gemiddelde wat op te krikken.
En Rolex, nog noóit tegen gekomen.
Skere zooi. Hier heb je dames met datejust, mannen met submariners en gmts, vooral bij sales maar ook wel bij mensen die wat meer klant interactie hebben.
Interessantste waren een hulk en een cermit.
Daarnaast veel smart watches.
Tja, wat moet je met een Rolex als je al twee titels hebt?