Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Daar zou weleens iets in kunnen zitten.
Aan de naam met titels zien anderen direct dat je wat voorstelt (…) dus wat wil je met een Rolex nog benadrukken?
[/sarcasm]
:thinking:

1 like

Inderdaad. Meesten hebben 1 missie meestal lijkt wel: hoe jaag ik dat in 50 jaar vergaard kapitaal er zsm doorheen.

Bij mij op m’n werk zijn alleen echte horloge liefhebbers, die dagelijks merken als Rolex en Omega dragen. Zonder uitzondering. Op kantoor staan ook heel veel boeken over horloges.

O ja; ik werk alleen, en vanuit huis :joy:

44 likes

He getsie. Lucht om te ademen voor mijn kinderen, in een samenleving zonder discriminatie.

Laten we het hopen.

Maarr genoeg offtopic.

8 likes

Om mij heen 75% procent ongeschoold waarvan minimaal de helft modaal niet gaat redden.

Rolex? Ja dat zie je te samen met Breitling echt de boventoon voeren in de onderlaag .

Invicta doet het niet slecht bij de bovenste laag gek genoeg.

1 like

Horlogecultuur is op mijn werk echt waardeloos.
Is een staalverwerkingsbedrijf met engineers, magazijnmensjes en lassers.
Er loopt 1 ‘manager’ rond met een breitling… hij houdt nogal van glimmertjes, pretendeert van horloges te houden… maar als ik heb vertel over mijn horloges merk ik dat het hem geen zak interesseert…

2 likes

Ik werk bij één van de grotere vastgoedadviseurs in Nederland. Goede horlogecultuur hier! Zie vanalles voorbij komen van Tudor tot Van der Gang, ook vintage Speedy’s, IWC’s, heel veel Rolex, Panerai’s en een collega heeft een gave JLC Memovox. Het is niet de norm, denk dat meer dan de helft een apple watch of iets in die richting draagt maar mag zeker niet klagen.

Zie wel opdrachtgevers met PP’s, A Lange’s, Ap’s en ander niche spul.

Voorheen werkzaam geweest bij een familiekantoor dat ook actief was in het vastgoed, hier droeg de directie alle mogelijke Patek’s, Hublot’s, JLC’s, Zenith’s, Rolexen, ap’s en Vacheron’s. Ik heb nog wel eens wat foto’s van die klokjes geplaatst hier op het forum ter lering en vermaak! Binnenkort weer Provada, benieuwd wat we daar weer spotten!

4 likes

Ah, de hel op aarde.

5 likes

Leuk om te lezen hoe het bij iedereen op het werk is.

Bij mij is het gros van de collega’s tussen de 25 - 40 jaar. Verschillende collega’s die erg enthousiast zijn over horloges. Binnen het horloge clubje komen dan ook regelmatig wat horlogefotos voorbij op teams en nieuwe aanwinsten worden altijd als eerst gedeeld bij meetings.

Er zit van alles tussen, Seiko, Omega, Breitling, Rolex, Tissot en Cartier.

Zelf zit ik in het sales team, in een B2C organisatie. Mijn horloge collega’s zitten zowel bij sales als in diverse andere teams.

Ik herken dit.

Ik werk niet :joy:

1 like

Bij een wederpartij paar jaar geleden een bespreking met de CEO gehad (soepel een minnelijke regeling getroffen, prima overleg). Die droeg een gouden Patek jaarkalender.

Cliënt was IT-er met een of ander zwart plastic geval. Het contrast trof me toen wel.

2 likes

Jij snapte wel waarom hij ontslagen was. En vond dat de CEO niet hoefde te betalen? Als je tegen zo’n gedrocht aan moet kijken is toch te vergelijken met werk weigering toch?

Plaatje komt er aan.

1 like

Op mijn werk waren Casio’tjes bijzonder populair zolang ze maar dual-time waren, want werd nogal wat naar andere tijdzones afgereisd. Ze pasten goed bij het kledingvoorschrift (jeans, slobbertrui, sneakers).

Ik werk in de zorg. Wat veel voorkomt is dat cliënten een smart watch dragen die hun helpt herinneren dat ze op een bepaald tijdstip moeten eten, de was doen en of tanden poetsen. De andere toppers zijn natuurlijk de 1 euro quartz horloges bij de cliënten.

De meeste medewerkers dragen geen horloges of casio’s als beaters.

1 like

Farmacie hier. Op een enkele collega na (toevalllig ook HF lid), en een voormalig collega met Rado en TH Monaco, een vrij barre bedoening.

Ik weet niet hoe ze het presteren maar dat is altijd precies als ik met vakantie ben :ok_hand:t2:

Volgens mij werd die arme kerel uitgeknepen en moest ie een grote zak geld meekrijgen.
Zo kon hij tenminste ook een fatsoenlijk horloge kopen.

De deal was leuk genoeg om een Patekje te kunnen kopen. Geen year calendar vrees ik.

1 like

daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.

Ik heb het lang niet meer gespeeld, maar in ‘mijn tijd’ was een onderdeel van het spel ook om de bal nog uit het doel te halen nadat er gescoord werd (soms zelfs het andere doel, omdat de bal onder het speelveld door daarnaartoe kon voeren, mits goed genoeg geschoten). Dit alles uiteraard als er geen sprake was van een klinker.

Het laatste wat je wilt, ongeacht wat voor horloge het ook is en wat die heeft gekost, is dat je meermaals op een dag met het horloge tegen de bovenrand van het goal aan stoot, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Je kunt je misschien voorstellen dat die reflex beweging (wat het op enig moment wordt) met de nodige snelheid en dus kracht wordt uitgevoerd.

Des te meer moest ik wennen aan de voetbaltafel op school, waar een glasplaat bovenop lag :flushed:
En dat duurt dan even voordat het reflex is afgeleerd… Gelukkig zonder noemenswaardige fysieke kwetsuren.

Voor wat betreft de horlogecultuur op mijn werk (als Rijksambtenaar), kan ik niet echt spreken van een cultuur.
Wel heb ik een aantal naaste collega’s gevonden die er toch zeker affiniteit mee hebben. Variërend van een two- of three-piece-collection met o.m. Cartier en JLC, tot een collega met meer dan 60 exemplaren. Die verzamelt echt, want het maakt hem niet veel uit wat het is; van gratis bij een tijdschrift, ‘Turkse badplaats nepperds’ tot vintage TH. Wel heeft hij recentelijk zijn grail gekocht, een Zenith el Primero.
Daarnaast een kamergenoot enthousiast gemaakt nadat hij met een vraag kwam over zijn vaders en opa’s horloge. Inmiddels heeft die ook een horlogebox en een winder aan moeten schaffen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Toen ik dit nog was (Minfin) zag ik bijna alleen maar DW’s :weary:

(positieve uitzonderingen bij hoger geplaatsten daargelaten)

Ik heb in het verleden ook de nodige potjes gespeeld. Ik ga er sowieso niet vanuit dat de beste man bekend is met klinkers en alle regels die de echte fanatiekelingen toepassen (bal mag niets raken onderweg, moet recht het doel ingaan, klinker telt voor 2 etc.etc.) maar als je het goed doet komt de beweging niet vanuit een draaiende pols maar een min of meer rechte beweging waarbij je het handvat door je handpalm rolt. Daarnaast kan je het balletje gewoon met je andere hand uit het doel halen. Dit doet me een beetje denken aan iemand die ooit op het forum schreef dat ie altijd uitkeek wanneer ie iets uit zijn magnetron pakte en dat nooit deed met de hand waar zijn horloge om zat om te vermijden dat het horloge gemagnetiseerd werd. Als ik dat allemaal moet bedenken dan is het einde zoek. Whats next? Niet meer salsa / ballroom dansen omdat je soms abrupte bewegingen maakt? Hou toch op.