Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Ik ben geen fan van winders. Alleen maar extra slijtage en belasting. Ik heb er ooit een gekregen en die staat altijd stil.

18 likes

Daarbij droeg ik vroegah toch echt een rokkostuum en géén horloge.

1 like

Ik werk niet meer met pensioen… :smiley: :upside_down_face: heerlijk. Maar toen ik nog werkte had niemand interesse in horloges.

Da’s dan lang geleden…

Een relatie van me droeg jaren geen horloge meer, maar mede doordat ik over mijn interesse praat, heeft hij weer een horloge gekocht. Een Mondaine met Stop2Go. Eigenlijk meer vanuit zijn interesse in treinen, maar hij beleeft er wel weer plezier aan een horloge te dragen. Geen cultuur als zodanig, maar wel een opvallende liefhebber. Een andere relatie duikt veel en loopt hele dagen met een lomp duikhorloge rond, met zo’n geribbelde rubber band. Ik denk een Citizen. Maar ja, als je als directeur met korte broek rond loopt, waarom dan niet een sportief horloge?

4 likes

Nee.Er zijn jaarlijks zelfs nog NL kampioenschappen.

In drie leeftijdscategorieën.

70+, 80+ en 90+

1 like

Ah, je danst op dat niveau?

1 like

Inmiddels word je zelf ook oud vermoed ik :joy::joy:. Bij mijn dansschool relatief veel jongeren, zeg 16 tot 30 jaar.

2 likes

Och, weinig belangstelling: modemerken, een Aldi horloge, Kors, Seiko’s….
Een enkeling die m’n horloge echt ziet! Geldt ook voor mijn motor trouwens.
Geeft voor mij wel aan hoe subjectief (on)belangrijk sommige dingen zijn.
Één collega houdt van kippen, ik van kip….

4 likes

Ik ook niet hoor en heb er geen.

1 like

Danste, de leeftijd maakte dat ik uiteindelijk maar met de wedstrijden ben gestopt. Ik ben inmiddels veertiger.

1 like

Ik denk dat @GroteBozeWolvin zich een beetje vergist.

klik maar even hierop:
Stukje tango op het allerhoogste niveau.

2 likes

Ik kan mij er iets bij voorstellen zei ik ook. Puur vanuit mijzelf ingegeven, met een beschreven reëel risico.

Alle overige ‘voorbeelden’ die jij aanhaalt slaan wat mij betreft die plank mis. Daar kan ik mij niets bij voorstellen. Ik heb (vast ook) wel andere bezigheden waar ik wel voorzichtiger ben met (bepaalde) horloges.
Ik ben er gewoon zuinig op.

Dat gezegd hebbende, beleeft iedereen deze liefhebberij op zijn/haar eigen manier.
Jij blijkbaar ook.

1 like

Zuinig zijn is een ding. Ik snap dat je hem afdoet als je je keuken verbouwt. Maar een potje tafelvoetbal? Ik zou hem keihard uitlachen

Welk rugnummer heb je?

1 like

In mijn hoofd ben ik al heel lang een prille dertigjarige.

Of een bij nader inzien te flauw grapje maakte :slight_smile:

2 likes

LOL, zover ik weet is er de laatste 25 jr. maar 1 Nederlandse finalist bij de profs in Blackpool geweest.
Dat was Tony Dokman :wink:

Ik ben Tony niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Beetje bekrompen weer

2 likes