Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Same here! :rofl:

Ik ben werkzaam in de financiële sector en zeker de helft van mijn collega’s draagt Apple watches of vergelijkbare smartwatches. Meesten geven er ook niet heel veel om, al weet mijn team wel dat ik een liefhebber ben. Bij de mensen die wel horloges dragen, komt echt van alles langs. Bij ons bedrijf is iedereen redelijk casual en Seiko is wel het meest in het oog springende niet-smartwatch merk. Ook MD’s en managers zie ik op werk (of op Teams) geen kostbare horloges dragen. Denk dat het door dit laatste ook minder snel gebeurt dat minder senior medewerkers met kostbare / gouden horloges op werk komen.

Bij mensen die ik voor werk tegenkom buiten onze eigen tent, komt Seiko ook veel voor, maar zie ik wel relatief vaker een Omega (sea- of speedmaster) of Rolex (m.n. Submariner) voorbijkomen.

1 like

Lezen is ook een kunst.

2 likes

Typisch, meteen om je heen slaan als iemand een mening heeft die je niet bevalt.

1 like

Ik werk ook in de zorg. Ik zie dagelijks een gigantische variëteit aan horloges. Vooral huisartsen en familieleden met moderne horloges. Veel Rolex, Cartier, Tag,… maar ook al Meistersinger, Oris, etc gespot.
Bij onze patiënten (+80 jarigen) vooral Omega, Breil en Tissot.

Altijd wel iets leuk om te bewonderen :ok_hand:

4 likes

Nogmaals, lezen is ook een kunst :roll_eyes:

1 like

Ok

Ik absoluut wel. Hun laptops zijn klasse, hun OS is prima. OK, Windows 10 heeft een paar dingen die je op een Mac kunstmatig moet oplossen met Magnet en Reverse Scroller, maar verder is het prima, zeker beter dan Ubuntu en on-par met Windows. Maar de echte echte waarde zit 'm in het M1 platform waarbij ze uren aan uren met een batterij doen omdat ze een efficiënte RISC-processor in hun reut stoppen. Echt cool.

Dat gezegd hebbende, je hoeft geen Apple Watch te gebruiken omdat je op een Mac zit te werken. Ik vermoed dat negen van de tien die dat doen misschien iets van health tracking willen doen en sowieso al niet met een Ulysse Nardin, IWC of Lange rond liepen. :slight_smile:

1 like

In Nederland is het horlogecultuurtje zowiezo voor het grootste gedeelte ruk imho.

Uitzonderingen daargelaten. Want die zijn er, maar wel weinig.

Ik heb bijna niets fatsoenlijks te melden over het horlogecultuurtje op m’n werk. 1 verdwaalde Sub van de boekhouder. Platte gouden Piaget dresswatch van de baas. Een Speedmaster en een Seamaster. En thats it.

We hebben wel eens een Zuid Koreaanse delegatie over de vloer gehad.

Dat was veel interessanter qua horlogecultuurtje. Heavy hitters van JLC of Patek met veel complicaties of met weinig complicaties maar wel in rosé of geelgoud. Dikke IWC’s her en der een stalen Rolex. Een enkele Lange. :+1:t4:

Maar dat ben ik wel vaker bij Aziatische mensen tegengekomen. Als ze het kunnen betalen dan gaan ze er over het algemeen wel met gestrekt been in als het om luxeartikelen gaat. :+1:t4:

7 likes

Ja helaas heeft in NL iedereen een mening over geelgoud

1 like

Werkzaam in de vastgoedsector (commercieel onroerend goed) … het gehalte Sub, Speedy en DJ is best hoog op de Zuidas. Zeker de adviseurs :wink: Bij mijn collega’s in Italie is btw Rolex en goud de norm, altijd een feest daar weer te zijn :yum:

4 likes

Heerlijk weer @Jurk!

1 like

Haha dank je! :sunglasses::+1:

1 like

Bij ons lopen veel collega’s met een computer om de pols
1 positieve uitzondering een collega met een JLC Reverso en en een Seadweller. Loopt daar niet mee te koop.
Andere collega heeft een Milgauss in de kluis die hij niet durft te dragen :laughing:.
Kom bij mijn klanten wel regelmatig een Breitling tegen.

1 like

Je vergeet er 1: how to imitate BSOD’s.
:innocent:

1 like

Ik heb mijn Macbook na twee weken weer ingeleverd op het werk, om er een Lenovo ThinkPad voor terug te krijgen. Ik vond die Mac een ramp. Helaas heeft mijn werkgever ook gestandaardiseerd op iPhones, en worden daar geen concessies aan gedaan.

Maar smaken verschillen … ik hoor ook heel veel tevreden Apple-gebruikers :wink:

3 likes

Leuk topic, hier veel Patek en AP in de management en directie laag. Op de werkvloer veel rolex en omega echte tool watches voor het werk. Klein bedrijf met 20 man dus leuke gesprekken in de pauzes. Is trouwens laat moeten vroeg op want we beginnen rond 04:00 uur alweer met de croissants te rollen en daarna het volkorenbrood.

3 likes

Bij ons leeft het toch wel. Wat Seiko enthousiastelingen, een vintage verzamelaar in het hogere prijs segment veel met 2 a 3 horloges, maar wel van behoorlijke kwaliteit, bijvoorbeeld: een iwc portugusier 7 days i.c.m. een witgouden GMT master II, een iwc pilot black top gun i.c.m. een sub, een Milgaus i.c.m. een AP royal oak, een iwc aquatimer, een Cartier Santos i.c.m. een stalen GMT master en een Explorer 2. Bij 12,5 jaar dienstverband krijg je sowieso naast een bonus een budget van 2500 euro om enkel en alleen aan horloges / sieraden te spenderen. Vandaar dat er best was collega’s zijn met horloges in dat prijssegment (of net erboven door zelf wat bij te leggen); met name Tag Heuer en Tudor.

Dus het leeft zeker. Regelmatig leuke gesprekken over de liefhebberij.

4 likes

De Patekbakkerij? Nondeju zeg, waar kan ik die croissantjes kopen? Dat moeten wel heule goeie zijn.

1 like

De eerste vraag die ik zou stellen is hoeveel kosten de croissants? :face_with_monocle:

2 likes

Wat mooi dat dit nog bestaat

2 likes