Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Herkenbaar! Waarom ik zoveel horloges heb maar geen gouden Rolex omdat dàt pas echt uitstraalt dat je zakelijk goed draait!

Helemaal eens :wink:

1 like

Bij mijn eerste werkgever (:uk:) was er trouwens een startende consultant die sjoemelde met declaraties van restaurant- en hotelbonnen, en met dat geld… een Omega gekocht had. Kort daarna werd ie ontdekt, toedeledokie

1 like

Dit verhaal is pas compleet wanneer wij weten of hij de omega mocht houden :wink:

Dus dat was om en gaan.

4 likes

Het kan aan mij liggen maar ik weet niet zeker wat je bedoelt met je reactie.

Ik heb nergens een gouden Rolex benoemd die uit moet stralen dat het zakelijk goed gaat.

Het gaat om het horlogecultuurtje, of als ik het wat ruimer trek om luxeartikelen waar mensen in bepaalde werelddelen dus niet schromen om daar best wat geld aan uit te geven.

Kwam op mij verfrissend over. Dat heb ik ook in landen waar mensen meer uitgeven aan kleding om goed voor de dag te komen.

Wat dat betreft hangen we als Nederlanders vaak onderaan de lijst. Dus in mijn ogen een leuke afwisseling om ook eens te zien.

2 likes

Dat is het voorbeeld op horlogebied dat ik meermaals meemaakte.[quote=“n_visser, post:388, topic:70163”]
Het gaat om het horlogecultuurtje, of als ik het wat ruimer trek om luxeartikelen waar mensen in bepaalde werelddelen dus niet schromen om daar best wat geld aan uit te geven.
[/quote]

Snap ik!

Heb ik ook, zeker als ik in Italië ben besef je wat een zootje batavieren we op uiterlijk gebied hier nog zijn.

1 like

:joy::joy: Leuke quote
Ik heb een kippenfobie als ze levend zijn, ik zie ze ook liever door de bami.

On topic, ik heb een paar jaar in een telecom winkel gewerkt tot kort, daar je best lang met klanten om de tafel zit. Meeste klanten (95%) heeft niet door dat je een Rolex om hebt, 2% heeft het door maar zegt er niks over en kijken alleen aandachtig en met de laatste 3% ben je verdomd lang aan het lullen over horloges. Vond deze verdeling ideaal.
Collega’s op de werkvloer hebben zelf niet per se een horloge obsessie, één keer met een dame uit een ander filiaal gewerkt die het helemaal geweldig vond en zelf binnen een week nog haar eigen Datejust wilde halen. Verder luisteren sommige collega’s aandachtig naar mijn verhalen, en andere bespaar ik het.

Nu werk ik ergens waar elke dag z’n 6 mensen op kantoor komen van de 50 (business development), van die heb ik nog niemand kunnen aansteken met het horlogevirus helaas.

1 like

O.k. dan begreep ik je verkeerd. :+1:

1 like

Hele kleine of minderwaardig? :thinking: :neutral_face:

1 like

Van mijn collega’s ben ik de enige die horlogeliefhebber is. Ik heb ook nog geen collega gezien met iets meer dan een vrij basic Seiko.

1 like

Helaas kan ik mij dat niet herinneren :open_mouth:‍:dash:

Horloge cultuur op mijn werk is ver te zoeken. Ik kom overigens ook maar zelden iemand tegen die een horloge draagt wat enigszins de moeite van het bekijken waard is. Uitzondering hierop is onze plaatselijke pizzabezorger, die heeft zowaar een Panerai om. Toen ik hem daar op aansprak gaf hij toe dat het een neppertje was…:roll_eyes: De meeste mensen vinden het maar een vreemde hobby en kunnen er zich maar weinig bij voorstellen dat je meer dan € 500,00 aan een horloge uitgeeft…:sleepy:. Dat is ook uiteindelijk ook de reden dat ik hier graag eens even rondzwerf…:+1::+1:

8 likes

Hier hetzelfde. Toen ik jaren geleden binnenkwam bij het bedrijf zag ik tijdens de lunch een collega met hogere functie die een Submariner met groene bezel droeg. Ik was wel onder de indruk. :ok_hand:
Een keer daarop zag ik het horloge wat beter en zag ik dat het een Steinhart was. :joy: Achja, misschien zijn de mensen met een Steinhart wel de grootste liefhebbers. :sweat_smile:

hqdefault

8 likes

Ik zit in de offshore engineering. Zelfs de baas van mijn baas z’n baas heeft een afgetrapte Seiko. Raad van bestuur heeft dan wel weer Pateks, maar dan wel die net zo oud als zijzelf zijn. Waarschijnlijk van pa geerft

2 likes

Vandaag weer een kantoordagje… Hier bij ons is de “watch game” matig. Een enkele Rolex, veel smart en fashion dingen. Onze eindbaas in Japan heeft een Astron.
Je ziet wat Seiko’s, als je 10 jaar op hebt zitten dan mag je wat uitzoeken (tot op zekere hoogte… en anders lappen)

Mijn keuze (en lappen):

4 likes

Minderwaardig natuurlijk :sweat_smile:
O wacht, ben er zelf ook 1​:sunglasses::metal:

1 like

Op de werkvloer hier springt 1 merk er echt uit die het overgrote deel om de pols heeft!

17 likes

Wijze woorden!

Mijn bedrijf zit in de online marketing en op onze werkvloer ben ik de enige die echt bezig is met horloges. Ik spot zelden een van mijn medewerkers met een horloge om de pols. Die gebruiken de telefoon voor het zien van de tijd…

1 like